Keerkoppeling

Weet iemand wat voor keerkoppeling ik kan gebruiken als omkeer koppeling voor een Stuart D10 motor? Of misschien heeft iemand er een liggen waar hij vanaf wil?

Een keerkoppeling?
De stuart D10 heeft toch een "Stephenson " schaar om de draairichting te veranderen.

Dirk

Bij Regner hebben of gebruiken ze dit maar misschien bestaat er van Stuart ook iets dergelijks :weetnie:.
Misschien kan je daar iets mee?
tev01L4E8ZChAXYRLM930mEsnUFaGcleixp4mtTf8jMHqsTASOuQP1ZQ7wkFnfGmYP6dqHTEHZ8WI8-wGOJoRarlSARUOtSPvvOKiKWwW4jIJqk4Q7GBZv5TlcQutglQNEhbAQREvpUk0TbY9rcBizXznHcif_JrixsuEyrI0Pe4oWK6EJcJxuwTjvo1vgUPWg7TRhqzdDZM-7-KXbSlwhX9gsLQAISkHQhVoNgbO4PvAnM1UWsnrF7FwoZg0c4eTOL_1Y2wGpjI4FcAtvEUgmZlV3kK7dbsRqrahzmyIyyvPfr66cQsrZMjegcTOMZEFk880fuEqEiu0QQLeVIofb5lCaaFDJ9zP2NEK6WExWKOtDtsbhw2xUXQCzpWTpDfXruuYebp2KXRt_OOvyOAj528P7vciks6lZSlhjMNGPhpWRthdx7Z0VtN4sfr8k4PCgjEsPJwW8MP6sOfR_dmJSIxZC4TMMwgox_ogMT2qGXnmZsohKrWpxGcIT1lqHy60dm_WS4SnlaBAPwxWCgRsicPW1D08GG9ZYy9j_-QFQZr-0R8E0PbeTwjUEY1v6GDnCmbKfnJ5k-sWbrqpCMAvjbR-CXG7peu_v0ELeoYpfiwxyotkrd1=w1457-h595-no

Info van website: Modelbouw Atelier Apeldoorn
Groet, Bert

Dat werkt niet Bert, die machines hebben bakschuiven, die laten los van de spiegel als je op de uitlaat de verse stoom zet.
Dat ventiel kan je alleen bij oscillerende machines toepassen.

Dat klopt. Maar ik heb ook een D10 zonder Stephenson en wil daarvoor een aparte keerkoppeling

Volgens mij heeft (had?) HPI een keerkoppeling voor brandstof terrein buggies, die overweg kan met de 2+ PK die een moderne brandstofmotor uitbraakt, alsmede de hoge toerentallen die die dingen draaien.
Volgens mij moet zo'n ding moeiteloos het koppel van een D10 verdragen.
Meende dat die dingen rond de 3 tientjes kostten als vervangings-onderdeel.

Geen idee of ze nog te koop zijn.

Dat werkt niet Bert, die machines hebben bakschuiven, die laten los van de spiegel als je op de uitlaat de verse stoom zet.
Dat ventiel kan je alleen bij oscillerende machines toepassen.

Aj ........... dat wist ik niet.
Ik had me er ook niet verder in verdiept voor ik reageerde :hammer::hammer::hammer:

Volgens mij heeft (had?) HPI een keerkoppeling voor brandstof terrein buggies, die overweg kan met de 2+ PK die een moderne brandstofmotor uitbraakt, alsmede de hoge toerentallen die die dingen draaien.
Volgens mij moet zo'n ding moeiteloos het koppel van een D10 verdragen.
Meende dat die dingen rond de 3 tientjes kostten als vervangings-onderdeel.

Geen idee of ze nog te koop zijn.

Goed idee! Heb de reverse module inmiddels gevonden en besteld.

Prachtig gemaakt! Smeer je de keerkoppeling met dikke lagervet of gebruik je olie?

Er zit vet in de koppeling. Ik heb er een beetje uitgehaald want het is vrij stug/dik. De "bak" is eigenlijk bedoeld voor een 4.5 cc motor .Dat is aanzienlijk meer geweld dan de krachten die vrij komen bij de D10. :D De glijlager (kant) heb ik vervangen door een steun met passend kogellager. Dit draait aanmerkelijk soepeler.

Back