keuze.motor.en.regelaar.voor.tamiya.mad.fighter

• Topicstarter Topicstarter bartol1988
  • Startdatum Startdatum
B

bartol1988

Guest
hallo

ik.heb.een.vraag.ik.wil.graag.mijn.tamiya.mad.fighter.motorisch.tunen,
hij.isvoor.de.rest.al.getuned.qua.veren.en.kogellagers.
nou.is.mijn.vraag.wat.kan.deze.auto.ongeveer.aan.qua.motor.limiet
en.ik.wil.het.budget.een.beetje.beperkt.houden......

wat.zijn.zo.ongveer.de.prijzen

sorry.voor.de.punten.i.p.v.de.spatie

nou de standaard motor en niet verder gaan :P.

ik heb een vergelijkbare auto en daar is de hele achter as doormidden gebroken om dat ik er een purple bull in had zitten :S en dat was een 18x2

Rc Car action heft er eens een 8 turns motor ingelegd met 10 cellen. Dat was goed voor (geloof het of niet!) meer dan 90 km/u!!

Maar dat is wel heel extreem 8) Ik heb zelf een Fighter Buggy RX (hetzelfde als de mad fighter, behalve de kap) en deze heb ik ook getuned. Ik heb er lange tijd met een 14 turns modified motor in gereden en dat gaat perfect.

In tegenstelling tot vele andere Tamiya's heeft de mad fighter maar weinig tandwielen en een robuust uitgevoerde overbrenging. Als je de auto helemaal gekogellagerd hebt (wat je hebt las ik) kan je er makkelijk een zware motor in leggen.

Om alles nog een beetje bestuurbaar te houden zou ik niet lager gaan dan 10 turns. Anders slijt alles wel snel uit (speling op het stuur enz.) en rijdt je auto niet echt stabiel meer.
Ik denk dat je met een 12 turns motor (liefts modified) een leuk snel wagentje hebt 8)

oke,
dan.denk.ik.dat.ik.wel.richting.de.de.13.turns.ga...
alleen.moet.ik.geen.andere.accu's.hebben.....
ik.heb.2.sanyo.1700.mah
en.3.conrad.accu's.met.1900mah. :?
en.hoe.hard.zou.hij.met.een.13.turns.motor.ong.gaan...
en.ik.heb.het.idee.dat.de.rij.tijd.wel.zoutege.vallen,,,...

Snelheid rond de 50 km/u denk ik. Rijtijd ligt met een goede accu (Sanyo 2400 bijvoorbeeld) rond de 10 minuten.

Voor meer snelheid kan je op de motor een 19 tands tandwiel monteren. Hiervoor zitten in je overbrenging ook speciale gaten voor gemaakt, zodat de afstand tussen je tandwielen goed blijft.
Dit tandwiel geeft zo'n 4 km/u snelheidswinst, maar geeft iets mindere acceleratie.

Ga dan voor een 12 turns. Vreemd genoeg lijken de 12 turns veel sneller te zijn dan een 13 of 14, misschien komt dat omdat de 12 een gestandaariseerde motor is voor veel klasses en daar dus veel ontwikkeling in zit.

Ook een V2 met de schuine koolborstels geef je meer voordeel betreffende de slijtage/onderhoud.

Ik wist niet dat een motor met 12 Wikkelingen zoveel sneller was, thnx voor de tip Roelof.

Sorry voor het offtopic gaan :)

Dennis zei:
Ik wist niet dat een motor met 12 Wikkelingen zoveel sneller was, thnx voor de tip Roelof.

Ik was afgelopen seizoen met de clubraces met een nieuwe 14 turns begonnen en ik kon er geen snelheid uit halen. Uiteindelijk op advies een 12 turns gehaald (GM 12x3 purple bell voor 55 euro) en vlammen als de brandweer !

koop alsjeblieft een ander keyboard... die punten lezen nu ook weer niet echt fijn.
Je punt in nu wel duidelijk :wink:

Robert

Heb een nieuwe 8) !!!!

Had ik dat niet eerder gezegt

:roll:

Roelof zei:
Dennis zei:

Ik was afgelopen seizoen met de clubraces met een nieuwe 14 turns begonnen en ik kon er geen snelheid uit halen. Uiteindelijk op advies een 12 turns gehaald (GM 12x3 purple bell voor 55 euro) en vlammen als de brandweer !

De purple bull is toch €25 ? :roll:

Maar het kan ook de andere motor van GM geweest zijn, maar nogmaals thnx voor de tip, weet ik ook weer dat ik 12 Turns moet kopen :lol:

hey
ik zou als ik jou was gewoon 19 turns motoren kopen

je hebt er wel voordelen aan

1 hij rijd lang op een accu
2 hij gaat zeer hard al
3 en je achter as verslijt of breekt niet snel

ps : waar rij jij er mee
op het land ?
doei

modelbouwer zei:
hey
ik zou als ik jou was gewoon 19 turns motoren kopen

je hebt er wel voordelen aan

1 hij rijd lang op een accu
2 hij gaat zeer hard al
3 en je achter as verslijt of breekt niet snel

ps : waar rij jij er mee
op het land ?
doei

Nee hij rijd in de lucht Oh My god!!! wat is dat voor een vraag???

Vraag dan of die offroad of onroad rijd!

mzzl 8)

Back