kero start turbine

ik wil graag mijn wren 54 ombouwen naar kero start
heb div merken gezien
is het mogelijk
kan de ecu dit gewoon aan of moet er nog veel anders afgestelt worden
is de ecu van wren zelf
zijn er die dit al hebben

groet niels
 
Hallo Niels.

Moet je even een mail sturen naar Wren ,want volgens mij zijn ze hier me bezig , of kunnen ze dit al leveren.

Er zijn zelfs al mw44 motors die met kero start uitgevoerd zijn.

Wat heb je voor ecu ? fadec of orbit , of projet.

Laat het maar even weten .


Groetjes,

Martin.
 
heb de ecu van fadec

wil mogelijk de pro jet kero start set kopen

vraag ik of deze of de ecu van fadec kan en dit dan ziet in plaats van gas kero


groet niels
 
Oke Niels ,ik begrijp het.

Weet je wat je doet , je gaat naar Wren Turbines Ltd: World Leaders In Miniature Turbine Technology en je gaat dan naar contact.

Dan stel je je vraag ,en zeg er dan gelijk bij dat je die pro-jet kero start wil monteren, en dan zal Sara je terug mailen met alle details.

Ik denk dat je dan zo het beste geholpen bent.
Je zou ook nog naar Gaspar van Fadec kunnen mailen ,en je vraag stellen op het hulp forum.


Succes Niels , en ik zie het wel op het forum of het gelukt is.

Mvg,

Martin
 
Kerostart

Hoi


Volgens mij heeft Sandor de nodige kerostarters getest en die heeft een fadec als ECU, daar zou je ook eens kunnen informeren, die Sandor weet er ook veel van geloof ik.
CRE Loaded 6 - Digitech Turbines


Medusa verkoopt ook kerostarters voor de ECU Projet en zijn ook zeer hulpvaardig.
Medusa Miniature Turbines - www.plastikturbine.de

Succes gewenst natuurlijk en we zien hopenlijk het resultaat hier op het forum

Vriendelijke groet Jaap
 
Laatst bewerkt:
heb contact gehad met wren over de kero start
ze zijn er inderdaad mee bezig maar zijn nog niet zo ver dat ze het durfen te verkopen aan een klanten
verder geven ze nog niet zo veel info er over prijs

maar heb wel wat andere tips binnen kijken of de 54 op kero gestart kan worden
mogelijk gaat dan ook de xl 200 er naar over

verder wil ik dit systeem ook gaan gebruiken om mijn nabrander er mee aan te gaan steken
bouw is bijna klaar nog wat kleine dingen binnen en dan test draaien

groet niels
 
Hebben wij elkaar niet gesproken in Ahoy ,met de tractorpulling?

Of heb ik het nu mis , ik heb toen ook met iemand gesproken die naverbranders bouwde ,en ook contact had met Alex Witteveen, want die is ook al een eind met z,n naverbrander in combinatie met omgebouwde jetjoe.

Groetjes,

Martin.
 
klopt martin

ik ben niels de gene die jij in ahoy gesproken hebt

en die alex help bij de bouw van zijn nabrander

bouwt mijn idee in praktijk

ik zelf bent voor wat groter jongens nabranders gewent dit is wat kleiner en aparter
 
wat wil je weten

ik heb div nabranders gebouwt voor div teams in de show wereld

verder bouw ik van zeer grote uitlaatgas turbo's turbine's
waar nabranders op zitten

alleen principe blijft gelijk

doordat de de modelturbine's net wat anders werken dan de grote jongens moet ook de nabranders iets anders
dit heeft te maken onderander met de ect en warmte nabrander
 
heb contact gehad met wren over de kero start
ze zijn er inderdaad mee bezig maar zijn nog niet zo ver dat ze het durfen te verkopen aan een klanten
verder geven ze nog niet zo veel info er over prijs

maar heb wel wat andere tips binnen kijken of de 54 op kero gestart kan worden
mogelijk gaat dan ook de xl 200 er naar over

verder wil ik dit systeem ook gaan gebruiken om mijn nabrander er mee aan te gaan steken
bouw is bijna klaar nog wat kleine dingen binnen en dan test draaien

groet niels

de gloei kero plug is te langzaam om er een nabrander mee aan te steken.
je zou dan eerst 5 seconden moeten voorgloeien , dan er brandstof overheen spuiten
de gloeipluggen die we nu verkopen aan oa Jetcat en Wren
zijn van silicium nitraat gemaakt , kleinere stroom nodig , geen sluiting meer mogelijk.
(als jullie interesse hebben we hebben nog uitloop modellen die voor 75 euro eruit gaan)
technisch allemaal het zelfde als de nieuwe ,alleen andere behuizing.
nabrander is al vaker gedaan , maar resulteerd tot een waanzinnig brandstofverbruik dat niet tegen over thrust vermogen stond.
meestal was het vermogen 30% meer , tegenover 800-1500ml pm brandstof injecteren.
dus je kunt je wel voorstellen dat het in de vliegerij niets is geworden.
nog te zwijgen over de zeer hoge temperatuur stijging.
de wren kerostart is nog niet zo ver omdat ze met het zelfde probleem zitten dan wij:

elke turbine start anders en het neemt meer tijd in beslag om er een af te stellen dan er een te bouwen.
dus niet interessant op dit moment.
wij hebben er ook 3 gebouwd met kerostart , waarvan er maar een echt perfect start
perfect is 1 op 20 starts failstart.
 
verhaal achter de nabrander is dat de straalmotor niet in vliegtuig gaat maar vervoermiddel

wil doormiddel van een nabrander meer show geven waarbij de brandstof verbruik voor lief wordt genomen

de nabrander gaat trouwens op diesel lopen dus goedkoper

heb intresse in de gloeiplug maar voor 75 per stuk???

stuur maar berichtje prive met gevens

groet niels
 
Laatst bewerkt:
verhaal achter de nabrander is dat de straalmotor niet in vliegtuig gaat maar vervoermiddel

wil doormiddel van een nabrander meer show geven waarbij de brandstof verbruik voor lief wordt genomen

de nabrander gaat trouwens op diesel lopen dus goedkoper

heb intresse in de gloeiplug maar voor 75 per stuk???

stuur maar berichtje prive met gevens

groet niels

je kunt er ook een via wren of jetcat kopen..
je hebt gelijk die zullen wel een stuk goedkoper zijn..
 
Back
Top