KDS450 met Flymentor afstellen

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door perzonator, 17 okt 2019.

  1. perzonator

    perzonator

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    8
    Beste RC familie,

    Ik ben Perry, 31 jaar en woonachtig in Nijmegen.
    Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met modelvliegen.
    Ik vloog vliegtuigen, drones en heli’s.
    Drone en vliegtuig vliegen ging me goed af, 3D vliegen en tevens zelf bouwen.
    Heli’s was ik in het beginstadium (fixed pitch) al redelijk goed af, collective pitch (e-sky belt cp) echt beginner.
    Oriëntatie en dergelijke heb ik goed onder de knie door al het vliegen en veeeeel simulator werk.
    Nu heb ik de hobby weer opgepakt en een mooie nieuwe zender gekocht en wat marktplaats spul.
    Ik vlieg PhoenixRC met mijn DX8 G2.
    Op de Sim gaat collective pitch me nu ook goed af dus ik heb een blade 130X en een KDS 450 met flymentor gekocht.
    De blade durf ik prima te vliegen want die is lekker afgesteld, maar de KDS moet nagekeken worden.
    Is er hier iemand redelijk in de buurt die de KDS voor mij kan afstellen of ermee helpen zodat ik de stap kan gaan zetten?
    Ik hoop op een leuke nieuwe ouwe tijd met veel vliegplezier en gezellig RC geklets hier op het forum.

    groeten Perry
     
    easy vindt dit leuk.
  2. perzonator

    perzonator

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    8
    Beste mensen,

    Ik heb via Marktplaats een KDS450 met flymentor gekocht.
    Het apparaat moet eens goed nagekeken en afgesteld worden.
    Ik heb hier absoluut geen verstand van en zelfs met alle hulp posts kom ik er echt niet uit.
    Is er iemand die de heli voor mij tegen betaling uiteraard kan nakijken en afstellen?
    Ik heb eerder 2 Belt CP's gehad die gewoon vliegklaar waren dus heb nooit iets met afstelling gedaan.
    Ik hoor het graag.

    Groeten Perry
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.493
    Locatie:
    Rotterdam
    niet lullig bedoeld: maar dan is dit een goed moment om aan die afstelling te beginnen :D
    je kan gewoon niet zonder die kennis..
    iedere tik die de heli krijgt, moet je controleren.
    iedere onderhoudsbeurt, als de boel uit elkaar gaat.


    wel knap dat je het met die belt's hebt gered zonder afstellen, die stonden in dat opzicht niet zo best bekend :D
    kun je wel zelf vliegen, als het ding eenmaal werkt?
     
  4. perzonator

    perzonator

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    8
    Hey Student,

    bedankt voor de reactie allereerst.
    Het plan is inmiddels iets veranderd.
    Ik ben sinds gisteren lid geworden bij een club en wil daar in deze off-season maanden gaan sleutelen met hulp van mensen die er verstand van hebben.
    Ik kan al wel vliegen, het is meer dat ik een juiste basis afstelling zou willen hebben die ik dan fine tune.
    Ik heb liever niet dat ik iets helemaal verpruts in de afstelling en hem meteen in de prak vlieg.
    Die belts gingen mij goed af dus schijnbaar waren die goed afgesteld.
    Ik heb ze geen een keer gecrashed.
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.493
    Locatie:
    Rotterdam
    dan ga je erg veel plezier hebben aan de kds..

    die belts zaten doorgaans echt all over the place..
    strak sturen deden ze normaal eigenlijk niet.
    Die KDS doet dat wel..

    goed meekijken met je collega knutselaars :D
    het is zo gigantisch handig als je zelf weet hoe het werkt..
     
  6. perzonator

    perzonator

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    8
    Ik kijk er al enorm naar uit.
    Ik ben nu inmiddels een beetje aan de 130X gewend dus all over the place weet ik nu alles van
    Ik kon het niet laten maar heb ook inmiddels een 500 pro dfc met microbeast gekocht
    Daar ga ik echter nog even mee wachten voor ik vlieg.
     
  7. Gimpy

    Gimpy

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    12
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo Perry,
    Ik heb inmiddels genoeg ervaring met de flymentor om hem in notime goed werkend te krijgen. Ik wil je daar wel bij helpen. De bijbehorende manual is crap en zit vol vervelende fouten, aansluiten op een pc die niet draait op XP werkt ook niet vanwege verouderde software. De vraag is of je bij mij (Purmerend) in de buurt woont. zoniet dan is compleet opsturen een optie.
    Groeten, Harry
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.493
    Locatie:
    Rotterdam
    of langsrijden :D

    qua 500 pro:
    je was lid geworden van een club..
    waarschijnlijk kunnen zij ook les geven..
    erg grote kans dat je dan gaat lessen en brevet vliegen met de 500.

    net ff een beetje stabieler in de wind.
    allemaal net wat minder lastig.
    450 is een prachtig maatje om gek mee te doen, om ff achterin te leggen.
    groter vliegt in de regel makkelijker.

    alleen als beginnend vlieger, in je eentje wordt toch het stukje "gehaktmolen" van toepassing, en dan is kleiner beter (voor de veiligheid)
    heb je hulp.. iemand die je kan helpen, af kan stellen, voorvliegen. wordt groter beter.
    maar je hoort vanzelf waar zij de voorkeur aan geven
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    13.493
    Locatie:
    Rotterdam
    even een voorsteltopic in dit topic samengevoegd, voor degene die de start van het topic iets anders vind ogen ;-)
     
  10. perzonator

    perzonator

    Lid geworden:
    12 mrt 2015
    Berichten:
    8
    Ja het wordt zeker langsrijden.
    Harry wilt het samen doen zodat ik er iets van leer.
    Wat betreft de 500 dat is inderdaad de heli waarmee ik mijn brevet wil halen.
    Ik heb nu gezien hoe die grotere heli’s vliegen en was meteen verkocht.
    Ik heb er heel veel zin in!
     

Deel Deze Pagina