Hallo Gerrit Jan .
Dat zit niet in je diff ,maar in je kamer .
Je krijgt zo en zo een hogere lucht snelheid ,kijk maar een eindje terug in dit draadje , toen had ik je al hiervoor gewaarschuwd , want er zitten veels te weinig gaten in de binnen en buitenpot van de verbrandings kamer voor zo,n diff.
Wat je hiervoor zal moeten doen is kijken of je de lucht voor in de kamer rustiger kan krijgen , of tegen houden .
Dat laatste is vrij eenvoudig.
Er moeten dan luchthappers in het front deksel van de kamer gemaakt worden ,en de grote luchthappers , of gaatjes die vooraan de buitenpot zitten ,moeten of kleiner of helemaal dicht.
op de binnenpot van de kamer zet je dan een opstaand randje ,net achter het primaire gedeelte , die ongeveer 3mm hoog is .
Welnu ,als de lucht nu de kamer binnen komt ,dan zal deze niet meer aan de buitenkant vooraan binnen kunnen komen ,dus das al een verbetering.
De lucht gaat dan via de luchthappers je kamer in , let wel de happers moeten naar de binnenpot wijzen .
De lucht botst tegen de binnenpot en wil naar achter , maar je hebt ook nog lucht van je sticks ,die deze beweging veroorzaken , dus hier krijg je al een eerste botsting en goede menging met de kero.
De lucht wil dan naar achter maar komt het opstaande randje tegen ,en botst terug .
En net die tijd is genoeg om een goede verbranding te krijgen .
Zo heeft Wren ook de 44 gemaakt en zelfs de grootste motor is zo uitgerust.
Ik hoop,dat je hier wat aan hebt .
Jammer dat ik andere bezigheden heb ,anders zou ik wel zo,n kamer maken , kon je gelijk testen.
Wat ook kan schelen is de hoeveel heid sticks.
Je hebt een aantal hoeveelheid lucht , en of die nu op hoge druk door 6 sticks moet ,of door 12 ,scheelt ook een hoop.
Ik heb het zelfde ervaren met de 44 er ,die is nog steeds zeer gevoelig voor flame outs.
Met gewone snelheids regelaar ,had je hem zo uit.
Nu met de 40 RS die heeft 12 sticks ,en ik heb nog nooit de vlam naar achter gehad.
Groetjes , en gewoon doorgaan , komt het allemaal goed.
Martin.
Dat zit niet in je diff ,maar in je kamer .
Je krijgt zo en zo een hogere lucht snelheid ,kijk maar een eindje terug in dit draadje , toen had ik je al hiervoor gewaarschuwd , want er zitten veels te weinig gaten in de binnen en buitenpot van de verbrandings kamer voor zo,n diff.
Wat je hiervoor zal moeten doen is kijken of je de lucht voor in de kamer rustiger kan krijgen , of tegen houden .
Dat laatste is vrij eenvoudig.
Er moeten dan luchthappers in het front deksel van de kamer gemaakt worden ,en de grote luchthappers , of gaatjes die vooraan de buitenpot zitten ,moeten of kleiner of helemaal dicht.
op de binnenpot van de kamer zet je dan een opstaand randje ,net achter het primaire gedeelte , die ongeveer 3mm hoog is .
Welnu ,als de lucht nu de kamer binnen komt ,dan zal deze niet meer aan de buitenkant vooraan binnen kunnen komen ,dus das al een verbetering.
De lucht gaat dan via de luchthappers je kamer in , let wel de happers moeten naar de binnenpot wijzen .
De lucht botst tegen de binnenpot en wil naar achter , maar je hebt ook nog lucht van je sticks ,die deze beweging veroorzaken , dus hier krijg je al een eerste botsting en goede menging met de kero.
De lucht wil dan naar achter maar komt het opstaande randje tegen ,en botst terug .
En net die tijd is genoeg om een goede verbranding te krijgen .
Zo heeft Wren ook de 44 gemaakt en zelfs de grootste motor is zo uitgerust.
Ik hoop,dat je hier wat aan hebt .
Jammer dat ik andere bezigheden heb ,anders zou ik wel zo,n kamer maken , kon je gelijk testen.
Wat ook kan schelen is de hoeveel heid sticks.
Je hebt een aantal hoeveelheid lucht , en of die nu op hoge druk door 6 sticks moet ,of door 12 ,scheelt ook een hoop.
Ik heb het zelfde ervaren met de 44 er ,die is nog steeds zeer gevoelig voor flame outs.
Met gewone snelheids regelaar ,had je hem zo uit.
Nu met de 40 RS die heeft 12 sticks ,en ik heb nog nooit de vlam naar achter gehad.
Groetjes , en gewoon doorgaan , komt het allemaal goed.
Martin.