Keil Kraft Vintage en Classics DOE OOK MEE !!

Discussie in 'Vintage & Classic' gestart door Ton van Munsteren, 22 jan 2022.

  1. jef

    jef PH-SAM

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    1.875
    Locatie:
    Hulshout België
  2. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    De beloofde plaatjes van de replica kit van de Chief


    Een originele doos van toen...

    Al het hout tw liggers, lijsten, indekkingen en voor de printwood delen in ruime mate de planken...

    20221207_131639.jpg




    De 2 bouwtekeningen en de printwood tekening...

    20221207_131648.jpg




    Dit mag je dus zelf doen...de printwood tekening uitknippen en de delen op de planken plakken ( hoeft niet zo dicht bij elkaar) en dan uitsnijden...

    20221207_131655.jpg



    En zo kom je voor 35 euro ( ex verz kosten) toch heel dicht bij een model wat uit de originele kits van de fifties komt. Intersse?? Stuur maar fff een Pb.
     
  3. ramses

    ramses Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 sep 2008
    Berichten:
    5.110
    Locatie:
    N. Brabant
    Tja Ton, er is zoveel leuks en er wordt steeds weer iets nieuws geïnitieerd, onmogelijk overal aan mee te doen helaas.
    Misschien als je pensionado bent dat dat lukt, maar de meeste (werkenden) hebben niet genoeg tijd voor tig projecten tegelijk.
    Zo was het even gezellig druk bij de VPR, maar daar gebeurt nu maar weinig meer... :(
    Dus ja, zeker een Keil Kraft liefhebber hier, maar ik heb gekozen om met de VPR mee te doen en ben daar dus mee bezig.
    Maar ik geniet van de Keil Kraft verslagen/projecten van anderen, lekker doorgaan zo :thumbsup:

    Groeten, Ramses
    .
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2022
  4. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    De VPR zal waarschijnlijk in het late voorjaar 2023 op gang komen..is immers bedoeld voor de DOW in september naar ik heb begrepen..

    Het Keil Kraft thema voor de Mayfly zal nauwelijks last minute bouwprojecten aan de start brengen..ja..we hebben allemaal zo onze projecten binnen en buiten de modelvliegerij..echter....

    Zodra het MayFly topic er is en het org team gaat daarin bv tevens aangeven wie er met o.a. een Keil Kraft kist komt..nou..dan kon dat wel eens een groot aantal deelnemers zijn..velen van ons hebben iets in de hangaar...Bantam...Invader...Southerner...Super Slicker..

    En de prijzen..ik geloof gehoord te hebben..ze zijn van onschatbare waarde.
     
  5. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb voor 2023 een kluif ..wat zeg ik..2 kluiven aan Keil Kraft projecten te doen..

    De bouw van de Chief uit de originele fifties kit en ik heb dus nog een Chief kit..replica....

    KK Chief.jpg



    En de Southerner voorzien van...

    Op dit moment vlieg ik die met een gewone 2,4 set...maar...goed kijken wat zit er al in de cockpit..?? Nou??

    Zie ik daar een lampie??

    IMG_20200608_171816.jpg


    Ik moet de kist eerst in de VV model onder controle hebben...dus lanceren met de 2,4 zender op de tafel en zodra de kist dusdanig getrimd is dat hij in in mooie ruime rechterbocht weg klimt dan...


    Dan ga ik hem aan deze zender binden...

    IMG_20200808_144802.jpg


    Hiermee kan ik zelfs een signaal naar de maan zenden dus naar het lampie in de Southerner cockpit zal dan ook wel gaan.

    Met het handkassie kan ik met een schakelaar tip tip richting sturen en met een drukknop aan de bovenkant van de handkast het hoogteroer activeren (een klein beetje up voor in de bocht en bij de landing).

    En of het verantwoord is dat wanneer ik die bak van een zender aan heb jullie ook gaan vliegen...we zullen het zien...:eek::D:D:p:p:p
     
    M.l.v.Doesburg en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  6. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Hoezo 2 KK projecten....3 zal je bedoelen...deze staat ook in het 2023 programma...

    003.jpg

    20221105_155924.jpg

    Dus Ton...ik ben in 2023 helemaal op de Keil Kraft tour..!!
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.309
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb nu geen twijfel meer 2023 wordt het jaar van de Keil Kraft modellen.:banana::banana::banana::banana:
     
    Bruno van Hoek en Énke Blériot vinden dit leuk.
  8. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Hoe leuk zou het zijn indien er nog een Keil Kraft kit bij komt..We hebben al:
    - Bantam
    - Invader ( in 2 maten)
    - Southerner


    Voorstellen voor een kit ?...pol in dit topic..leuker kan het haast niet...

    In dat geval...Ik nomineer de Topper..en net als de Invader..met 1100 mm span en de grotere XL met ongeveer 1500-1600 mm span.

    1402.jpg
     
    M.l.v.Doesburg vindt dit leuk.
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.309
    Locatie:
    Dordrecht
    Shit gaat weer helemaal fout dacht van de winter wat spul af te maken maar gaat niet lukken.

    Helemaal mee eens die Topper is ook echt een toppertje.

    Zou zeggen laat maar komen die lijst want ben wel benieuwd of er meer toppers tussen zitten voor de liefhebbers.
     
  10. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Nog zo'n beauty...de Contestor.
    Zou prima kunnen op de org afmeting van 45 " dus 1130 mm span als rubbermotor model..
    En ook weer een XL uitvoering van rond de 1600 -1700 mm span als E of diesel uitvoering..

    4448.jpg
     
    SvdBrug vindt dit leuk.
  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.309
    Locatie:
    Dordrecht
    Laat die leuke modellen met foto's , laat maar voorbij komen.
    Maar een kitje is denk te veel en te hoog gegrepen, de Amigo 1 is tenslotte ook bijna klaar voor leveren.
     
  12. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Je bedoeld het tekenwerk?? Of de bouw??

    We zijn bij PH-SAM intern met 90 man..en extern zijn er misschien ook wel 100 vintage liefhebbers die dit forum volgen (een beetje wat ik denk dat er aan markt is gezien de kit verkoop van de door PH-SAM ontwikkelde kits). En een ieder heeft zo zijn voorkeuren indien het om vintage kits/modellen gaat.

    Elk model heeft zo zijn fans en in de afgelopen jaren is al wel gebleken dat een kit een kleine groep van gegadigden heeft...10 á 15 man is een goed gemiddelde...een paar uitschieters zijn de Impuls en de 1500 mm Invader. Mede door buitenlandse verkoop zijn die richting de 25 tot 30 stuks gegaan...en still counting.

    Ook de Amigo 1 zal geen uitzondering zijn...daar bereiken we ook een verzadiging bij 10 tot hooguit 15 stuks.

    Het is dus helemaal niet overdone om op meerdere fronten iets te ontwikkelen..

    De grootst gemene deler is op dit moment.al de Keil Kraft stroming. Ik denk dat als we wat een ieder zo in de hangaar heeft als vintage modellen naar merk indelen dat KK dan bovenaan staat..


    En binnen die KK vloot zijn het op dit de verbrandingsmotor modellen die koploper zijn ( Southerner...Bantam...Pirate/Bandit/Outlaw serie) Vandaar mijn nominatie voor een zwever..of indien je niet met een lijn wilt/kunt lopen een geëlektrificeerde Topper De Invader was van origine een zwever en de 1500 mm kit met e-conversie doet het meer dan goed.

    Maar...stel we pakken de Contestor...een van origine rubbermotor model..en je zet daar een E motor op met vertraging...we praten toch al heel lang over geëlektrificeerde wakefield modellen.

    Dan zou een 1600-1700 mm Contestor een beetje het midden gaan houden tussen een wakefield en een gas cabin cruiser model..Een Hacker A10 met vertraging 4:1 kan dan met een 14" prop (35 cm dia) en een 2200mAh 3S minimaal een kwartier draaien en dan heb je een wel zeer mooie beauty met een breed inzet bereik qua weersomstandigheden en is op elk veld ..dus ook daar waar verbranders niet zijn toegestaan...te vliegen.

    En...misschien is 1 van onze andere constructeur wel weer zover om ook de handschoen op te pakken..
     

Deel Deze Pagina