keuze CrownIII of de Microstar400

Wie o wie kan mij helpen.

Ik heb nu de keuze uit twee nieuwe, maar wel verouderde helis.

De Robbe CrownIII of de Graupner Microstar400. Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en lees iets meer nadelen over de microstar (vooral de staart overbrenging, dit is nu via een stang, dit kan ik in de toekomst veranderen in een belt overbrenging). Ok zie ik wat slechte reacties over de CrownIII.

De Microstar is iets gunstiger geprijsd en ik heb er iets meer kijk op, maar wat zijn jullie ervaringen??

Wat is de beste keuze...

Ik hoor heel graag en het liefst zsm wat reacties.

Alvast bedankt.

Gr,

Sander

En waarom zou je één van deze twee nemen ? Misschien zitten hier op het forum wel enkele ervaringsdeskundigen met die heli's, maar het zullen er niet veel zijn. Kies een model waar je een overvloed aan spareparts kan vinden, die je snel in huis kan hebben. En waarvoor je online (of rechtstreeks van een ander) alle nodige ondersteuning voor kan vinden !

ik heb deze heli's beiden gehad. ze zijn vrijwel identiek aan elkaar kwa design. het enigste wat verschilt is dat de crown veel alu heeft, belt aangedreven staart en het frame van glasvezel is.

opzich geen slechte heli. maar je kan er niet veel van verwachten.
ik zou eerder gaan kijken naar bekendere heli's zoals de trex 450 etc. vliegt beter als bovengenoemde heli's en vooral voor de beschikbaarheid van onderdelen is beter te noemen.

mocht je nou alsnog een keuze willen maken tussen deze 2 heli's zou ik voor de crown gaan. alleen al omdat de tail aangedreven is met belt ipv die zwakke tandwielen die om de haverklap strippen.

Laatst bewerkt:
Back