Keuze electrovliegtuig voor een heli-vlieger

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik heb rond gekeken op het forum maar ik heb geen vergelijkbaar topic kunnen vinden vandaar dat ik deze open. Ik vlieg momenteel met helikopters maar ben ook geïnteresseerd in vliegtuigen, nu zit ik wat rond te kijken en vraag ik me af wat een goede keuze is voor mij. Zoals ik zei, helikopter vliegen is geen probleem, vlieg er mee rond doe aerobatics ( rol, looping etc) ik vraag mij nu af in hoeverre ik hier profijt van ga hebben met het vliegtuig vliegen.

Simpel gezegt:
- Is het verstandig om net als elke beginner een simpel 3 kanaals vliegtuigje te kopen en daar mee te leren
- kan ik gezien mijn ervaring met helikopters beter een 4/5 kanaals vliegtuig kopen al dan niet boven/benedendekker (ik zat te kijken naar een Chessna 182)

Als extra hieraan gerelateerde vraag, ik speel momenteel een beetje met aerofly professional deluxe ( 1.9.1.3 ) is deze representatief voor het gedrag van een echt modelvliegtuig?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hallo, Ik denk dat je zo ongeveer wel toe bent aan een 4/5 kanaals.
ik ben juist andersom overgestapt en voor mijn gevoel beviel dat erg goed.
de 1e heli was toen een 450, zonder simulator alleen met ervaring van vliegtuigen.
dus een 4/5 kanaals vliegtuigje zou je wel aankunnen maar wordt misschien wat lastig als 1e vliegtuig. als 2e zou dat makkelijk kunnen.

ik had zelf als 2e vliegtuig de Cessna 182 electro.
ook al had ik veel ervaring met vliegen, is hij moeilijk controleerbaar.
opstijgen gaat lastig want hij heeft veel vaart nodig of je moet een handstart doen.
landen komt hij altijd heel hard binnen.
ook tijdens de vliegt is hij wat roekeloos.

dus ik zou misschien als ik jou was voor deze gaan. Google Afbeeldingen resultaat voor http://shop.strato.de/WebRoot/Store10/Shops/61302578/474C/61A5/6280/1FF8/62AC/C0A8/28BA/CA89/PKZ4475-action-1.jpg

is erg goed te besturen en komt bijna vanzelf binnen met landen.
ook opstijgen is geen probleem.

Hopelijk heeft dit een beetje geholpen.

Bedankt voor je reactie. Het heeft zeker wel geholpen! ik zit intussen nog wat te spelen met aerofly pro en dat gaat best wel lekker! Om even duidelijk te zijn welk type ik naar zit te kijken: Skyartec Cessna 182 RTF 2.4Ghz deze kan ik krijgen voor 119 euro Zou dit een goede keuze zijn en is dit een goede prijs?

Deze van skyartec heb ik dus ook.
zoals ik al zei zou ik deze niet als 1e vliegtuig pakken, hij is nog goedkoper bij hobbyking.

Hee, heb nog eventjes gezocht voor een vliegtuig voor te beginnen bij hobbyking.

deze zijn goed om te beginnen en misschien zie je er wel 1tje zitten.

- HobbyKing Online R/C Hobby Store : HobbyKing Decathlon Brushless Plug-n-Fly vliegt best wel stabiel is alleen een beetje klein, daarom is hij niet super stabiel.

- en omdat deze nog iets groter is, is hij nog iets meer stabieler.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Decathlon .25 EP/Glow 47.4inch Balsa/Ply Kit

hopelijk helpt dit een beetje en weet je een beetje de richting waar je in moet zoeken. (niet te klein dus, en met een stevig landingsgestel)

ik ga zelf nog verder zoeken voor je.

Mvg, Marthijn.

Bedankt voor je hulp, Ik kijk zelf ook wel even rond hoor :) ik kijk even rond en dan zal ik wel een filmpje posten van de maiden en dus ook mijn eerste vlucht!

hallo allemaal

geen piper maar wat dan wel
zijn er zo veel zie door al de vliegtuigen niet meer welke er geschikt is

grt nck

hallo

hij is niet bij hobbyking verkrijgbaar maar wat dacht je van de dynam hawksky.
dat vind ik zelf een heel goed beginners vliegtuig.

Hoi Stef,

Ik ben zelf begonnen met vliegtuig vliegen maar ben daarmee begonnen met een elektro Kyosho Calmato dit is een zeer stabiele maar ook leuke beginners kist.
Hier een link naar de Calmato: KYOSHO¡ÃPRODUCT | CALMATO EP 1400 RED
Ik ben nu zelf bezig met het beginnen aan het heli vliegen.

Groetjes Thijmen

Back