KDS-450s lift Probleem, en hoe pitch gauge te gebruiken?

Hallo allemaal,

Ik heb dus een KDS-450s, deze heb ik als RTF kit gekocht met de 35mhz zender.
Deze heb ik een hele tijd gevlogen met de pitch trim wat omhoog, en dan had hij toch wel redelijk veel 'lift'-power (gek woord, wist niet hoe ik het moest beschrijven)
Nu heb ik een nieuwe DX6i zender gekocht, even wennen maar had het instellen vrij gauw door, in ieder geval dat denk ik.
Omdat ik nog wat schade had van een crash de onderdelen besteld, met een pitch gauge erbij.
Nu wilde ik eerst met de 'stock instellingen' van de dx6i vliegen, (wel op CCPM enzovoort)
echter merkte ik dat ik bij 90% stick pas los kwam! Dus ik dacht, dat is makkelijk, ik pak het 'travel adjustment' screen en schroef de pitch wat op.
Hierbij probeerde ik de pitch gauge te gebruiken, echter ik snapte niet hoe deze werkte (kan iemand mij dat duidelijk uitleggen?).
Dus ik dat ding aan de kan gegooid en nog een geprobeerd, echter is het wel IETSje verbeterd maar nog steeds bij ongeveer 85% van de stick komt hij los.
De travel adjust staat op 120/125% want als ik hem op 125 zet begin hij wat te sputteren, alsof hij buiten bereik van de servo gaat.
Nog steeds weinig lift, terwijl het met de andere zender wel ging! wat is het probleem??

Ik hoop dat jullie het snappen, en mij kunnen helpen.
mijn problemen zijn:
- Problemen met lift?
- Hoe pitch gauge te gebruiken?

bij voorbaat dank!
gr
Dennis

Laatst bewerkt:
Hallo,

snap ik het nou goed dat me ik me pitch range ook groter kan maken in het swash mix menu?
en dat ik dan door het aanpassen van mijn linkjes meer uitslag kan krijgen?

Ben je van het weekend vrij?
Als je bereid bent de boot te pakken hierheen kan ik je alles van de KDS en je Spektrum uitleggen...

Hallo Styreta,

bedankt voor je voorstel, zal even kijken of ik kan.
Mogelijk wel en dan zal ik kijken of ik langs kan komen.....
stuur me anders eens een bericht waar ik dan moet wezen?
(mbt vervoer)

hoi ik heet danny ben nieuw op dit forum en zoek iemand in de buurt van´s-heerenber4g die mij kan helpen leren fvliegen met mijn kds 450s ik heb nog geen ervaring en wil dit graag leren ook hoe je moet instellen en afstellen van de pitch en manieren van hoe ga je te werk met zo´n heli is best lastig

oh wie kan me helpen graag jullie reactie

Back