Kds-450s

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Mustang64, 1 aug 2009.

  1. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Heren en dames heli piloten,

    Nieuw in dit hoekje van het forum en de heli korts is al een tijdje bezig hier.
    AL heel wat pagina's met info door geworsteld en heb voor als nog mijn oog laten vallen op de KDS-450S 2.4Ghz RTF.
    Wat zijn de ervaringen met deze heli?
    Ook de esky Belt CP overwogen of de Honey Bee King 3 maar de KDS lijkt me net wat beter/stabieler.

    Iemand nog wat tips en info?
     
  2. Tommy588

    Tommy588

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Ede
    Mijn eerste post dan maar..

    Ook lang aan het twijfelen geweest tussen de Belt CP en de KDS 450S.

    Ik ben vanmorgen bij v-nix geweest en een KDS 450 meegenomen. Alle 3 staan ze in de showroom en even voorvliegen is geen probleem. Persoonlijk vind ik de 450 zeker de mooiere heli. Lijkt ook wat degelijker. De verkoper heeft mijn KDS even getest in de winkel en dat ding hangt strak in de lucht. Ik moet zelf nog even wat moed verzamelen om er mee te vliegen :D

    Tip, ga simmen op de pc en koop er eventueel een tweede kleinere heli bij om lekker binnen te oefenen. Gewoon voor de feeling.
     
  3. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Hier staat nu een KDS 450S.

    Nu nog een hoop uit zoeken hoe alles werkt voor ik maar met een vinger aan de zender ga zitten...

    Iemand in de omgeving van Rotterdam/capelle aan den IJssel die eens mee wil helpen om alles in goede banen te laten lopen???
     
  4. Tommy588

    Tommy588

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Ede
    Indrukwekkend he :). Als ik dat ding naast m'n Lama v4 en Picooz zie staan...
     
  5. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    Kom uit Spijkenisse en heb ook een kds450s. Heb nog niet super veel vlieg-ervaring, maar met afstellen en sleutelen aan de heli al wel redelijk wat. Als je hulp nodig hebt, moet je maar ff een pb sturen. Dan kunnen we eens kijken...
     
  6. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    Hi guys, ook mijn aandacht is gevestigd op een KDS-450S. Mijn "adresje" waar ik hem wil ophalen krijgt hem weer over een week of drie binnen. Tot die tijd ben ik driftig aan het simmen met Phoenix-sim... indrukwekkend programma en volgens mij redelijk realistisch.

    Ik wil de KDS overigens met mijn nieuwe Spektrum DX6i laten vliegen, dus voordat het zover is moet de ontvanger nog wél even worden ingebouwd. Anyway, leuk te zien dat er meer aandacht is voor de KDS, ik weet zeker dat wij er met z'n allen wel uit gaan komen. Ik woon overigens in omgeving Utrecht, maar ben regelmatig in regio R'dam te vinden.
     
  7. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel

    Top, lijkt me leuk om eens wat af te spreken.

    Gisteren al schade gehad en hoe...
    Was alles even aan het uit testen en had op lage toeren wat proef gedraaid.
    Om wat voor reden dan ook, gooi ik de schakelaar van idle up om en toen was het leed niet te over zien...
    Zelf wat verwondingen zelfs op gelopen.
    Heli ook niet in al te beste staat.
    Onderdelen al besteld. (voor 30 euro ong. schade)

    Nog even een vraag...
    De schakelaar op de zender "ch.6/aux" is bij mij afgebroken.
    Heb je die nodig of niet zo'n ramp???

    Wat de KDS 450S, mooie heli en zeker voor het geld.
    Vind alleen de beschrijving van de zender en bediening erg mager.
    Zeker dat er goed vermeld staat (niet dus) wat een schakelaar als Idle up doet...
     
  8. styreta

    styreta

    Lid geworden:
    29 jul 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Den Helder
    kanaal 6 heb je nodig voor je gyro. Dus ja.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2009
  9. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Duidelijk dus, nieuwe schakelaar er in maken :)
    Bedankt voor de hulp!!!
     
  10. RC be

    RC be

    Lid geworden:
    26 jun 2009
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Hasselt
    Wat/wanneer is dan de goede manier om de idle up schakelaar te gebruiken?
    Ik ben nu aan het oefenen met een sim maar dat is blijkbaar alleen normale mode.
    Heb zelf een HK450 binnenkort, vandaar de vraag.
     
  11. public

    public

    Lid geworden:
    9 feb 2008
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Als je met de standaard zender vliegt van KDS dan is het de CH5/AUX schakelaar, deze is uitgeschakeld in heli mode.
     
  12. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    klopt i.d.d., maar heb de schakelaar al vervangen :)
     
  13. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    ...met Phoenix heb je wél de schakelaars beschikaar en kun je zelfs ook inverted trainen, heel erg gaaf!

    [​IMG]
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.950
    Locatie:
    Rotterdam
    Even een gek idee,

    Voor je verder wat gaat doen met je heli, zet de motor even van het tandwiel af (dus motor kan wel draaien, maar zal niets aandrijven), en kijk eerst eens wat iedere knop doet.

    Let ook even op je gyro instellingen, als deze verkeerd staan, kan je staart erg vervelend worden. varieerend van een beetje wegdraaien tot heen en weer slaan tot er iets breekt. (niet handig)

    Verder opletten met hoe lang je vliegt, lipo's kunnen niet 100% ontladen worden (hou het op 80%).

    En nog een laatste tip die je zelf al ondervonden hebt: Geen schakelaars overhalen als de heli aanstaat en je niet weet wat deze doet.

    Succes met leren vliegen!
     
  15. Tommy588

    Tommy588

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Ede
    Zorg dat alle schakelaars van je af staan, als je gaat vliegen. En laat die idle-up schakelaar voorlopig met rust.
     
  16. Mustang64

    Mustang64

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    1.145
    Locatie:
    Capelle a/d IJssel
    Ik heb dat op de verkeerde manier ondervonden en ga dat zeker doen! :)
    Hoop morgen weer onderdelen te hebben en donderdag weer een voorzichtige poging te wagen...
     
  17. Helilover

    Helilover Guest

    Ik ben ook maar en beginnende heli vlieger en heb samen met een vriend de KDS 450s en de Esky King 3 gekocht nadat wij een ongeveer 3 weken met een coaxiale hebben gevlogen.
    De eerste vluchten met de king III waren rampzalig ! Beide king III hebben wij meteen de grond ingeboord .
    Daarna hebben wij de kds 450 getest en dit ging met beide Heli´s meteen zeer goed en zonder geen enkele crash. Ondertussen heb ik er ongeveer 12 keer met KDS 450s gevlogen en tot nu toe nog geen enkele crash gehad. [URL=" 10de vlucht[/URL]

    Ik zou dus zeker niet voor de king III maar voor de KDS 450S . De Esky Belt CP heb ik gelukkig niet gekocht en heb daar dus geen ervaring mee.


    Is er iemand die ervaring heeft met de [URL=" Flymentor 3D [/URL]Gyro ?? Het ziet er ongelooflijk makkelijk uit met deze Gyro.
    is het verstandig om dit te kopen voor een beginnende heli vliegerke ?


    Alvast Bedankt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    Whow! Als aankomend bezitter van een KDS-450s zal ik dit draadje eens in de gaten houden... ben benieuwd naar de bevindingen (wat is het nou precies?). Ik hoop de KDS over een week of twee binnen te krijgen :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Tommy588

    Tommy588

    Lid geworden:
    25 jul 2009
    Berichten:
    63
    Locatie:
    Ede
    Nou die van mij heeft net eindelijk z'n maiden gehad. Alleen hoveren en een beetje op en neer bewegen. Ding vliegt zalig en wat een power. Echt heel gaaf :D
     
  20. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Hallo KDS-owners.
    Hier dan mijn relaas even.
    Ik heb een 6 weken geleden een KDS450S gekocht.( de versie met plastik kop en staart)
    Heb met die machine vanaf het begin direkt een aantal plastik parts vervangen omdat mij dat verstandiger leek.
    Ging om : Bearing Blocks, Motor mount, Swash Plate.
    Deze parts dus gelijk in KDS aluminium parts vervangen.
    Ik vlieg mijn heli's met een Spektrum DX6i zender met AR6200 ontvangers.
    Set up was:
    - 3 keer HXT servo's voor op de Swash
    - KDS800 Gyro (bevalt zeeer goed)
    - MKS DS480 servo op de staart
    - 40A HiModel regelaar
    - Scorpion 350W Brushless outrunner
    - 3S 2200Mah 25C Lipo packs.
    - Glasfiber Main Blades.
    - Carbon heckrotor bladen.

    De heli vloog vanaf het eerste Lipo pack strak, stabiel en fijn.
    Wel kreeg ik na een vijftigtal vluchtjes last van bladspoor.
    Dacht dat het een kwestie was van versleten dempers tussen de bladhouders, en heb die toen vervangen.( 3 stuks aan elke zijde )
    Probleem van bladspoor verdween.
    Maar............een aantal vluchtjes erna kwam het bladspoor helaas terug.
    Dat konden de dempers niet zijn.
    Misschien speling van de lagers in de bladhouders.
    Die bladhouders zijn immers van plastik.
    Dus nieuwe bladhouders besteld inclusief nieuwe lagers, feathring shaft.
    Het probleem werd er niet door verholpen.
    Toen andere Main Blades erop gezet.
    Probleem was spontaan weg.
    Vreemd toch.
    Heb toen besloten om de heli in te bouwen in eenKDS Hughes MD500 schaalromp.
    Kort daarna en tweede KDS450S gekocht.
    Die met de intentie 'kaal' te laten om te gebruiken als ragheli.
    Ook weer direkt ervan de Bearing Blocks, Motor mount en Swash Plate vervangen voor alu parts.
    Hier heb ik de standaard motor op laten zitten die erbij zat.
    Een 3500KV KDS motor.
    Ook die heli vloog vanaf meet af aan heerlijk.
    Inderdaad, nog geen last van bladspoor.............
    En ja...........een vijtigtal vluchtjes later begon het gedonder weer.
    Bladspoor en ook nog eens fluctuerend.(exact hetzelfde gedrag wat ook in die eerste KDS450S zat)
    Ben er erg lang mee bezig geweest om de oorzaak te achterhalen.
    Met hulp van anderen die er veel meer kijk op hadden, bleek de oorzaak van het hele fluctuerende bladspoor probleem te liggen aan speling in de plastik kop.
    Niet zozeer bovenin bij de bladhouders..............maar meer naar onderen met de armpjes die de linkjes aan de kop op en neer bewegen.
    Er zat gewoon zijdelingse speling in.
    Daar heb ik 2 weken over gedaan om achter te komen.Lastig dus.
    Had inmiddels al een alu kop en staart besteld van een CopterX.
    Die alu kop op de kale KDS450S versie gezet en alles afgesteld.
    Testvliegen.................en.......................geen mm bladspoor.
    Bij de andere KDS450S die in de schaalromp ingebouwd zit, heb ik geprobeerd om de speling in de plastik kop eruit te halen door er ringen tussen te zetten.
    Maar het trilt los.
    Eigenlijk zou je het moeten zekeren met CA lijm.
    Maar CA lijm kan broos worden en ik ben geen fan van zekeren van schroeven in plastik met CA lijm.
    Dus ik ben er nu achter na 2 stuks KDS450S dat de plastik kop na verloop van tijd zulke speling kan geven dat het bladspoor wat erdoor veroorzaakt wordt er niet meer uit kan worden gehaald.
    Dus voor diegene die er misschien later ook last van krijgen............stap over naar alu en het probleem is weg.
    Buiten dit kleine probleempje, voldoen mijn beidde KDS'een perfect.
    Ik heb nog nooit in mijn vliegcarriere zo'n fijn vliegende heli gehad.
    Ook het feit dat het gewoon heerlijk sleutelen is aan deze machine mede door de manier waarop het staartmechaniek voor en achteren in elkaar steekt is super.
    Eerlijk gezegd ben ik niet zo'n voorstander van de manier waarop de meeste CP heli's hun snaar aandrijving hebben zitten.
    De indirekte manier van overbrenging om de heck aan te drijven.
    dat gaat bij die andere heli's dmv een tandwiel wat door een tandwiel onder het hoofdtandwiel zit en dan zo wordt aangedreven.
    Dus niet zoals bij deze KDS450S via een direkte manier.
    Hoop dat jullie mijn uitleg kunnen volgen.
    De manier waarop een Protos dat heeft................dat is helemaal super.
    Zag dat laatst.Echt over nagedacht. En...............geluidsarm.
    Al met al ben ik meer dan tevreden met mijn KDS'een.
    Ben stiekum aan het sparen voor een KDS500II.
    Want dat lijkt me ook een vette heli.
    Vr GR allemaal
    Erwin
     

Deel Deze Pagina