kenmerken van HK450 of KDS-450s? en waar te Koop?

• Topicstarter Topicstarter samstro
  • Startdatum Startdatum
S

samstro

Guest
Goedendag,
Ik vlieg nu sinds een tijdje met een Big Lama.
Erg leuk echter wil nu wel over naar meer uitdaging.
Wil wel de FP overslaan en direct naar de CP gaan.
Nu is mij aangeraden dat de iets grotere modellen niet zo nerveus zijn en iets rustiger echter veel duurder.
Wie heeft er tips?

Ik kom op de forums verschillende keren de HK450 of KDS-450s tegen.
Dit lijken mij zelf goede opties.
Wat zijn hiervan de verschillen?
waar zijn deze te koop? Kom enkel op buitenlandse site's

hoor graag van iemand.

Als je een betaalbare 450 wil: de HK450GT. Dit is de versie met carbon en echte metalen schroefjes. Ik ben er erg tevreden over, vliegt prima! (zie bouwverslag) Ook de reserve-onderdelen zijn erg goedkoop. Kijk maar eens op de site van HobbyKing.

Hoe nerveus zo'n 450 vliegt kun je zelf een beetje bepalen.
Ik vlieg zelf met redelijk wat expo op de swash waardoor de sticksbewegingen wat minder gevoelig zijn in het midden.

En goed leren vliegen (lees als goedkoop leren vliegen) begint bij een goede simulator: Phoenix is top!

Heb jij ervaring met hobby king?
Levertijd/betrouwbaarheit etc.
Waar zit het bedrijf?

Eén soort apparatuur mag je niet bestellen in het buitenland: zendapparatuur!
M.a.w. koop geen zenders/ontvangers in het buitenland, dit let de douane noulettend in de gaten.
Bij mij is het enkel misgegaan met m'n zender/ontvanger die ik bij HobbyKing had besteld. Eenmaal bij de douane hebben ze moeten vaststellen dat de zender en/of ontvanger niet voldeden aan de regelgeving m.b.t. zendapparatuur. Het resultaat was de inbeslagname van m'n pakket.

Verder komt alles wat je hebt besteld ook daadwerkelijk toe en dit meestal met een meer dan redelijke levertijd ook. Geen enkel pakket zat ooit langer weg dan 3 weken. In mijn geval was dit verzending naar België, dit moet ik er wel bijvertellen.
Alles is netjes ingepakt enzo.

En de HK450GT is echt een aanrader, zowel kwa prijs als kwaliteit! :D

Laatst bewerkt:
Heb jij ervaring met hobby king?
Levertijd/betrouwbaarheit etc.
Waar zit het bedrijf?

Ik ga maandag bij romatoys.nl in Weesp een KDS 450 ophalen. Hij zegt dat het afstellen en fine-tuning bij de prijs inzit. Ik laat weten hier hoe het afloopt...

Ze zeggen dat KDS een clone is van de trex450, dat is een totaal andere heli, mischien dat een paar onderdeeltjes passen zoals de flybar enzo.
Ze weten dat de mensen die dit kopen geilen op het woord trex, en zo maken de verkopers in hun verkoop praatje er ook gebruik van.
HK lijkt er al wat meer op!
Niet te vergeten dat je bij die KDS alles gaat moeten vervangen wil je goed vliegen, waarbij je met de HK weer zelf direct een goede heli kan samenstellen,
ik heb het hier over de afstandbediening, ontvanger, batterij, lader, esc.
pffffffff

Laatst bewerkt:
Hoi Molen.
Heb jij toevallig al veel ervaring in bouwen, afstellen en vliegen met KDS heli's???
Zoniet.............dan begrijp ik je mening.
Want die is gebaseerd op foute feiten.
Je weet wel waar de klok hangt, maar de befaamde klepels kun jij niet aanwijzen.
Dat is jammer want hiermee geef je beginner een verkeerde insteek.

Je gaf aan dat een KDS slechts op een paar punten uitwisselbaar is met een Trex machine.
Nou die paar puntjes kun je omzetten in meerdere puntjes hoor.
Ik hoop ook dat je al weet dat er een KDS450S/KDS450SV en KDS450C versie bestaat.
De mechaniek om de Tail Unit aan te drijven(aan de voorzijde van de heli in het frame) is bij de KDS450C versie hetzelfde als bij een Trex450.
De kop en staart en vele andere parts zijn met een Trex450 gewoon uitwisselbaar met een KDS450S of SV versie.

Dan nog even over HK heli's.
Ik kreeg de indruk dat jij HK wat boven KDS stelt.
Mag je helemaal zelf weten, maar uit persoonlijke ervaring heb ik gemerkt dat een HK heli nog van mindere kwaliteit is dan een Walkera of Esky heli.
Ik heb aluminium koppen uitgetest op mijn KDS450SV van HK.
Nou kan je zeggen dat ik nooit meer aan een HK heli of het materiaal ervan begin.
Wat een goedkope rommel zeg.
Kwaliteit is ondermaats en speling komt er al na dik 50 vluchtjes op.
Dus ik hoop dat je eerst beter nadenkt voordat je een mening ventileert Heer Molen.
Gewoon weten waar je over praat hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.
Vr GR E
PS: een KDS450SV of 450S versie is ook als Bare Bone te koop.
Zo'n heli vliegen met een eigen keuze zender kan dus ook Molen....................

Dus voor twee-derde had ik gelijk als ik het goed begrijp.
Je adviseert dus de kds-c, omdat die wel helemaal uitwisselbaar is ?
Die kds c is nog duurder dan de kds 500
de topicstarter vroeg ook om een kds-s

En dat mijn HK heli rommel is klopt wel.
Het is zo vaak neergestort, blij dat ik geen Align heb :)
btw. HK verkoopt ook spullen uit de KDS fabriek.
Winkels die een KDS ( barebone ) verkopen, verkopen meestal geen goede electronika, waarom niet gelijk die HK-kit bij de accus en alles aanklikken.

Carbon fiber blades bij hk vanaf 7 dollar nogwat.
Hoeveel betaal je als je neerstort met je kds? daarvan wil je dus wel een voorraadje hebben.

Laatst bewerkt:
Die KDS-C is nog DUURDER dan een ORIGINELE TREX !!! Wie heeft de klepel hier horen slaan... volgens mij ben jij een verkoper die voor een winkel werkt, Dylan.

goede voorlichting

hallo allemaal
ik ben zelf a.k vlieger en lees de artikelen op het forum om de nodige info te vinden waar het mij om gaat is dat er vaak over persoonlijk voorkeuren gaat van ervaren piloten en niet de informatie en onderbouwing van alle heli's op de markt.voor de meeste kopers (beginnelingen stopt de investering bij 500 euro en dan wil men graag weten wat men krijgt voor dat geld.
ik lees ook steeds dat op de kds 450c de delen van de t-rex 450 v2 passen hoe ver strekt dat gaat het hier om roterende delenof ook een fuslage en body parts van de t-rex.
ik koopmijnheli deze week bij kds hoogeveen en moet zeggen prime insteek bij een andere shop hebben ze het over dit en dat de verkoper van kds zegt kom maar eerst eens een dagje bij ons oefenen kijk dat is service die andere proberen je het liefst in 5 minuten met 1200 euro spullen de deur uit te krijgen

Dan nog even over HK heli's.
Ik kreeg de indruk dat jij HK wat boven KDS stelt.
Mag je helemaal zelf weten, maar uit persoonlijke ervaring heb ik gemerkt dat een HK heli nog van mindere kwaliteit is dan een Walkera of Esky heli.
Ik heb aluminium koppen uitgetest op mijn KDS450SV van HK.
Nou kan je zeggen dat ik nooit meer aan een HK heli of het materiaal ervan begin.
Wat een goedkope rommel zeg.
Kwaliteit is ondermaats en speling komt er al na dik 50 vluchtjes op.
Dus ik hoop dat je eerst beter nadenkt voordat je een mening ventileert Heer Molen.
Gewoon weten waar je over praat hoeft echt niet zo moeilijk te zijn.

Misschien moet je maar eens je eigen advies opvolgen...

Het is duidelijk dat je nog nooit de HK450GT van dichtbij hebt gezien. Alle onderdelen zijn van metaal of carbonfibre. En dat voor maar $48. Als jij ergens een beter kit vindt, dan zeg je het maar.
En ik heb er ook al heel wat vluchten op zitten, nog geen speling te bespeuren.
Mindere kwaliteit dan Walkera of Esky? Ik dacht het niet!

Misschien heeft Molen wel gelijk. Wellicht probeer je hier je eigen waar aan de man te brengen...

de KDS C is een directe kloon van de V2 align 450.. heb beide, en het past gewoon op elkaar..

Als het je eerste heli is, haal een kds bij een nederlandse webwinkel, spaart je en hoop gemieter met het niet weten hoe te bouwen en af te stellen van de heli.

Die KDS-C is nog DUURDER dan een ORIGINELE TREX !!! Wie heeft de klepel hier horen slaan... volgens mij ben jij een verkoper die voor een winkel werkt, Dylan.

Weet je dat zeker?
De RTF versie van de KDS 450c (inclusief alle electronica dus) koop je voor 330/340 euro bij een nederlandse webwinkel. Daar koop je volgens mij echt geen Trex 450 voor (inclusief electronica).

Als de Trex goedkoper is, dan zou ik graag willen weten waar.
Ik sta namelijk op het punt om een KDS 450 c RTF te halen, maar koop liver een Trex als die goedkoper is.

kom maar eerst eens een dagje bij ons oefenen kijk dat is service
Deze mensen proberen jouw naar een club te lokken en wijs te maken dat je nergens mag vliegen behalve met de club. feit.

Niets mis mee verder, alleen ik vlieg al als een gek op de kop zonder een club.
Lijkt mij alleen maar link met zn allen met van die joekels van circelzagen, overal lopen gekken

Weet je dat zeker?
De RTF versie van de KDS 450c (inclusief alle electronica dus) koop je voor 330/340 euro bij een nederlandse webwinkel. Daar koop je volgens mij echt geen Trex 450 voor (inclusief electronica).

Als de Trex goedkoper is, dan zou ik graag willen weten waar.
Ik sta namelijk op het punt om een KDS 450 c RTF te halen, maar koop liver een Trex als die goedkoper is.

Een Trex is niet RTF meestal, je moet er nog een zender bij halen, word in totaal duurder.
Alleen die KDS zender vervang je anders later tog!
Voor dat geld zou ik zeker een Trex kopen., zoiezo niet in nederland maar vanuit het buitenland.

Laatst bewerkt:
Alleen die KDS zender vervang je anders later tog!
Heb je KDS zender gehad? en wat vind je dan beter aan je huidige zender?
Ik heb m'n hk450 nog gevlogen met een esky zender en de kds was toen wel een hele vooruitgang. Ik moest er wel erg aan wennen dat de sticks minder weerstand hebben dan dan die van de esky.
Wat er mist is grafisch display, expo, tweede idle up en misschien dat model-match systeem maar heb niet het idee dat ik dat erg mis, behalve expo misschien.
Ik heb pas een heli upgrade besteld in de vorm van een Tarot 450 V3 sport, of ehm, ik verwacht in ieder geval dat het een upgrade is maar ben erg benieuwd :)
Misschien later eens andere zender aanschaffen als dat echt voordelen heeft, dus daar ben ik wel benieuwd naar.

Hier boeken ze dus de winst op.
Een rommel afstandbediening van een paar tientjes erbij, mensen denken dat dat hardstikke duur is ( is een goeie ook )
Het komt erop neer dat mensen niet op de zender letten die ze erbij krijgen,
ze hebben geen keuze en krijgen een hobbyking afstandbediening bij hun kds-c wat een inelkaargezette HK kit is met wat B electronica erin.
Hier word dikke winst geboekt door de verkopers.

Hint : je afstandbediening gaat meerdere helis mee gebruikelijk, die hoef je er niet elke keer bij te kopen als je slim koopt.

Laatst bewerkt:
Back