Keuze eerste heli...

• Topicstarter Topicstarter L4nc3r
  • Startdatum Startdatum
L

L4nc3r

Guest
Hallo

Ik wil dus ook (na op een simulator te vliegen) mij een goedkope eerste beginnersheli aanschaffen om het vliegen aan te leren.
Ik heb bij Albatros al es rondgekeken, en daar is me opgevallen dat de BMI Carboon FP zeer goedkoop staat.
Dit is (volgens de vele internetsites) een goede beginnersheli voor indoor en outdoor.
Heeft iemand hier al ervaring mee? En ik zou het willen leren zonder lessen (met veel geduld en stap voor stap dan wel :lol: )
De normale prijs is zo rond de 200 euro, en bij Albatros staat hij compleet voor slechts 137 euro.

Link: (de derde heli): http://www.albatros.ws/html/helicopters_elektro.html

Dank bij voorbaat ;)

Er zijn op dit forum al heeeeel veeeel topics die jouw vraag beantwoorden, je bent niet uniek met je vraag :) Ik stel voor, gebruik de ZOEK functie.

maar om je een richting te geven, een populaire beginners heli is de Walkera dragonfly 04, kost onder de 100 euro all in

Ik heb al eens met de Twister gevlogen, dat is eigenlijk hetzelfde als de bmi.
Vrij degelijk, niet al te duur en vliegt best goed. Enig potentieel nadeel is de staart die niet door een riem maar door een as wordt aangedreven. Dat kan nog wel eens problemen geven als die niet perfect wordt geinstalleerd.

Ron

Ok al bedankt voor de reacties ;)
Nu ja, die Dragonfly 04 lijkt veel op de Carboon :roll:
*Twijfelt* :lol:

In de loop van de week komt hij bij Albatros binnen, en volgens mij is deze heli voor die prijs toch wel een goede koop :roll:
Hij kost 137 euro, en daar is alles (zelfs een zender), echt alles inbegrepen. Hij is dus vliegklaar (is ook voorgebouwd :o )
Dus binnenkort eindelijk vliegen met men eerste heli :D

let wel op dat de carboon in het begin leuk is maar niet veel wind kan verdragen als je buiten wil vliegen
een T-rex is een alternatief dat met de juiste afstelling een veel betere koop is
ook hier kan je als beginner mee starten
met de ervaring die je op de simulator hebt opgedaan zal het je best lukken
het enige is de prijs die iets hoger ligt, maar in de doorverkoop ligt de trex beter dan de carboon die uiteindelijk op zolder zal belanden
ik vlieg met een trex en heb een carboon op de zolder

ja, die wil ik je wel verkopen voor 75 euro
er zitten nog wisselstukken voor de rotorkop en een reserve staartrotor
een klein defectje, een van de vier steuntjes van het landingstel is beschadigd
nu zijn de wisselstukken van deze heli spotgoedkoop
als je me je e-mail geeft stuur ik beelden en een filmpje van de carboon
enkel ontvanger er in en je bent weg
nog een beter voorstel misschien, 200 euro voor de heli + zender graupner 16/20
nog enkel laden en vliegen

patrick

tip : we hebben een te koop deel voor zoiets aan te bieden wat druk bezocht word :D

cabezo zei:
ja, die wil ik je wel verkopen voor 75 euro
er zitten nog wisselstukken voor de rotorkop en een reserve staartrotor
een klein defectje, een van de vier steuntjes van het landingstel is beschadigd
nu zijn de wisselstukken van deze heli spotgoedkoop
als je me je e-mail geeft stuur ik beelden en een filmpje van de carboon
enkel ontvanger er in en je bent weg
nog een beter voorstel misschien, 200 euro voor de heli + zender graupner 16/20
nog enkel laden en vliegen

patrick

Toch bedankt, maar als het dan toch ook een carboon is, ga ik voor de BMI... :wink:
Die graupner-zender is ook wel interessant, maar niet echt nodig aangezien ik in het bezit ben van een Futaba T6 EXAP en er bij de BMI een zender inbegrepen is. :wink: Dusja, en het hoeft nog geen te duur model te zijn, zoals je ziet is het nog om te leren. 8) En als ik dan een T-rex zou crashen zou me dat meer zeer doen dan een goedkopere (en toch niet slechte) heli. Alhoewel ik liever niet zou crashen :roll: :(
Toch bedankt voor de reacties ;)

Toch wil ik je niet onthouden voor de DF04. Kijk bij de microheli draadjes voor veel info over deze kleine maar fijne heli.

Ik heb deze sinds enkele maanden en ben erg tevreden. Heli is helemaal compleet, gebouwd en al incl zender en accu. Alleen nog 8 penlites voor de zender en vliegen. Dit voor een prijs onder de 100,- euro. Onderdelen zijn spotgoedkoop en makkelijk en snel te verkrijgen. Kijk eens in het draadje over de DragonFly 04 voor veel info en tips. Veel plezier (heb ik er ook van :mrgreen:)

En geen Twister kopen is een Hornet 2-kloon en hoewel ze redeijk vliegen zijn ze een beetje duur in het onderhoud...

Back