miko zei:
.......Wat is de beste manier om twee impellers aantesturen:
twee verschillende accupakketten, met twee regelaars bijv. 2 x 14 cellen. of 1 grote accu met twee regelaars bijv. 28 cellen. of 1 accu met 1 regelaar die twee motoren aanstuurd??
..
Liever geen motoren in serie gebruiken (storing). Met grote vermogen zeker niet.
Met borstelloos niet eens mogelijk.
Beide is mogelijk, maar is voornamelijk toekomst gerichte keus.
Voorbeeld:
Ik ga ooit eens een styro airliner bouwen voor 2 x laagvermogen 90mm fans.
Beste (goedkope) oplossing is een speed 600 12v op 16 cellen (2 x 8 cellen in serie dan). De 2 fans komen dan parallel en elke motor ziet 16 cellen.
http://www.wemotec.com/deutsch/impeller/ecofanII.html
Ik heb echter nog 2 automotoren liggen en zo'n fan 1 zo'n fan (oude wemotec eco) draait met 8 cellen dan >30A.
Als ik geen nieuwe motoren wil kopen kan ik dus ook op 8 cellen vliegen (wordt dan 2 x 8 cellen parallel, 1 hele flinke regelaar).
Voordeel van de auto motoren is dat ik die fans dan ook nog in een 1fan vliegtuig kan gebruiken met 1 x 8 cellen.
Die 20/4's die ik noemde hebben het nadeel dat je ze wat lastiger in een 1fan vliegtuig kan gebruiken (of het zou met 16 kleine cellen moeten zijn), maar wel het voordeel dat je ze voor 8 cellen met 10x6 prop of met vertraging (1:2.4 16 cellen 13x8) wel makkelijk in een prop toestel kan gebruiken.
Koop je borstelloos (of goede borstel motoren), dan is het dus handig om over je verdere electro plannen na te denken.
Zelfde geldt ook voor de pakket grootte die je kiest.