Hallo, bij mijn piper 1/4 staat een mvvs 45cc motor op de neus. de carbu zit nu binnen de motorkap, de motor hangt op zijn kop. Nu heb ik nog een kelk over en vroeg ik me af of ik deze erop zou plaatsen of niet? als ik hem plaats steekt hij onderaan de motorkap uit, op zich geen probleem, maar bevorderd of verslechterd dit de werking van de motor? speelt overigens de lengte van de kelk een rol? Groeten
Ik zou dat uitsluitend doen, als er sprake is van dat de binnenkant van de motorkap vervuilt door de "stand-off" (de nevel die je soms krijgt omdat de luchtinlaat wat terugspettert). In principe verbetert een kelk altijd het loopgedrag en het vermogen, maar of dat in de praktijk ook zo uitwerkt hangt nogal af van de lokale luchtstroming rond die kelk.
Ik doe het altijd. Lucht wordt beter de carb in gestuurd en hoeft niet haaks de hoek om waardoor daar direct werveling en je maar 1/3 van je doorlaat efficient benut