Keuze kleurenschema; suggesties welkom :)

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
H

hezik

Guest
Ook stiekum een verkapt 'ik heb een nieuw toestel gekocht' draadje :P

Het toestel betreft een ZNLine Alliance, de carbon/kevlar versie, vliegklaar gewicht in de configuratie waarmee ik 'm ga maken, 4300 gram. Dat is met een carbon canopy, een bolly landingsgestel en een 3M mintor 170. De verkoper heeft er al een zo afgebouwd en die kwam op dat gewicht uit.

Van echt afbouwen is geen sprake; hij is al helemaal gebouwd, het enige wat ik nog hoef te doen is het plaatsen van de servo's en motor, en het spuiten van de romp en folieen van de vleugels.

Dan komt natuurlijk de vraag; 'wat gaan we er op smeren' qua kleurenschema.

Het oorspronkelijke alliance schema is:
alliance_c_ZNline.jpg

Als iemand nog een foto van de onderkant heeft, houdt ik mij aanbevolen.

Andere optie is het kleurenschema van de Oxalys:
oxalys_ZNline.jpg

Zo zijn er natuurlijk nog 100-en kleurenschema's te bedenken. Nu ben ik zelf op dat gebied niet zo creatief, dus was ik nieuwsgierig wat jullie zouden doen.

Paar punten van aandacht:
1) moet symmetrisch zijn
2) onderkant moet anders zijn dan bovenkant
3) geen 'donker' toestel. Ik vind een donker toestel gewoon minder goed zichtbaar, de Derwisj vind ik bv. niet prettig qua zichtbaarheid.
4) mijn vriendin is gek van hard roze en ik zou er dus wel wat hard-roze in willen hebben
5) geen 15 kleuren; de 8 die er op de Oxalys zitten is al zo ongeveer de max.

Dus .. wie heeft er suggesties?

hmm een zn alliance.

vind ik persoonlijk een smuller van een kist.

keep us posted henry !

Vind 'm zelf ook erg mooi. Wat meer 'normaal' vliegtuig in vergelijking tot m'n Derwisj, maar niet geheel uit proportie zoals bv. de Integral. Vliegt ook erg goed, laat ik mij vertellen, dus kan niet wachten :)

Onderkant Oxalys:
www.tssoccoop.com (klik rechts: TS composite)
selecteer TS composite dream team: onder products home: model aircrafts: Oxalys
Prachtig kleurenschema van BPLR en/of CPLR
Zoals altijd verticale banen op de onderzijde en horizontale op de bovenzijde, dit voor een beter contrast.
Andere kleurencombinaties van CPLR zijn nog wel te vinden op www. znline.com of www.cplr.com.fr
Chip Hyde is een andere piloot die veelal roze gebruikt voor zijn modellen. (www.chiphyde.com?)
groeten van Erik

Hey Erik,

Het ging mij om de onderkant van de Alliance, de Oxalys is bekend, ik ben zelf immers dit seizoen begonnen met een Oxalys (.50) ;)

Bedankt voor de andere links, de site van znline had ik al gevonden, maar ik wist niet dat CPLR een eigen site had. Het schema van de Osmose vind ik ook wel mooi inderdaad.

Chip Hyde gebruikt inderdaad ook roze en ineens zag ik op zijn site ook een kleurenschema wat mij ook enorm bekend voorkomt.. de naam 'Merlin' schoot zomaar door mijn hoofd.. (foei hans :P)

't schema wat CPLR op z'n edge heeft zitten is ook wel erg mooi..

mooi vliegtuig hezik

bevalt de Derwisj niet ?
is toch wel lekker z'n kant en klaar ding
ik ben net begonnen met de adrenalin ben van de winter nog wel zoet.

en wat het kleurschema betreft, rood en geel zie je met elke weersomstandigheid

De Derwisj bevalt heel goed hoor.. maar ja, zoals ik al zei, spullen gaan niet eeuwig mee dus dit is een geval 'regeren is vooruit zien'. Dit seizoen vlieg ik gewoon uit met de Derwisj en mogelijk volgend seizoen ook nog, op z'n minst de start.

Ik heb 'm juist weer helemaal zoals ik 'm hebben wil.. de vleugelservo's begonnen te flutteren, koolbaantje op potmeter in het midden helemaal doorgesleten.. dus servo's vervangen. Gelijk ook eens gekeken naar trillingen; de olie uit de schokbrekers bij de motor maar eens vervangen, was hoog tijd, was donkergrijs van kleur geworden en stonk verbrand. Als laatste een nieuwe zender + pult dus voldoende nieuwe zaken om af te stellen en aan te wennen. Dit weekend vloog hij weer helemaal lekker, dus de Derwisj is aan z'n 3e jeugd bezig; het is en blijft een heerlijke kist om te vliegen.

Mooie kist Henri :yes:

Gaat volgend jaar intressant worden, als ik zo zie wat een nieuwe kisten er aan komen.....
en maar zeggen dat F3A-c de opstapklasse is haha (in ieder geval niet meer wat de modellen betreft) maar daar hebben we het al vaker over gehad.

gr, Nico

Tsja.. in zelfverdediging kan ik zeggen dat ik de 1e wedstrijd vloog met een klein electrokistje :P

De C klasse is qua toestellen tijdens de laatste wedstrijd inderdaad niet echt een instapklasse meer te noemen; Bert zal waarschijnlijk de laatste wedstrijd de enige held zijn met een niet 2m kist, maar ook dat zal niet lang meer duren.

Tsja.. allemaal volwassen kerels met een baan, en 2e hands zijn de kisten 'nog wel te betalen', dus dan krijg je dat al snel. Daarom ook mijn voorstel om eens een klasse te maken waarin wedstrijdkisten expliciet verboden zijn.

@Bert: de nieuwe zender is een Futaba T9CP super (beter bekend als FF9); de PLL (synth) versie.

De vleugelservo's die in de Derwisj zaten waren 9102's (~ € 120 per stuk) die ik er bij overgenomen heb, de servo's die er nu in zitten zijn de vleugelservo's uit m'n Oxalys, de DS8077, oftewel een servo van ~€ 20. Mogelijk dat een topper het verschil merkt, maar ik heb echt 0 verschil kunnen merken. Scheelt toch €200, zou je denken dat je verschil merkt..

Niemand een foto van de onderkant van het originele Alliance kleurenschema?

Goed, foto's van het originele Alliance schema gevonden, maar dat wordt 'm zeker niet. Met name de onderkant is erg lelijk wat mij betreft.

alliance_orig2.jpg

alliance_orig1.jpg

Deze vind ik wel erg mooi, mooie kleur rood, maar het gehele schema vind ik waarschijnlijk te donker.. wat ik in elk geval wel doorheb inmiddels is dat ik leading edges van vleugels niet donker wil hebben..

alliance1.jpg

Deze vind ik ook mooi, lekker basic kleuren.. maar.. geen roze..
alliance2.jpg

Dit gaat 'm naar alle waarschijnlijkheid worden.. lekker felle en basic kleuren, niet te ingewikkeld, en roze.. is niet goed te zien door de slechte foto, maar ik denk dat dit wel door de ballotage komt hier :P

alliance3.jpg

Ik vind die bovenste toch de mooiste nog :lol:

Al een beetje aan het voorbereiden op f3p al? :D

Grt.

Nou F3P gaat wel een probleem worden bij gebrek aan indoorlocaties hiero. Br@m wil het ook wel, maar met z'n tweeen een zaal huren is een beetje prijzig..

hezik zei:
Nou F3P gaat wel een probleem worden bij gebrek aan indoorlocaties hiero. Br@m wil het ook wel, maar met z'n tweeen een zaal huren is een beetje prijzig..

:P Helemaal niet ,

Zaterdag avond 22 sep is de zaal is Sint Oedenrode Afgehuurt .
Kom dan tock lkkr trainen , is nog gezellig ook.

:wink:

Back