Hallo allemaal,
Ik heb dus een KDS-450s, deze heb ik als RTF kit gekocht met de 35mhz zender.
Deze heb ik een hele tijd gevlogen met de pitch trim wat omhoog, en dan had hij toch wel redelijk veel 'lift'-power (gek woord, wist niet hoe ik het moest beschrijven)
Nu heb ik een nieuwe DX6i zender gekocht, even wennen maar had het instellen vrij gauw door, in ieder geval dat denk ik.
Omdat ik nog wat schade had van een crash de onderdelen besteld, met een pitch gauge erbij.
Nu wilde ik eerst met de 'stock instellingen' van de dx6i vliegen, (wel op CCPM enzovoort)
echter merkte ik dat ik bij 90% stick pas los kwam! Dus ik dacht, dat is makkelijk, ik pak het 'travel adjustment' screen en schroef de pitch wat op.
Hierbij probeerde ik de pitch gauge te gebruiken, echter ik snapte niet hoe deze werkte (kan iemand mij dat duidelijk uitleggen?).
Dus ik dat ding aan de kan gegooid en nog een geprobeerd, echter is het wel IETSje verbeterd maar nog steeds bij ongeveer 85% van de stick komt hij los.
De travel adjust staat op 120/125% want als ik hem op 125 zet begin hij wat te sputteren, alsof hij buiten bereik van de servo gaat.
Nog steeds weinig lift, terwijl het met de andere zender wel ging! wat is het probleem??
Ik hoop dat jullie het snappen, en mij kunnen helpen.
mijn problemen zijn:
- Problemen met lift?
- Hoe pitch gauge te gebruiken?
bij voorbaat dank!
gr
Dennis
Ik heb dus een KDS-450s, deze heb ik als RTF kit gekocht met de 35mhz zender.
Deze heb ik een hele tijd gevlogen met de pitch trim wat omhoog, en dan had hij toch wel redelijk veel 'lift'-power (gek woord, wist niet hoe ik het moest beschrijven)
Nu heb ik een nieuwe DX6i zender gekocht, even wennen maar had het instellen vrij gauw door, in ieder geval dat denk ik.
Omdat ik nog wat schade had van een crash de onderdelen besteld, met een pitch gauge erbij.
Nu wilde ik eerst met de 'stock instellingen' van de dx6i vliegen, (wel op CCPM enzovoort)
echter merkte ik dat ik bij 90% stick pas los kwam! Dus ik dacht, dat is makkelijk, ik pak het 'travel adjustment' screen en schroef de pitch wat op.
Hierbij probeerde ik de pitch gauge te gebruiken, echter ik snapte niet hoe deze werkte (kan iemand mij dat duidelijk uitleggen?).
Dus ik dat ding aan de kan gegooid en nog een geprobeerd, echter is het wel IETSje verbeterd maar nog steeds bij ongeveer 85% van de stick komt hij los.
De travel adjust staat op 120/125% want als ik hem op 125 zet begin hij wat te sputteren, alsof hij buiten bereik van de servo gaat.
Nog steeds weinig lift, terwijl het met de andere zender wel ging! wat is het probleem??
Ik hoop dat jullie het snappen, en mij kunnen helpen.
mijn problemen zijn:
- Problemen met lift?
- Hoe pitch gauge te gebruiken?
bij voorbaat dank!
gr
Dennis
Laatst bewerkt: