Keuze brushless set voor te driften

Hallo allemaal!

Ik zoek nu al een tijdje naar een goede brushless set voor mijn tamiya TT-02
Voorlopig rij ik nog rond met ni-mh batterijen maar ik ben van plan om later over te schakelen naar lipo batterijen.
Probleem waar ik nu mee zit is dat ik niet weet welk merk goed is en welk niet, en ik graag een setje wil dat goed kan zorgen voor de lipo's die er binnenkort in gaan.
Budget is ongeveer 100-125 euro.
Elk advies is welkom, alvast bedankt!

Ik ga op vacantie en neem mee...

Het lijkt mij persoonlijk niet zo'n probleem mits je langzaam laadt. Natuurlijk kan er weer een cel sterven maar ik neem aan dat je een indicator op je zender hebt. Aan de andere kant (ik citeer:) "Crashen is een keuze".

Wat neem je nu eigenlijk mee?

Groeten,
Marc

Hobbywing heeft aardige brushless setjes.
Ik heb zelf een keer een castle sidewinder aangeschaft. Deed t ook geweldig. Maar die zat in een offroad. Ik denk dat je driftwagen wel zwaar krijgt dan :p

Bij het driften is een stukje doseerbaarheid erg belangrijk, ik zou dan een sensorded set aanbevelen....
De TT01 is beperkt met de mogelijkheden aan motoren, rond de 13 turn lijkt een prima keuze gezien ze ook met een 10.5 en 13.5 er mee racen.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar een geschikt setje van hobbywing lijkt niet te bestaan, ofwel is het met een 13.5T motor wat me veel te veel lijkt ofwel is het voor 1/8 wat waarschijlijk niet past. Iemand een suggestie voor een goed setje of is het van 13.5T toch ok?

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar een geschikt setje van hobbywing lijkt niet te bestaan, ofwel is het met een 13.5T motor wat me veel te veel lijkt ofwel is het voor 1/8 wat waarschijlijk niet past. Iemand een suggestie voor een goed setje of is het van 13.5T toch ok?

Speedpassion is sensored en heeft ook 13t's..

Sky RC heeft tegenwoordig ook leuke setjes voor een zeer leuke prijs.

En anders even op het verkoop forum kijken naar een regelaar motor setje.
Misschien zijn er nog rijders die hun oude NK set verkopen.

Andre

... Voorlopig rij ik nog rond met ni-mh batterijen maar ik ben van plan om later over te schakelen naar lipo batterijen....

Eh, niet om het één of ander, maar om van accu type te wisselen hoef je niet naar brushless, hoor. Veel brushed regelaars kunnen ook 2S lipo's aan. Ik heb zelf gedrift met een tt-01 met de originele brushed motor, en daarna met een goedkope (niet sensored) brushless. Uiteindelijk teruggebouwd naar brushed. De brushless levert meer vermogen, maar doseert veel lastiger. Met goede driftbanden heb je niet veel vermogen nodig om dwars te gaan, je kan je vermogen niet goed kwijt!

Kijk even naar je regelaar, ga over op lipo en behoud je brushed totdat je een sensored brushless setje kan veroorloven. Als je dat dan nog nodig vindt.

Hugo

Ik drift met 27T brushed gaat mooi, op nihm

Als ik het driften onder de knie heb wil ik eens 17,5 brushless, sensored met lipo proberen wat nu echt het verschil is.

In dat geval ga ik eerst overgaan naar lipo batterijen. Een nieuwe regelaar ga ik dan wel nodig hebben, er zit momenteel maar een simpele tamiya regelaar in die er standaard bij zat dus die zal eerst moeten vervangen worden. Iemand suggesties voor een goed Lipo start setje? (batterij + lader) Ik ga dan waarschijnlijk al mijn stekkers vervangen naar T-stekkers, is dit een goed idee of moet ik een andere soort stekker nemen?

Ik heb mijn 2S lipo gewoon aan de standaard 101 regelaar uit de Tamiya kit geprikt, tot nu toe probleemloos.

Hugo

Bedankt voor al het advies, heb na wat gedoe iets gevonden, het LiPo setje kan misschien nog wachten maar vermits het maar een 75 euro kost ipv de 150 wat ik eerst dacht ga ik waarschijnlijk nog even wachten en het allemaal tegelijk bestellen.
33u7v5s.jpg

Nog iemand eventueel advies om iets te veranderen?

Oh, kleine update; als je een TEU-101BK hebt zoals ik, die heeft geen BEC Hij geeft het accuvoltage direct aan de ontvanger. Mijn ontvanger en servo lijkt daar geen problemen mee te hebben, maar een UBEC ertussen is misschien wel verstandig. Volle 2S lipo is 8,4V, dat is voor veel besturingen wat veel. Ik ga zelf een eenvoudige 7805 of 7806 in het snoertje solderen, voor de zekerheid.

Hugo

Doe geen 7805 tenzij je iets van een low voltage drop hebt. De normale 7805 moet meer dan 7v op de ingang hebben om correct te werken.

De oude BEC's waren zo simpel:

0_1310210373.jpg

Neem een zener van 5.6v, bereken de serieweerstand daarbij en gebruik iets van een BD139 erbij. Als de spanning onder de zener komt zal de transistor alleen verder de spanning volgen ipv. de weg kwijt raken.

Ik zelf had ooit voor de TIM race kabeltjes met 2 diodes gemaakt om de spanning terug te brengen, werkte ook prima.

Da's waar, maar alleen zeners om de spanning te verlagen is met een lipo niet handig. Vol is die 8,4V, bijna leeg onder belasting 7V. Als je besturing op max. 6V werkt moet je dus bij een volle accu 2,4V kwijt, en als de accu dan bijna leeg is heb je nog maar 4,6V over. Da's weinig.

[EDIT]Deze regulator is beter: LM2940CT-5[/EDIT]

Hugo

Back