Keuze 2s 1200 of 3s 700 etech in RBC Warbird

Lo,

Heb een paar warbird kitjes gekocht (blijft verslavend die warbird)
Zit alleen te puzzelen, ik kan 2s 1200 of 2s of 3s 700 etechs kiezen (de laatste moet ik dan wel bestellen. Wat zal ik doen ??

Motortje is natuurlijk uit de CDROM voorraad.

Franck ik ga nu ook een motortje maken voor twee cellen (3100 mAh PQ) omdat ik die toevallig heb liggen.
Ik ga een 6 polige stator stapelen en dan is hij rond 20 en 10 dik, ik heb hier goede ervaringen mee, het rendement is hoger en je hebt meer plaats voor de nu dikker wordende draad.
De motor die ik nu gebruik met 20 X 0.5 mm draad maakt met een 6 X 6 13000 toeren bij 9.5 A. Ik ga met 10 windingen van 0.8 mm beginnen en ga dan terug tot 8 windingen.
Ik wil met een 5 X 5 propje tussen de 17000 en 20000 uitkommen en dan kijk ik wel hoeveel stroom dat hij trekt, ik kan wel wat hebben want ik gebruik een 40 A regelaar en het pakketje kan 37 A continu aan. Hij komt op een Mirage die ik in Alphen bij een indoor meeting voor maar €5,- kocht en de rest heb ik allemaal liggen dus het wordt lekker low buget. :D

Vanwege t gewicht zou ik voor de700 gaan, deze kunnen ook ruimgenoeg de stroom aan tot ca 7 a

Niek,

Ik heb de 3s1p 700 etech's gekocht , én een pakketje (losse cellen) 850mA 3s1p maxamps. Deze kunnen iets meer puf geven dan de e-techs (een ampére meer)

Ik kan nu ook nog kiezen tussen een 2s pakket of een 3s...scheelt 15 gram...de moeite waard ?

Warbird moet even wacvhten, celletjes gaan in een Global Swift (earl stahl). Spanweidte 70 cm. CDROM motortje.

afb16568.jpg

afb16569.jpg

Back