Asjes nieuw zegt niet veel. Soms komen ze krom uit de zak, zeker bij clone heli’s gebeurt dat nogal.
Ff checken.
Daarnaast. Ik heb eigenlijk zelden een heli gezien die uit zichzelf schudt of waggelt zonder dat toerental of trilling een rol speelt.
Als de staart op en neer gaat, is het toerental te laag voor de rubbers in de kop.
Harde rubbers willen een hoog toerental, zachte kunnen lager aan.
Als jouw “waggel” staart op en neer is, kan daar je oplossing liggen.
Wat ik ook wel eens heb gezien bij een heli met flybar (tweede vleugeltje tussen de hoofdbladen) is dat de kop niet “vrij” liep.
Zo’n flybar corrigeert veel, maar is te laat als alles stroef gaat.
Moet echt heel soepel en losjes gaan.
Heb je een flybarless heli kan het ook nog in de stabilisatie zitten. Geen idee hoe je heli is opgebouwd, wat je exacte setup is.
Regelaar bloedheet kan een paar dingen zijn.
-percentage regelaar minder dan 75%. Mooiste is als dat hoger ligt dan 75. Kun je zien in je throttle curve. Hoger = koeler grappig genoeg.
- bec. Stroomvoorziening servo’s en ontvanger. Als dat teveel stroom trekt, wordt de regelaar heet (zit geintegreerd in de regelaar), en op den duurt fikt de boel uit. Oplossing is een losse bec van ongeveer 3 ampere, en de rode draad uit de regelaar servostekker trekken.
2 stroomvoorzieningen in een stroomkring = boem na een tijdje.
- aangezien je accu ook na 3minuten leeg is.. kan zijn dat je accu erg slecht is. Als,een accu rot wordt stopt hij er vanzelf mee. Als je naderhand voltage meet, lijkt hij nog vol, maar onder belasting stort het ding in.
Dus. Of, je accu(s) zijn total loss, of je toerental is monmenteel zo hoog dat de accu in 3 minuten echt leeg is..
Kun je zien op een computerlader, of berekenen aan de hand van hoe lang je lader bij een bepaalde instelling erover doet om hem vol te krijgen.
Even los van een stroeve aandrijflijn natuurlijk. Alles in een heli hoort uit zichzelf te bewegen bijna.. en door te blijven draaien..