KDS Innova 450 SD flybarless

Hallo,

Kan iemand mij meer informatie geven over de KDS Innova 450 SD flybarless of het een goede/slechte helikopter is. Het gaat over deze : KDS Innova 450 SD flybarless RTF

Length:640mm
Height: 240mm
Width: 120mm
Main Rotor: 315mm
Main Rotor Diameter: 710mm
Tail rotor Diameter: 155mm
Motor Pinion: 13T
Main Gear: 150T
Autorotation Tail Drive Gear: 106T
Tail Drive Gear: 25T
Drive Gear Ratio:11.5:1:4.25
Weight(W/motor):870g
BL ESC :40A
BL motor: 3650KV
Gyro: electronic flybarless system KDS ebar
Servo: 3 KDS N300 metal gear servos and 1 N590 digital servo
Packaging: small size aluminum case
Case size: 420 x 120 x 210mm
Gross weight: 2.2 kg

Bedankt,

Ries

wat is je vlieg ervaring ? laten we daar eens mee beginnen ;)

het is zeker geen beginners heli , want dat zal je al gauw vinden dat deze heli niet fijn vliegt..

ligt dan niet aan de heli hoor maar aan je vlieg kunsten :D

de KDS heli's zijn van redelijk goede kwaliteit , het zijn zeker geen slechte heli's
heb er zelf 3 gehad en altijd met plezier mee gevlogen

Nick

Tsja.... als de kwaliteit van onze intensief gebruikte KDS 450 SV maatgevend is, is er vermoedelijk weinig mis met deze heli op zich.

Echter: het verkooppraatje op die website die je linkt, is volkomen kolder:

Ik quote:

-Mooi gestroomlijnd ontwerp.....
Tsja, dat zijn ze eigenlijk allemaal wel....

-Maakt gebruik van conische tandwielen wat resulteert in een drijvende efficiëntie van de helikopter
Ik ben nu ruim 22 jaar werkzaam in de techniek, op drijvend objecten nota bene, maar de term ""drijvende efficiëntie" heb ik écht nog nooit van gehoord....
Nieuwe tail blade controle set gebruikt kogelgewrichten, waardoor de heading hold-functie volledig zijn werk kan doen.
Nou, dat kan die Heading Hold zonder die kogelgewrichten óók wel....

De heli is hoogstwaarschijnlijk niks mis mee, maar laat je niet in de luren leggen door dit soort verkoop-prietpraat....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ajjjjj je hebt gelijk.... ik was even in de war met schuine vertanding.....

Zal dat even weghalen..... maar die BullShit over "drijvende efficiëntie".... die blijft.... die is te fraai om waar te wezen....

Groet, Bert

tja willen toch wat verkopen he :rolling:

is geen super kwaliteit maar is goed mee rond te fladderen als beginnend CP vlieger toch ?

Nick

Absoluut....

Wij gebruiken de SV types als lesheli, als ik het goed geteld heb nu voor het 4e jaar, en ik geloof dat we qua slijtage alleen de motortjes, en één setje riemgeleiderollen kwijt zijn, met DIK 60 UUR (!!!!) vliegtijd per heli.

Maar ik heb één ding laatstelijk gezien wat me vies tegenviel; onze SV's zijn na die paar jaar nog heel behoorlijk spelingvrij op de kop, maar een paar weken terug kwam er iemand bij ons die de heli rechstreeks uit de doos haalde (nul draaiuren dus) den de gehele rotorkop was één en al speling....
Blijkbaar is met het oplopen van de verkoopcijfers, de kwaliteitscontrole toch minder geworden....

Hopelijk is dat exemplarisch, want voor de rest vliegen er bij ons behoorlijk wat mensen met een S of SV, en ze zijn er allemaal hartstikke tevreden over....

Hoe zich dat naar die Innova laat vertalen, durf ik echter niet te zeggen....

Groet, Bert

Je kunt best met die heli starten. Hele hordes zijn begonnen met een 450-klasse heli. En KDS is een van de betere klonen.
Vergeet al die maffe praat van de verkoper.
Neem er een trainingskruis bij. Laat je helpen/begeleiden door iemand met ervaring en ga vooral oefenen op een simulator.

wat is je vlieg ervaring ? laten we daar eens mee beginnen ;)

het is zeker geen beginners heli , want dat zal je al gauw vinden dat deze heli niet fijn vliegt..

ligt dan niet aan de heli hoor maar aan je vlieg kunsten :D

de KDS heli's zijn van redelijk goede kwaliteit , het zijn zeker geen slechte heli's
heb er zelf 3 gehad en altijd met plezier mee gevlogen

Nick

Het is gewoon even info vragen over de helikopter zelf hoor :)

Ik had een Skyartec wasp 100 nano cp helikoptertje voor indoor en ik was eens aan het kijken voor een betere helikopter,maar ook niet direct de duurste.Simulator ga ik sowieso aanschaffen , dat is zeker.

Het is gewoon even info vragen over de helikopter zelf hoor :)

Ik had een Skyartec wasp 100 nano cp helikoptertje voor indoor en ik was eens aan het kijken voor een betere helikopter,maar ook niet direct de duurste.Simulator ga ik sowieso aanschaffen , dat is zeker.

o maar dat maakt mij niet uit hoor ;) als je geen enkele vlieg ervaring had dan zou de heli wellicht snel crashen en repareren is ook niet goedkoop

waardoor mischien de heli als snel op de kast verdwijnt wat zonde zou zijn

je kunt er zeker mee beginnen , idd met trainings kruis en gewoon rustig aan,
leer eerst het hoveren tail in tail side , en probeer dan pas te vliegen.

een CP heli is wel redelijk stabiel hoor :D , maar kan ook een gevaarlijke machine zijn ;)

maar als je al ervaring hebt is het zeker een hele mooie heli

een sim is al een hele goede keuze

Misschien voor sommigen een domme vraag, maar waarom zou je deze kiezen boven bijvoorbeeld een TREX 450 PLUS DFC Super combo (RTF)

Dat zou in mijn ogen de logischere keuze zijn als eerste 450 heli, goedkoper en spares zijn beter verkrijgbaar.

Ik ben zelf ook alvast wat rond aan het neuzen (doe graag op tijd mijn huiswerk ;-)) vandaar de vraag.

Misschien voor sommigen een domme vraag, maar waarom zou je deze kiezen boven bijvoorbeeld een TREX 450 PLUS DFC Super combo (RTF)

Dat zou in mijn ogen de logischere keuze zijn als eerste 450 heli, goedkoper en spares zijn beter verkrijgbaar.

Ik ben zelf ook alvast wat rond aan het neuzen (doe graag op tijd mijn huiswerk ;-)) vandaar de vraag.

Ik was de TREX 450 PLUS DFC SUPER combo (RTF) net aan het bekijken en beetje vergelijken.Ik ben zelf nog wat opzoek naar iets deftig waar ik kan van de start gaan.

De reden dat ik het vraag is dat ik als leek snel geneigd ben te zeggen TREX (en velen met mij), maar wellicht dat er juist hele goede redenen zijn om een andere weg (bijvoorbeeld KDS) te kiezen. Die redenen zijn als leek echter lastig te bepalen.

Niet helemaal, dat is de 3GX MR versie, die is alleen compatible met Futuba.

Er is ook een 3GX MRS versie welke ook Spektrum en JR ondersteund:

T-REX 450 Plus DFC Super Combo - RTF (3GX MRS) RH45E hobbymaniac.nl

Ik lees hier een daar wel dat de KDS qua elektronica wat beter in elkaar zou steken. Het zou mooi zijn als iemand met wat meer verstand van zaken hier eens zijn licht op zou kunnen laten schijnen.

• 1x Swashplate Leveler

Dit staat nog erbij dat ik nodig heb samen met een pitch gauge , een pitch gauge heeft men nonkel.Wat zou die swashplate leveler zijn?

Dat had je wel kunnen vinden als je het even in google ingetikt had, het is namelijk precies wat de naam al zegt: een tooltje om je swash plate te levellen.

Als dat je nog niks zegt zou ik de http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372 een eens door gaan nemen, en dan met name de helifreak 101's. Let wel, dit werkt enigszins verslavend, heb er al heel wat uurtjes video's kijken en 101's lezen op zitten terwijl ik nog niet eens mijn Tx voor Phoenix binnen heb :rolling:

Nogmaals: ik hoop dat iemand met wat meer kennis en ervaring zijn licht eens kan laten schijnen op waarom wel/niet voor Align (of bijv. Blade) kiezen, maar voor een over het algemeen wat minder bekend merk als bijvoorbeeld KDS.

Een HK kloon bouwen loopt vaak uit op uiteindelijk hetzelfde bedrag als wat een TREX gekost zou hebben, dat is al wel duidelijk, maar redenen om te kiezen voor andere dan de gerenomeerde/algemeen bekende merken (betaalbare) 450 heli's voor beginners kan ik weinig over vinden. Maar dat hoort eigenlijk ook weer niet in jouw topic thuis omdat dit specifiek over de KDS 450SD gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat had je wel kunnen vinden als je het even in google ingetikt had, het is namelijk precies wat de naam al zegt: een tooltje om je swash plate te levellen.

Als dat je nog niks zegt zou ik de http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372 een eens door gaan nemen, en dan met name de helifreak 101's. Let wel, dit werkt enigszins verslavend, heb er al heel wat uurtjes video's kijken en 101's lezen op zitten terwijl ik nog niet eens mijn Tx voor Phoenix binnen heb :rolling:

Nogmaals: ik hoop dat iemand met wat meer kennis en ervaring zijn licht eens kan laten schijnen op waarom wel/niet voor Align (of bijv. Blade) kiezen, maar voor een over het algemeen wat minder bekend merk als bijvoorbeeld KDS.

Een HK kloon bouwen loopt vaak uit op uiteindelijk hetzelfde bedrag als wat een TREX gekost zou hebben, dat is al wel duidelijk, maar redenen om te kiezen voor andere dan de gerenomeerde/algemeen bekende merken (betaalbare) 450 heli's voor beginners kan ik weinig over vinden. Maar dat hoort eigenlijk ook weer niet in jouw topic thuis omdat dit specifiek over de KDS 450SD gaat.

Ik vind de Trex toch iets meer hebben van design ook.Heb er al veel positiefs over gehoord.Misschien dat ik tegen de zomer een Trex 450 tegen de kop kan tikken. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
align is kwalitatief beter dan kds , al zeker de electronica;)

al is de kds agile al een hele grote vooruit gang, mischien wel beter dan align

Back