KDS flymentor op Brandstof heli

Hallo,

Ik even jullie expertise nodig..Aangezien er nogal veel (brandstof) heli’s worden aangeboden zonder Gyro en tail-servo, zat ik me af te vragen of het mogelijk was omin een brandstof heli de KDS flymentor in te bouwen ipv van een andere nieuwe Gyro. Servo zal ik dan nog extra moeten aanschaffen. Zender en ontvanger heb ik wel.

Ben namelijk bezig met het idee een brandstof heli aan te gaan schaffen, maar daar zit dus geen gyro meer in. Kan ik volstaan met de bovengenoemde oplossing ? Ik mag de Flymentor dan zien als vervanging van de Gyro, toch ?

Kon hem niet.. maar als het deze is:
SHENZHEN KDS MODEL TECHNOLOGIES CO., LTD.
Daar zit volgens mij al een losse staart gyro in het setje erbij.
Ik heb geen idee hoe goed hij werkt op een Brandstof heli trouwens, en zaken waar je misschien op moet letten bij de installatie ( i.v.m. trillingen).
Zou je nog misschien wat reviews over moeten opzoeken op het net, of in de manual.

Grt,
Eric

KDS flymentor is meer een heli stabiliatie systeem dan een staartgyro. Er zit ook een staart gyro in, maar die is niet geweldig. Voor een schaal heli of rustig rondvliegen zal het wel werken, voor 3D zeker niet. De 401 clone van hobbycity presteeerd vergelijkbaar en kost nog geen $ 15,-. Als je een goed gyro zoekt, hou dan het forum in de gaten, er staan nog wel eens 401's te koop omdat die een beetje uit de mode is.

Dat is hem inderdaad. Welnu, heb wellicht een andere Raptor op het oog, die wel compleet is met Gyro en bijbehorende tail-servo. Ga eens kijken wat het geeft. Mijn gedachte was, als ik dan toch een gyro moet kopen, waarom dan niet meteen de Flymentor...Kan altijd van pas komen...Nouja, misschien nog even verder googlen wat wijsheid is...

Back