keuze maken onroad/offroad buggy/monstertruck en merk

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door WillemG, 23 okt 2004.

  1. WillemG

    WillemG Guest

    Ik ben me aan het orienteren voor wat betreft de aanschaf van een brandstofauto.

    er zijn diverse soorten brandstofauto's, waarbij de monstertruck mij wel erg leuk lijkt, maar ook wel aardig aan de prijs is.
    deze monstertruck lijkt me leuk omdat je eigenlijk overal kan rijden, waarbij het offroad me wel trekt.
    maar onroad is ook wel heftig qua snelheid enzo.
    met buggy's kun je leuk stunten.

    ondertussen heb ik al wel een aantal auto's bekeken, maar hoe meer ik er van zie, hoe minder ik weet wat ik eigenlijk zou willen.

    ook een vraag die bij mij opkwam; maakt het merk veel uit?
    is een bepaald merk nu echt veel beter en een ander merk ronduit slecht?

    het zal mijn eerste brandstof auto worden en het duurd nog even voor ik daadwerkelijk er 1 ga aanschaffen, maar ik wil graag voor die tijd op de hoogte zijn van wat het beste voor mij is.

    Ik had voor mijzelf een prijs van rond de 350 euro voor de auto in gedachten, hierbij dus niet de zender enzo, maar wel een chassis met kap en motor etc.

    welke keuze vind jij dat zou moeten maken en waarom?
     
  2. j.heidinga

    j.heidinga Guest

    Hallo.

    Ik denk dat als je een wat goed antwoord wil hebben je mischien eerst beter kan vermelden met wat voor brandstif of je wilt rijden....Niro of euro95mix......en wat voor schaal dat je wilt gaan rijden 1:10 1:8 1:6 1:5

    Jelle
     
  3. WillemG

    WillemG Guest

    Ik denk op dit moment aan Nitro (weet niet precies waarom, wat is het grootste verschil daarin?).
    Ik rijd nu 1:10, dat bevalt me goed , maar het mag ook 1:8 zijn.
     
  4. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    dus je hebt al een 1:10 auto?

    onroad 1:8, dan krijg de de serpenten, picco's, mugens etc.
    hele snelle auto's alleen eigenlijk te gek voor de parkeerplaatsrijders

    offroad 1:8 biedt heel veel, snelle buggy's zoals protech's, GS storm, kyosho inferno etc.
    als je een stuk ruig terrein in de buurt heb kun je deze er mooi op 'uitlaten'
    Verder zijn er ook diverse monstertrucks die net meer bodemvrijheid hebben dan buggy's...

    nitro, dan praat je over 2.1-7.7 cc motoren op het mengsel methanol-olie-nitromethaan.
    anders heb je de bigscale's 1:6, 1:5, 1:4 etc.
    deze hebben vaak een 23cc motor en lopen op 'mengsmering'...
    daarin heb je ook onroad (fg eco, competition etc.)
    en een soort 'offroad' , marder enzovoorts
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien is dit een antwoord:
    http://echo.messageboard.nl/2337/viewtopic.php?t=320

    1 chassis met meerdere opties......

    Onroad banden, offroad banden en MT banden. voor op een buggy.

    Dus alleen door de investering van andere banden en de bijbehorende tandwielverhoudingen kan je ze alle 3
     
  6. je zou ook eens naar een stadium truck kunnen kijken, die zijn niet zo heel duur, maar toch leuk voor offroad, én onroad.
     
  7. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    inderdaad omdat het je eerste Nitro auto zou zijn en je niet echt weet wat je wil zou ik naar een stadium truck kijken er is goed offroad mee te rijden maar onnroad bandjes er op en gaan met die banaan. BV een Hpi MT is dan wel 4wd niet echt stadium is errug leuke auto. associated en losi maken wel 2wd stadium truck maar dat zijn echt wedstrijd modelen ook wel in rtr sets die wel leuk zijn om mee te bashen.

    ook een HPI rush is leuk :wink:
     
  8. RayxM

    RayxM

    Lid geworden:
    3 jun 2004
    Berichten:
    108
    2.1 - 12.25 cc nitro automotoren heb je volgens mij ook

    @willem : je moet eerst gaan kijken waar je met je nieuwe voertuig wilt rijden en wat je ermee wil doen. Aan de hand daarvan kies je een chassis.
    En kies een merk waar jouw modelbouwwinkel veel onderdelen op voorraad heeft.

    Ray
     
  9. slak12345

    slak12345 Guest

    ik heb zelf een scumacher swift, goede off road buggy, kijk even op google. ik raad hem je aan :D

    mvg
     
  10. easy2

    easy2 Guest

    ik denk ook dat je goed af bent met een mt2 van hpi, omdat deze op het moment niet zo duur
    meer is in aanschaf (rond 300 euro, zonder zender etc) en je idd ook on-road kan rijden. verder
    is deze auto gewoon errug stevig, en de onderdelen zijn goed verkijgbaar. deze auto is trouwens
    ook 1 op 10.

    gr easy
     
  11. WillemG

    WillemG Guest

    dat zier er wel gaaf uit!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    kost op die site USD$269.90 ready to run

    bij quartel kost ie € 359.00 (inclusief BTW) maar daar kun je niet goed zie wat er wel/ niet bij zit.
    bij pkmodel: RS4 MT 2 ,RS, painted MT 1 TRUCK
    NIEUW MODEL NITRO MT, MET ABC MOTOR, ROTO START SYSTEEM EN GESPOTEN BODY
    en dan kost ie € 319.95 zonder zender
     
  12. WillemG

    WillemG Guest

    kan iemand mij vertellen of dit wat is:

    [​IMG]

    de predator 4wd
    Standaarduitvoering: Schaal 1:10 · Gemonteerd chassis met ingebouwde 3,0 cm3 X-Race verbrandingsmotor incl. kabelstarter · Aluminium fusee aan voorkant · Verstelbare hydraulische aluminium schokdempers met een groot volume met neonveren · Van kogellagers voorziene, 3-delige racekoppeling · Afstelbaar spoorbreedte en camber · Schijfremmen · Volledig voorzien van kogellagers · Aluminium uitlaat met resonantiepijp · Tegen stof en spatwaterbeschermde RC-box · Chassis met uitsparingen en verzonken schroeven · Rijklaar vastgeplakte grote truckbanden van zacht rubbermengsel · Verstelbare carrosseriehouder · Reeds gelakte lexaan carrosserie.

    voor 259,00 EUR

    Ik vind de MT2 wel wat stoerder
     
  13. slak12345

    slak12345 Guest

    heb een keer met zon MT2 gereden, rijdt niet erg bijzonder ofzo, beetje saai zelfs vond ik :S maar wel leuk voor erbij ;)

    mvg
     
  14. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Die predator zou ik laten zitten. Dat is echt een laag-budget auto die minimale specificaties heeft. De afwerking en onderdelen die gekozen zijn en de hele opbouw zijn niet erg goed te noemen.
    Ook onderdelen zullen lastig te krijgen zijn (onbekend merk) en alleen Conrad levert denk ik onderdelen.

    Mijn advies is doorsparen voor een kwalitatief betere auto zoals de MT2. HPI is een heel goed merk en je kunt de MT2 later ook heel goed tunen als je hem nog beter/sneller wilt maken.
     
  15. WillemG

    WillemG Guest

    ok, ik geloof dat ik eruit ben.:yes:
    ik ga voor de MT2 (dat sparen mag geen probleem zijn)
    Dat tunen etc. is inderdaad wel interessant.
    Ik ga nu alleen nog even uitzoeken waar ik hem het beste kan bestellen.Ik woon vlak bij de grens met Duitsland en heb daar ook een collega wonen(dat scheelt importeren :lol: ) dus als iemand daarover ideeen heeft,.....
    laat maar horen.
    het heeft de tijd nog hoor,... ik ga pas tegen het voorjaar bestellen (misschien iets eerder)
     
  16. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Wat bedoel je met "dat scheelt importeren"?

    Van Duitsland naar Nederland heb je geen invoerkosten of iets dergelijks, hooguit portokosten!
     
  17. jarnos

    jarnos

    Lid geworden:
    26 okt 2004
    Berichten:
    34
    Wat je ook koopt,koop deze NIET!!
    Mijn neefje heeft 2maanden geleden dit apparaat gekocht en het is niets meer dan ellende!!Niet af te stellen en zeeer veel onderdelen die eraf vallen (pinnetjes,schroefjes,stangetjes e d)
    Onderdelen zijn wel gewoon te krijgen,maar het is echt een gammel ding...
    Ik heb zelf als eerste auto een savage21,bevalt perfect is niet stuk te krijgen!(en kost op het moment minder dan E400,--COMPLEET)
     
  18. WillemG

    WillemG Guest

    ok ik ben ondertussen voor de Savage21 gegaan, en heb doordat we met z'n 3-en er 1 kochten een redelijke korting kunnen krijgen.

    heb de afgelopen week al aardig mee gereden en ben er achter gekomen dat ie wel degelijk stuk te krijgen is :cry:
    maar goed hij rijdt er nog wel om.
    Er stond een muurtje in de weg en daar kon de draagarm niet tegen.
    maar onderdelen zijn (bijna) onderweg en dan kunnen we weer lekker sleutelen.
    ff een indruk:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    en na een paar uur ofroad:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Ik weet niet hoor, maar heb je ze wel ingereden :S

    Groeten, Thomas
     
  20. WillemG

    WillemG Guest

    jazeker, hele zaterdag mee bezig geweest.

    maar wat weet je niet?
     

Deel Deze Pagina