kelk plaatsen of niet?

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door eclipse86, 4 jun 2019.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.581
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo, bij mijn piper 1/4 staat een mvvs 45cc motor op de neus. de carbu zit nu binnen de motorkap, de motor hangt op zijn kop.

    Nu heb ik nog een kelk over en vroeg ik me af of ik deze erop zou plaatsen of niet? als ik hem plaats steekt hij onderaan de motorkap uit, op zich geen probleem, maar bevorderd of verslechterd dit de werking van de motor? speelt overigens de lengte van de kelk een rol?

    Groeten
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik zou dat uitsluitend doen, als er sprake is van dat de binnenkant van de motorkap vervuilt door de "stand-off" (de nevel die je soms krijgt omdat de luchtinlaat wat terugspettert).
    In principe verbetert een kelk altijd het loopgedrag en het vermogen, maar of dat in de praktijk ook zo uitwerkt hangt nogal af van de lokale luchtstroming rond die kelk.
     
  3. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.550
    Locatie:
    Ede
    Ik doe het altijd. Lucht wordt beter de carb in gestuurd en hoeft niet haaks de hoek om waardoor daar direct werveling en je maar 1/3 van je doorlaat efficient benut
     

Deel Deze Pagina