keuze beperkt tot twee!!!

• Topicstarter Topicstarter Smokey Joe
  • Startdatum Startdatum
S

Smokey Joe

Guest
Ik ben 'n heel eind verder gekomen, met name door de lijst van Aldert (zie thread: "Tsja sorry...") en de reacties van Student en Dylan sys150.

@Rogier: de zoekfunctie is prima, maar je geeft zelf het zwakke punt al aan: 20.000+ leden... 20.001+ meningen... Lijkt een beetje op de bekende naald in de nog bekendere hooiberg.

Maar goed, in plaats van te willen kiezen tussen ALLE merken en ALLE types, is het nu inmiddels VEEL simpeler!

Het wordt de Walkera HM UFLY S of de E-Flite Blade mSR.
Beide FP, beide dus met rustig weer buiten te vliegen.

Kenmerken:
UFLY S:
- 3 gyro's waarvan de 'gevoeligheid' instelbaar is (lijkt me als beginner ideaal, want rustig beginnen en doorgroeien mogelijk);
- metalen rotor en swashplate;
- rudder servo, dus (?) sneller reageren dan aparte tail motor;
- brushless motor (hoewel ik al gelezen heb op dit forum dat dat niet per sé beter is dan mèt borstels (dit zijn de koolborsteltjes, neem ik aan?));
- afmetingen: lengte 500 mm, main rotor 520 mm, gewicht 315 gr;
- 4 kanaals TX;
- TX kán met oplaadbare AA's;
- LiPo: 7.4 V, 800 mAh.

Blade mSR:
- aparte tail motor;
- afmetingen: lengte 190 mm, main rotor 180 mm, gewicht 28 gr;
- 4 kanaals TX, DSM2 (dus evt. later 'mee te nemen' naar een andere RX);
- LiPo: 3.7 V, 120 mAh.

Behoorlijke verschillen dus... Nog even afgezien van de (kennelijke) naam & faam van beide merken (waarbij E-Flite kennelijk hoger aangeschreven staat).
De UFLY S is wat groot voor in huis, dus 'binnen' betekent dan al snel 'een hal of zaal', dat wordt tricky... Maar aangezien hij ong. 3x zo groot is, is-ie wel geschikter voor buiten.

De UFLY S is ook wat geschikter voor cameraatje aan te 'plakken', hoewel ik ook al wel gezien heb dat dat met de Blade ook goed te doen zou moeten zijn.

Prijzen variëren nogal: op het net vind ik zelfs adressen waar de prijs de helft is van andere adressen (waarbij de duurdere opvallend genoeg vaak de Nederlandse adressen zijn).

In Eindhoven zit Verspaget; die voeren de Blade. Ik weet (nog) niet of ze de UFLY S (kunnen/willen) leveren.

Mijn vragen:
1. Zijn er meer winkels (echte winkels) in de buurt van Eindhoven? (jaja, ik ga nog googelen, maar wat zijn jullie ervaringen met zaken hier in de buurt). In de buurt betekent voor mij zo'n half uurtje auto.
2. Welke van de twee zouden jullie aanraden?
3. Belangrijker (wat dat vind ik eigenlijk niet ergens): hoe zit 't met de mogelijkheden om te simmen, bij deze twee?
4. Zijn er mensen die beide heli's kennen?

Hopend op (gerichte) reacties op deze gerichte vragen... (etc)

Hey

Ik heb de Blade mSR, en daar ben ik heel tevreden over!
Ik denk dat nu de winter eraan komt je aan een mSR meer zal hebben omdat het binnen altijd goed vliegweer is ;)
Volgens mij zit de mSR in de Phoenix sim in een van de updates.

Groeten

Ik heb de mSR ook en heb er heel goede ervaringen mee. Het dingetje is onverwoestbaar ookal ziet hij er erg fragiel uit. Veel crashes gehad, vaak is het niet meer dan de accu weer op zijn plek duwen.

Ik heb wel een balletje van de swashplate af gehad. Meteen een nieuwe besteld, en als tijdelijke oplossing het balletje terug vastgelijmd met secondelijm. De nieuwe swash zit nog in de verpakking want het zit nog steeds, ondanks de vele crashes die ik er al weer mee gemaakt heb.

Met heel lichte wind vlieg ik er ook buiten mee gaat prima. Alleen tegen de windrichting in heeft ie moeite.

Ik heb 0,000 spijt van mijn aankoop en weet wat ik anderen zou aanraden.

ik zou de ufly nemen. Uiteindelijk ga je toch naar buiten.
Een behoorlijk gesorteerde winkel in Eindhoven is Verspaget.
Die hebben ook een webshop. Let op: daar staat lang niet alles op.
Ik heb er goede ervaringen mee, en extreem duur zijn ze zeker niet.

Back