KDS 450S of KDS450C

Hallo, Ik ben een beginnend RC piloot. Heb wel wat ervaring met een coaxiaal helikopter. Hooveren gaat prima. Nu wil ik het graag allemaal wat serieuzer gaan oppakken. Ik ben mij al enige tijd aan het oriënteren en heb mijn oog laten vallen op een KDS 450 helikopter. Daarbij twijfel ik tussen een 450S of een 450C. Kan iemand mij aangeven wat de beste keuze is?

Groeten,

Ometoon

Laatst bewerkt:
http://www.rcvliegshop.eu/
zie hier maar eens.. staat wat info en fotos.. kds/gulang
heb zelf een kds450s kunstof, de c versie is geloof ik alu. head swash en staart.
de S vliegt verder prima..
heb ook een HK450 staan ( clone) maar doet zeker niet onder voor de kds450s en is goedkoop

:)
piet

Hoi Piet,

Denk je dat in mijn geval het verstandiger is met de KDS 450S te beginnen? Als je dan een keer een blooper maakt ben je denk ik niet meteen heel veel geld kwijt. Naderhand kun je altijd nog upgraden natuurlijk!

Groeten,

Anton

De C is inderdaad met aluminium rotorkop en tailrotordelen.
Het frame is fibreglas. (ook oersterk)
Hij is inderedaad wat duurder dan de plastic (s) uitvoering, maar ik heb al heel wat klappen gemaakt met mijn GL450 c, en aan aluparts is tot nu toe nog nooit iets gesneuveld.
Met kunststof hadden er gegarandeerd al veel rotorkop onderdelen vervangen moeten worden, dus ik denk dat je uiteindelijk door wat meer te betalen toch goedkoper uit bent.

In elk geval veel succes met je keuze.
Jan

hallo,

ik heb een kds 450S

Mijn keuze daarvoor was omdat die goedkoper was, en als ik aluminium upgraides wou, ging ik toch voor de betere, zoals align merken, maar niet van het merk zelf, ik ben erg benieuwd welke je neemt

Ik heb gekozen voor een 450C. Dit omdat ik het meteen "goed" wilde doen. Ik heb er nog geen spijt van. Ik kan me voorstellen dat er op kunsstof delen zoals de S versie na verloop van tijd wat speling komt te staan. Eerlijk gezegd heb ik daar geen ervaring mee dus kan ik daar eigenlijk niet over oordelen;)

Mijn KDS 450S houdt zich prima. Nu zo'n 100 vluchten gedaan, hou het niet precies bij. Vlieg er niet heel hard mee en zeker geen 3d. Heb er wel andere bladen opzitten en een keer de bladhouders moeten vervangen na een crash.

Sparen tot je een trex of thundertiger kan kopen. Ik heb die kds gevlogen in de club, en die onderdelen trrekken werkelijk op niks

Back