Kennen we deze electr. stabilisator al?

Op de Engelse fora is hij al meer gebruikt maar hij is niet zo goed als een V-bar oid. Dat komt vooral omdat de Spartan piëzo gyro's gebruikt in plaats van AVCS systemen. Hij is een beetje vergelijkbaar met de Gaui. Het werkt wel maar het is het toch niet helemaal. Echter is de prijs natuurlijk ook veel lager. Ik dacht dat deze veel voor luchtfotografie werd gebruikt als goedkope stabilisatie. Kijk maar eens op helifreak ed ;)

Dan is het voor schaal toch wel geschikt? Die mogen iets lastiger vliegen en hoeven niet zo super strak en scherp te vliegen als een 3d machine.....

Ik zou een gaui nooit op een schaal zetten... Dat is vragen om brokken.

Waarschijnlijk is deze sparten wel een stuk betrouwbaarder, iets wat de guai absoluut niet was.

Probeer het eerst eens zonder de flybar en elek stab. Is goed te doen op een trainer.

Hmm, opeens heftige bewegingen op een as. Lijkt op stat. elek. alleen dan maal 100. Zo erg dat een protos zo de grond in ging en een 450 pro.

Het is gewoon niet betrouwbaar. Wisselende toeren kon hij ook helemaal niet hebben. Op een schaalheli lijkt me een flinke stuurbeweging(uit het niets) helemaal funest.

Ja, dat is gewoon onbruikbaar inderdaad. Heeft deze dan wel ingeboude gyro's? Ik lees overal van niet.

De gaui die ik had was een 356 of iets dergelijks. 3 gyro's voor ele, ail en yaw.

Die van Spartan zal zeker beter zijn ;)

Back