Keil Kraft Outlaw

Discussie in 'Vrije vlucht / VRA' gestart door Énke Blériot, 18 okt 2019.

  1. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.982
    Locatie:
    Zwolle
    Het zal jullie bekend zijn dat Bruno en ik door de wol geverfde modelvliegers zijn met behoorlijke EK en WK ervaring...en toch...vanmiddag hebben we beide zowel de EK als de WK titel binnen gehaald..althans zo euforisch waren we..

    Wat was er gebeurt...na wat testvluchten met de Outlaw met full propo (SC).ging de mode zero zaak er in..De DC Sabre pruttelde lekker en dankzij de meester himself hadden we het torretje toch zo lekker lopen.

    Het ging hoger en hoger..en het bleef maar draaien op dat spuitje vol peut. beide fff sturen..nou ja af en toe op het knoppie drukken..en ..hoger en hoger..

    Bruno begon hem een beetje te knijpen...kun je ook spiralen?...Waarom het stuurt toch nog steeds en ik geloof dat ik de kist nog steeds recht boven ons zie..

    Maar overeenkomstig de 6e Wet van Newton of was het nu de 3e van Archimedes...nee wacht de 5e van Eensteen..What goes up, must come down..hield het stijgen op want eindelijk was de peut op....

    ...eindeloos zweven met af een toe op de iets links getrimde kist wat naar rechts sturen..dus 1x drukken.. landing voor de voeten..0 (nul) strafpunten bij de doellanding.

    We gingen voor de finale.....met twee zenders de Graupner single channel E-Topsy ( voor Pim Ruyter) ingevlogen..ja ja in de Leeraar/leerling mode..Gelukkig was Pim er niet bij..loopings..rols barrelrols...en na al dat hogeschoolwerk kregen we het 90 cm kissie toch weer heel aan dek.

    Tja..toen zijn we elkaar maar om de nek gevlogen.....inderdaad de EK en de WK titel was binnen!!
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2019
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    7.383
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Ja, een gedenkwaardige vliegmiddag. :banana::beer:

    Naar mijn smaak kon er nog wat meer domping op de Topsy en een tikje roeruitslag erbij, maar ook in deze setting voelde alles na 50 jaar nog steeds griezelig vertrouwd...:thumbsup:
    Topsy kan met een beetje motorvermogen heel rustig gevlogen worden, zeg maar zoals mijn Pipertje.
    Maar als je de kraan opendraait wordt het een wild wapperding dat je met goed getimede, flinke richtingsroerbewegingen heerlijk door wat kunstklucht heen kunt loodsen.
    En de Outlaw, tja... die deed gewoon wat vliegtuigen het best kunnen: vliegen.
    Nog een keer met het schroevendraaiertje (zoals hier, waar we dat al eerder deden) een heel flauwe linkerbocht ingesteld en verder niks...
    Dieseltjesdag 2.jpg
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2019
    H. de Vries, Hans V, beemstra en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.982
    Locatie:
    Zwolle
    leuke foto gigi.. je weet wel waarom...ouwe boef!!

    Heb overigens een enveloppie in de hangaar gedaan hadden we op het veld vergeten...
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2019
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    7.383
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Dat heeft geen haast (tenzij de ECB omvalt, maar dan is het ook te laat voor een aantal andere dingen....:rofl:).
     
  5. dieselracer

    dieselracer The First Aviators

    Lid geworden:
    21 mei 2016
    Berichten:
    64
    Locatie:
    Tschechje
    Wat en verhaal!!! Oh wat goed ,mannen!!! Ben blij,dat jullie van deze Sabre zo veel plezier hebben..schijnt echt en goede combo te zijn!!!..en ja..en goede piloten crew!!! Mooi hoor!!!
     
    Bruno van Hoek en Énke Blériot vinden dit leuk.
  6. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.982
    Locatie:
    Zwolle
    Had ik je al een plaatje voorgeschoteld waar de KK Outlaw mee in bedwang gehouden wordt ( want sturen kun je het nauwelijks noemen :D)

    The best a man can get:

    Heb er één weten te bemachtigen via de tijdmachine...een echte onvervalste RETROTRON

    En de volgende vliegdag gaan we eens filmpjes maken van de KK Outlaw "in action"...


    100_8350.JPG


    Ps Bruno..volgende bouwdag je blotekonten SC zender meenemen
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2019
    Bruno van Hoek, max z en HBZWEEF vinden dit leuk.
  7. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.092
    Wat zou nou die afkorting "BVH" betekenen???
     
    Bruno van Hoek vindt dit leuk.
  8. Énke Blériot

    Énke Blériot Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.982
    Locatie:
    Zwolle
    Das toch duidelijk..

    Behulpzame Vriend uit Halmere
     
    Bruno van Hoek en flymax vinden dit leuk.
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    8.092
    Dacht al zo iets. Is een mooi ding. Retro- en moderne techniek in een.
     
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    7.383
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Bij Voorbaat Hulpvaardig. :rofl:
    Tot iemand me het echt :stout: tegen maakt, dan mag 'ie het verder zelf uitzoeken.
    Is ooit nog maar 1 keer voorgekomen. :bye:

    Het getoonde Zwarte Doosje heeft in deze configuratie maar 1 nadeel:
    doordat we vanwege beschikbare ruimte mini Lipo's moesten gebruiken, moeten deze na een vliegdag (nou ja, niet pas na maanden) even op de storagespanning worden gebracht om daarna weggelegd te worden.
    Geldt eigenljk voor alle Lithium accu's waar je electronika uit voedt.
    Ze leggen niet meteen het loodje, maar langere tijd boven de 3,8~3,9 Volt per cel laat ze aanmerkelijk sneller verouderen.
    Ik moest er ineens aan denken, omdat ik laatst :rolleyes:;) een 3S zenderpack in handen had, dat flink bol stond en niet zoveel lading meer wilde vasthouden.
    Na zo'n incidentele vliegmiddag als afgelopen zaterdag volgt er s'avonds bij mij een vast ritueel met alle accu's van die dag storage laden, incl. de zender Lipootjes....
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2019
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  11. Frans Bal

    Frans Bal The First Aviators

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.318
    Locatie:
    Vlaardingen
    Zoals een bekende filosoof ooit zei, elk voordeel heb zijn nadeel.
    Een optie zouden vintage NiCad of NiMH accutjes kunnen zijn. AAA-tjes van 900mAh daar kom je ook best ver mee.
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    7.383
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    Maar zelfs daarvan krijg je er geen 6 stuks in het Zwarte Doosje...:(
     

Deel Deze Pagina