H
hezik
Guest
Ook stiekum een verkapt 'ik heb een nieuw toestel gekocht' draadje 
Het toestel betreft een ZNLine Alliance, de carbon/kevlar versie, vliegklaar gewicht in de configuratie waarmee ik 'm ga maken, 4300 gram. Dat is met een carbon canopy, een bolly landingsgestel en een 3M mintor 170. De verkoper heeft er al een zo afgebouwd en die kwam op dat gewicht uit.
Van echt afbouwen is geen sprake; hij is al helemaal gebouwd, het enige wat ik nog hoef te doen is het plaatsen van de servo's en motor, en het spuiten van de romp en folieen van de vleugels.
Dan komt natuurlijk de vraag; 'wat gaan we er op smeren' qua kleurenschema.
Het oorspronkelijke alliance schema is:
Als iemand nog een foto van de onderkant heeft, houdt ik mij aanbevolen.
Andere optie is het kleurenschema van de Oxalys:
Zo zijn er natuurlijk nog 100-en kleurenschema's te bedenken. Nu ben ik zelf op dat gebied niet zo creatief, dus was ik nieuwsgierig wat jullie zouden doen.
Paar punten van aandacht:
1) moet symmetrisch zijn
2) onderkant moet anders zijn dan bovenkant
3) geen 'donker' toestel. Ik vind een donker toestel gewoon minder goed zichtbaar, de Derwisj vind ik bv. niet prettig qua zichtbaarheid.
4) mijn vriendin is gek van hard roze en ik zou er dus wel wat hard-roze in willen hebben
5) geen 15 kleuren; de 8 die er op de Oxalys zitten is al zo ongeveer de max.
Dus .. wie heeft er suggesties?

Het toestel betreft een ZNLine Alliance, de carbon/kevlar versie, vliegklaar gewicht in de configuratie waarmee ik 'm ga maken, 4300 gram. Dat is met een carbon canopy, een bolly landingsgestel en een 3M mintor 170. De verkoper heeft er al een zo afgebouwd en die kwam op dat gewicht uit.
Van echt afbouwen is geen sprake; hij is al helemaal gebouwd, het enige wat ik nog hoef te doen is het plaatsen van de servo's en motor, en het spuiten van de romp en folieen van de vleugels.
Dan komt natuurlijk de vraag; 'wat gaan we er op smeren' qua kleurenschema.
Het oorspronkelijke alliance schema is:

Als iemand nog een foto van de onderkant heeft, houdt ik mij aanbevolen.
Andere optie is het kleurenschema van de Oxalys:

Zo zijn er natuurlijk nog 100-en kleurenschema's te bedenken. Nu ben ik zelf op dat gebied niet zo creatief, dus was ik nieuwsgierig wat jullie zouden doen.
Paar punten van aandacht:
1) moet symmetrisch zijn
2) onderkant moet anders zijn dan bovenkant
3) geen 'donker' toestel. Ik vind een donker toestel gewoon minder goed zichtbaar, de Derwisj vind ik bv. niet prettig qua zichtbaarheid.
4) mijn vriendin is gek van hard roze en ik zou er dus wel wat hard-roze in willen hebben
5) geen 15 kleuren; de 8 die er op de Oxalys zitten is al zo ongeveer de max.
Dus .. wie heeft er suggesties?