KDS MD-500 op Belt CP

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Niet veel bijzonders, enkel de standaard KDS romp op mijn Belt CP geschroefd maar wellicht leuk voor anderen om te zien.
Montage was vrij eenvoudig; het enige wat een beetje gepuzzel opleverde was mijn direct-to-swash modificatie waardoor de servo's die nu aan de zijkant van het frame staan maar nét in de romp pasten. Ze maken ook contact met de wand waardoor het geheel een beetje meegalmt maar daar ga ik nog eens naar kijken.

Misschien ook handig om te weten; de romp weegt volgens opgave 305 gram maar doordat je wat onderdelen van de staart laat vervallen komt de uiteindelijke gewichtstoename op slecht 240 gram. De mijne weegt nu vliegklaar met een 3 cellen 2500 mAh accu 936 gram, tegen 660 gram voor de originele configuratie met 1800 mAh accu.

091207002.jpg

091207005.jpg

091207.jpg

091207003.jpg

091207004.jpg

Laatst bewerkt:
Grappig hoor !
Misschien wel leuk voor andere om dat ook te doen

Ik niet :rolleyes: Eigenlijk wilde ik de Ranger van KDS maar die zo moeilijk te krijgen dat ik uiteindelijk deze heb genomen. Nu ik hem heb vind ik hem wel leuk trouwens.
Het model is niet heel erg "schaal" (met name de dikte van de staartboom en de afmetingen van de horizontal & vertical stabilizer) maar als het vliegt ziet het er 100 keer beter uit dan zo'n 3D Belt CP. Wat jammer is, is dat de afmetingen van de hoofd- en staartrotor voor het mooie te klein zijn ten opzichte van de romp. Maar ook dat valt niet echt meer op als het vliegt.
Kortom, ik ben in mijn nopjes. De kwaliteit van de romp valt me trouwens ook absoluut biet tegen.

K heb vandaag deze MD-500 eens mogen bewonderen...:p
Mede door de fantastische stuurmanskunsten van Arjan vloog de heli fantastisch! En maar hoger, en maar hoger en maar hoger en rondjes maken.. Ging echt hartstikke goed.
Toch is zo'n schaalrompje (zelfs van een MD-500) mooi hoor, en net wat Arjan zegt veel beter dan een standaard Belt-CP kapje.

Dank je Coen...het begint een beetje te komen.
Buiten de tuin met een beetje hoogte is toch net iets meer relaxed dan achter een turbulente schutting :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back