kds 500c servo's aansluiten op ar6200

hallo

heb van de week een 2de hands kds scale 500 hughes heli gekocht.
heb de heli uit de romp gehaald om de servo's aan te sluiten.
nu heb op een ander forum een lijstje gevonden.weet aleen niet of dit juist is.ben totaal nieuw in het vliegen,en nog niet bekent met de engelse benamingen.

Ch1 is eenvoudig daar gaat de ESC in.
Ch2 is een servo. En welke? komen we later wel achter..
Ch3 is eenvoudiger: er is 1 servo die de swash naar voren en naar achter laat bewegen. Deze servo op ch3!
Ch4 is voor de gyro (kabeltje uit gyro met 3 draadjes)
Ch5 de gain van de gyro (gyro kebeltje met maar 1 draadje, deze zit allen op HH gyro's!!.)
Ch6 is een ook een servo.

Begin dus gewoon met Ch1 en 3 aan te sluiten, evt ch3 goed zetten door te reversen, mocht hij de verkeer de kant op gaan. (Dus als jij de rechter stick omlaag beweegt en de swash naar voren gaat...) De ch3 servo is altijd makkelijk te herkennen, bij een CCPM machine, 1 servo voor en 2 servo's achter (of andersom!!)

Daarna pak je willekeurig 1 van de overige 2 servo's en prik je in ch2, beweeg de rechter stick eens naar links en rechts en kijk of de servo goed om beweegt, zo niet, ch 2 reversen. (Dus als de heli tail-in voor je staat en je de rechter stick naar links beweegt, moet de linker servo omlaag bewegen en indien het je rechter servo is, moet deze omhoog bewegen, zodat de de swash dus naar links kantelt.)

Dan de laaste servo op ch6 en kijk of je die ook moet reversen om een goede werking te krijgen. (Dus rechter stick naar links, en linker servo zou dan weer naar beneden moeten en als 6 je rechter servo is, dan moet hij omhoog bewegen, zoniet reversen)

Nu geef je eens pitch en kijk of alle 3 servo samen omhoog of omlaag gaan, maar ze moeten samen bewegen! Wil dit niet en lijkt het of dat de de 2 stick omgedraaid zijn(Dus rechter stick bedient de pitch nu en linker stick naar voren en naar achter beweegt de swash naar voren en achteren).. verwissel dan ch2 en ch6 en reverse de kanalen 2 en 6 weer!! De werking zou nu goed moeten zijn
up.gif

ik heb bovenstaand geprobeerd,en heb de 2 servo's over 2 + 6.nu staat er, (Dus als de heli tail-in voor je staat en je de rechter stick naar links beweegt, moet de linker servo omlaag bewegen en indien het je rechter servo is, moet deze omhoog bewegen, zodat de de swash dus naar links kantelt.)
betekent dat dan dat je achter de heli staat?

hoop dat iemand mij kan helpen,zodat ik alles weer in kan bouwen.want ik weet nu nog welk schroefje waar moet hahaha.

groeten martin

Ja, wat daar staat betekent dat je achter de heli staat, sus de staart naar je maag toe, neus van de heli van je af. En de beschrijving die daar staat klopt als im hem zo even lees, succes en zoek anders even de handleiding van je heli op!

Back