KDS450s en HK450 onderdelen uitwisselbaar

Hoi allemaal,

Ik moet ff iets hebben op hobbycity en kom daar de HK450 tegen. Zelf heb ik een KDS450s. De onderdelen lijken stukken goedkoper dan hier, maar zijn deze uitwisselbaar met de onderdelen van de KDS450s. Ze lijken op het oog heel veel op elkaar. Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Groetjes

het frame en de gear setup is anders. De staart van de KDS heeft dan ook een langere belt. Verder kun je zo'n beetje alles wel uitwisselen denk ik, heb er alleen geen ervaring mee.

klopt. Als je even op de tailgear let gaat het meeste wel goed.
Ander puntje is de rotorhead. Flybar boven of onder?
voor de rest maakt het idd weinig uit. Overigens passen de meeste Align-spullen ook. Zo kun je ook langzaam upgraden.

Hoi,

Hoe bedoelen jullie: letten op de tailgear? Moet die anders worden gemonteerd? Veel afstellingsmogelijkheden zitten er in mijn beleving niet op toch? Monteren en klaar, alleen de belt moet een andere lengte zijn....

Of zie ik dat verkeer?

bij de KDS-450S zit onder het hoofdtandwiel dat door de motor word aangedreven op de hoofdas, een kleiner tandwiel waar de belt omheen gaat en van daar naar de tail.
KDS450S_22.jpg

Bij de nieuwe TREX modellen en de cloons daarvan, zit er tegen een iets kleiner tandwiel dan het hoofdtandwiel deze constructie;

668622237X28646X3.JPG
0455-071n.jpg

Dit zit verticaal en het blauwe tail zit tegen het tandwiel, het metalen deel is voor de belt die naar de staart gaat.

Met tailgear bedoelt hij denk ik dat onderdeel wat ik afgebeeld heb. Wat je daar aan kunt afstellen zou ik ook niet weten :D

Ik kan mij niet voorstellen dat zo weinig mensen hier ervaring mee hebben.
Kunnen jullie zo specifiek mogelijk zijn met wat wel en wat niet uitwisselbaar is.

Bijvoorbeeld:
- bladhouders wel / niet uitwisselbaar
- etc...

Als je de KDS versie van de SE (V whatever) hebt dan zal het wel lukken. De KDS 450S heeft een 4mm feathering shaft, en de 450 SE V3 een 3mm

nou,

ik heb bij HC vandaan voor mijn kds450s,
besteld;
main rotor set
tail shaft

paste prima,
verder weet ik het niet

Back