KDS 450c Trilt hulp aub

Goedenavond heren en dames, ik heb sinds pas een KDS 450C om mee te leren vliegen, na 2 maanden simmen toch de heli gekocht, afgelopen zaterdag voor het eerst geprobeerd en was veel moeilijker als ik dacht, maargoed mijn probleem..

Zodra dat ik een klein beetje pitch geef en de bladen gaan draaien begin de heli ontzettend te trillen/schudden, aangezien ik een complete n00b ben vraag ik jullie hulp..

Bedankt alvast voor komende reactie`s

dan moet je de bladen misschien iets losser zetten, of juist verder optoeren omdat ze gewoon niet goed richten.
Hou de heli eens op zijn kant met de bladen horizontaal, als je dan een keer schud moeten de bladen doorzakken.
Wat er normaal gesproken gebeurt is dat je bladen zichzelf uitwerpen tijdens het optoeren, als ze te strak zitten lukt dit niet en veroorzaken ze onbalans.

Kan overigens ook best iets anders zijn maar dit is het eerste waar ik aan denk en simpel om na te kijken.

Ik denk een gevalletje heli afstellen.

Als het een rtf setje is geweest, rtf wil alleen maar zeggen dat alles aanwezig is om te kunnen vliegen. Meestal moet je de boel eerst nog helemaal afstellen.
Dat is weer een hobby op zich. Maar wel leerzaam.

Het afstellen en dergelijk vind ik niet erg, wil de hobby dolgraag leren, bedankt voor jullie reactie`s ik ga even zoeken op het forum en alles afstellen en balanceren..

Zo heb de paddles en bladen opnieuw afgesteld en is nu zo goed als trillingsvrij, alleen bij de eerste opstart nog.. Nu flink verder lezen want zodra je iets meer pitch geeft gaat die gelijk naar links en naar voren.. Tips zijn altijd welkom :D

Misschien even vertellen waar je vandaan komt en eens bij een andere heli gast gaan kijken...
Die kan dan meteen jou heli effe checken...
Kijk vooral ook eens op youtube..
Staan 100+ filmpjes over afstellen en eerste vluchten op..

Benno

Ik kom uit Dordrecht, en ben idd bezig met veel lezen en filmpjes kijken.. Tis ook niet dat ik het persee door iemand wil laten doen, wil het graag zelf leren.. Maar is toch best pittig..

Kom zondag (indien het goed weer is) even langs bij onze club: mv-europoort in barendrecht

Zondag hebben we een helidag

Back