Keuze airbrush compressor

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door Jan64, 13 jan 2009.

  1. Jan64

    Jan64

    Lid geworden:
    24 dec 2008
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Zwartsluis
    Dag allen.

    Dit is mijn eerste berichtje, ik hoop dat mijn vraag op de goede plek in dit forum staat.

    Ik wil een airbrush compressor aanschaffen maar beschik niet over de kennis om daar een goede keuze in te maken. Er worden allerlei compressoren aangeboden (piston, membraam etc.) met en zonder buffertank.

    Wie kan mij heirin adviseren. Alvast bedankt.

    Gr. Jan
     
  2. Sprokkel

    Sprokkel

    Lid geworden:
    27 apr 2004
    Berichten:
    1.244
    Locatie:
    Arnhem
    Het licht er een beetje aan wat je er mee wilt...

    Spuit je veel of spuit je weinig? wil je ook kunnen aflakken ?

    Er zijn een aantal opties...
    Fluisterstille
    membraam
    huis tuin en keuken gamma compressoren

    persoonlijk zou ik gaan voor een fluisterstille met drukvat van 5 liter. deze geven een geluid dat ongeveer hetzelfde is als die van een koelkast.
    Belangrijk is dat er een vochtafscheider op zit.

    Zelf heb ik een gamma compressor een olievrije met een vochtafscheider en reduceer.
    Deze mogelijkheid heb ik omdat ik de compressor in de kruipruimte van het huis heb staan en zo dus geen lawaai overlast heb.

    Groet,
    Dennis
     
  3. KapteinIglo

    KapteinIglo Guest

    Is een van deze twee niks om mee te beginnen?

    keus 1:
    Black Bull professionele single cylinder piston compressor BC-23MT3 voor de professionele airbrusher.

    Prachtige en vooral krachtige single cylinder pistoncompressor met 3 liter tank. Doordat 90 % van het vocht al condenseert in de tank hebt U met deze airbrush compressor nauwelijks last van gecondenseerd vocht.
    Deze compressor levert 23 liter/min en maakt weinig geluid (ca. 50 dB)
    Uitmuntend door constante druk en zonder enige pulsatie !

    Technische Specificaties:

    * Olievrije piston compressor
    * Luchtopbrengst max. 23 liter / minuut
    * Maximale druk 4 bar (100 PSI)
    * Inclusief waterafscheider en manometer en drukregelaar
    * Automatische afslag
    * Voltage 220-240 Volt / 50 Hz
    * Lengte elektrisch snoer 1,9 meter
    * Aansluiting lucht 1/8 inch buitendraad
    * Geluidsniveau 50 dB
    * Gewicht 5,2 kg
    * Afmeting 310 x 130 x 310 mm
    * CE-certificering
    * 1 jaar garantie

    keus 2:
    Iwatec mini Airbrush compressor


    Originele Iwatec Airbrush Piston compressors, professionele kwaliteit !

    Nu Tijdelijk een gratis hoogwaardige slang van 3 meter met 2 keer een 1/8 aansluiting.


    Iwatec is gegarandeerd de meest compacte en stilste airbrush compressor in dit model op de markt te koop, tevens met de hoogste aantal liters per minuut, namelijk 28 liter per minuut !!!

    Ook deze Airbrush compressor voldoet volledig aan alles waaraan een airbrush compressor moet voldoen volgens onze eisen.

    Deze compressors zijn absoluut niet te vergelijken moet iets goedkopere Chinese soortgelijke compressors.
    SUPER stil, geluidsniveau ligt rond de 40 db.

    Zeer compact formaat, geheel uit aluminium met RVS hoogglans deksels.

    Zeer profi reduceer ventiel met echt goed werkende vochtvanger.

    Maximale druk 4,5 Bar

    Automatische afslag

    Zeer stevige rubber voetjes

    1/8 pk motor 240 Volt

    28 liter per minuut lucht opbrengst !

    Zeer compact.

    Speciaal luchtfilter aan de zijkant voor ingezogen lucht, hierdoor minder condens en geen vuil !
    Deze originele Iwatec Airbrush compressors zijn kwalitatief zeer hoogwaardig.
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Ik ga dit draadje stelen :oops:;)

    Ook ik sta op het punt om een neiuwe compressor te kopen, want mn "gamma" ding van 24 liter tankinhoud en 110liter per minuut heeft het na 5 jaar trouwe dienst opgegeven. (iets bij de zuigers kapot).

    Ik ben van plan om nu meteen een grotere te kopen met een 50 liter tank, V- blok compressor en een 180 liter per minuut eruit. (dit moet voldoende zijn om mn bandjes regelmatig op te pompen ;) )

    Nu was ik van de week in de VS en heb daar naar spulletjes gekeken( home depot..... dat noem ik pas een bouwmarkt!!!! ).Voor compressoren zag ik daar een luchtfiler dat water en olie uit de lucht haal (15 usd ofzo) . Als ik zo'n filter erop zet , is deze compressor dan ook geschikt om later te airbrushen? of blijft het nog altijd met zo'n compressor behelpen?

    Cor
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nee daar kan je zelfs prima mee spuiten, met een grote tank heb je wat achter de hand qua druk, zodat je ook een aflakpistool en grote lakspuit kan spuiten.

    wel een water/olie filter erop idd, anders spuit je zooi mee met je lak, kleine deeltjes maar die geven grote sores in je spuitwerkjes ;)
     
  6. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.553
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @ Gerard_nl : thanks, nu weer over naar Jan64 ;-)
     
  7. Beginners luck

    Beginners luck

    Lid geworden:
    30 jul 2008
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Enschede
    Keus1:

    Hoi

    Ik ben ook een beginneling op airbrush gebied en heb net 2 dagen geleden de blak bull airbrush set #3 aangeschaft. Alles ziet er meganich goed uit en het geluid niveau valt me ook mee. Ik kan me wel voorstellen dat als je er veel mee spuit dat het geluid vervelend kan gaan worden aangezien het vat niet zo heel groot is. De kwaliteit van het pistool ziet er goed uit. Ik heb wat begin oefeningen gedaan om te zien hoe alles werkt en heb bij de rechte lijnen geen sporen van de slagen van de compresor kunnen zien dus het lijkt er op dat het wel een setje is dat waar voor zijn geld is. Ik ben wel een echte beginnenling dus zullen er vast mensen zijn die het anders zien. Ik kan nu alleen op mijn eigen ervaringen af gaan en zeggen wat ik er van zie voor zo ver ik het kan beoordelen.
    Ik hoop dat het wat helpt bij het uitzoeken van de spullen. Ik moet zeggen dat ik er ook wel meoite mee had om iets uit te zoeken en aan te schaffen. het meeste is alleen via web winkels te koop en ik wil altijd wel graag de kwaliteit van het product zien. in mijn geval had ik geluk en zat de web winkel dicht in de buurt en was ik welkom om er naar te komen kijken alvorens het te kopen.
    Nou veel spuit plezier met de spullen van jou keuze.
     
  8. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb een Iwatec compressor besteld, ik zal tzt laten weten of het wat is. Wel door beginnersogen gezien, dus ik weet niet of je daar wat aan hebt.
     
  9. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    Ik heb momenteel een eenvoudige membraamcompressor (merk sagola), maar - zoals verwacht - is de luchtstroom niet gelijkmatig. Ik overweeg dus ook een nieuwe compressor te kopen.
    Graag zou ik er één willen hebben die ook voor bvb een grotere verfspuit geschikt is. Als je dan bij de 'echte' airbrush compressor kijkt zit je al vlug aan de hoge bedragen.

    Nu had ik het idee om een goedkoop ding te kopen (bvb deze: Compressor uit falingen - Te koop op 2dehands.be) en deze aan te passen zodat ik zowel de originele motor of mijn huidige compressor op de tank kan aansluiten. De nodige olie & vochtafscheiding zou er dan ook nog bij kunnen... Op die manier heb ik een stille oplossing voor het airbrush werk en 'brute force' voor af en toe een band op te pompen of een groter vlak (muur oid) te spuiten.

    Kan je een membraamcompressor op zo'n tank aansluiten? Zou je de drukregelaar as-is kunnen hergebruiken?

    Thanks!
    Maarten
     
  10. Kimo

    Kimo

    Lid geworden:
    10 jan 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Beerse
    Koop zeker geen GunAir AS189 toestel... Mijn toestel is max 2 mnd oud en niet veel gebruikt, ongeveer een uur of 10.
    Het heeft nu de geest al gegeven. Bouwt geen druk meer op en maakt een zoemend geluid...
    Dikke rommel als je t mij vraagt.
     
  11. Deanson

    Deanson Guest

    Beste mensen de reden waarom ik mij heb ingeschreven op de forum is het volgende ik weet niet of het zo mag maar ik verkoop mijn spuitpistool evolution en mijn compressor sparmax mini air ompres moesten jullie iemand kennen die envetueel aan het uitkijken is voor wat airbrush materiaal 1keer gebruikt zo goed als nieuw alvast bedankt
     
  12. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    De mijne werkt nochthans al meer dan 1,5 jaar zonder enig probleem. Hij heeft al menig avondjes gedraaid en doet dat nog steeds.
     

Deel Deze Pagina