kenworth k100

Heren.........
onlangs ben ik in een paar oude dozen gaan zoeken en kwam tot mijn grote vreugd een foto van het vrachtwagen van mijn vader tegen uit Austraslie,oude glorie voor mij dus.Ben vaak mee gereden toen ik jong was dus veel herinneringen van een mooi land
Deze vrachtwagen heeft hij in de jaren laat 70`s tot jaren 80 mee gereden in Australie.
Naar mijn weten is het een Kenworth k100.Ik heb op diverse sites van kenworth gekeken en kom behoorlijk wat oude glorie tegen........zeer mooi.

Nu zou ik deze model na willen maken zo origineel mogelijk in 1:14 maar dan meer bedoeld voor een statische model, maar heb een paar vragen.........
Als ik naar de modellen kijk die bij diverse shops worden aangeboden hier in nederland komt een Globeliner het dichst in de buurt wat gelijkenis betreft met natuurlijk een paar aanpassingen.
Ik kijk dan voornamelijk naar het grill(met kenworth logo erin/erop) en de sterwielen(dacht dat die kikker velgen genoemd werden)
Zijn deze onderdelen wel te bestellen?
Ik heb avonden gegoogeld maar vindt zeer weinig of ik zoek juist in het verkeerde hoek,dus een paar websites zou welkom zijn om te kunnen snuffelen.
Winter komt eraan dus voor een mooi project denk ik indien mogelijk.
Wie van de bouwers zou mijn een klein beetje op weg kunnen helpen.

mvg phil
kenworthk100.jpg

Back