keuze nieuwe aankoop

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Rene Gerrits, 22 jun 2020.

  1. Rene Gerrits

    Rene Gerrits

    Lid geworden:
    22 jun 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    geldrop, noord brabant
    beste allen,

    Aangezien het mijn eerste keer is hier zal ik me allereerst even voorstellen.
    Ik ben Rene, 34 jaar, vader van 1 zoon (5) en woon in Geldrop.
    ik ga woensdag a.s. mijn eerste echte RC auto halen, om samen met mijn zoontje te rijden (hij heeft een normale RC monstertruck).
    nu heb ik mijn oog laten vallen op 3 verschillende monstertrucks ( allemaal brushless)

    HPI Jumpshot MT (of v2) beide zelfde prijsklasse
    Team Magic E5 510002S
    T2M Pirate XT-S T4941

    het gaat me meer om de hogere snelheid en af en toe een jumpje meepakken. mijn voorkeur gaat uit naar de HPI, puur door het merk, en van de 3 heeft deze de hoogste snelheid en trekkracht.

    maar nu wil ik aan de kenners (jullie dus) vragen welke van deze jullie zouden kiezen.
    hij word nieuw gekocht in de winkel bij verspaget eindhoven.

    ik ben jullie alvast heel dankbaar!

    Rene
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.866
    Locatie:
    Velserbroek
    ik denk dat de 'kenners' niet/nooit voor een kant-en-klare auto zouden kiezen....

    nuance:
    - je gaat waarschijnlijk ooit schade rijden, draagarmen, assen etc. dus het is handig om te weten hoe de auto is opgebouwd en dat er onderdelen beschikbaar zijn.

    - de besturing / motor / regelaar servo is vaak net wat minder bij een kant-en-klare set, dit is prima te verbeteren, maar dan betaal je die spullen nog een keer.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar ja, wat kan je vandaag de dag nog in een redelijke prijs en kwaliteit aan kits kopen? Reely, Himoto, ACME, Nitrotek, allemaal merken die kits leveren maar kwaliteit en service ondermaats zijn.

    Kijkend naar de opties valt het op de de HPI die je meeste voorkeur kent een 2WD is. Dat hoeft niet slecht te zijn maar wel iets om in je overweging mee te nemen.
    Verder raad ik je aan om ook goed te kijken naar een verdere support, hoe makkelijk zijn de onderdelen te koop en voorradig, Veel (online) winkels schuiven graag de doos maar kunnen of willen je vragen niet beantwoorden en veelal zijn onderdelen niet voorradig en moeten besteld worden.
     
  4. Rene Gerrits

    Rene Gerrits

    Lid geworden:
    22 jun 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    geldrop, noord brabant
    dank je voor jullie reacties, van deze bovengenoemde modellen is het meeste voorradig in de winkel, zo niet kunnen ze het bestellen.
    maar ik kan deze vraag dus beter op een rtr forum stellen?
     
  5. Rene Gerrits

    Rene Gerrits

    Lid geworden:
    22 jun 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    geldrop, noord brabant
    @wvr , juist aangezien ik schade ongetwijfeld zal rijden voor een RTR gekozen, zodat het nog enigzins zal meevallen in de kosten mocht het echt uit elkaar liggen.
    maar het is meer om echt samen te rijden en niet om helemaal los te gaan zeg maar.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    RTR vragen kan je ook gewoon hier stellen, dit forum is breed maar en daarmee dus voorzien van een groot diversiteit aan rijders. Ik ben een racer en gebruik auto's die een gemiddelde basher nooit zal kopen.

    Het probleem wat we gewoon vaak zien is dat mensen een RTR auto kopen en bij de 1e de beste probleem vragen gaan stellen ipv zelf op onderzoek uit gaan, alsof wij allemaal een kristallen bol hebben met de alwetende antwoorden. Het voordeel van een kit is dat je hem gebouwd hebt en dan ook veel makkelijker dingen los schroeft om te onderzoeken.
    Een ander voorbeeld is een recent topic over de aankoop van een auto waarvan het blijkt dat na een paar dagen de stuurservo het niet meer doet, gezien die over het net was gekocht blijkt garantie claimen bij een winkel op afstand weer iets lastiger te zijn.

    Daarom vinden we ook dat je aankoop doordacht moet zijn
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  7. Rene Gerrits

    Rene Gerrits

    Lid geworden:
    22 jun 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    geldrop, noord brabant
    @Roelof dank je voor je uitleg, maar voor het sleutelen draai ik mijn hand niet om, wel ben ik van mening dat een eerste auto (met name kit of nitro) niet tweedehands moet kopen.
    En om deze een nieuwe te halen loopt aardig in de euro's.
    Dus als eerste om te proberen een rtr kitje. De Hpi jumpshot kan je ook upgraden met andere servo e. D.
    Wellicht in de toekomst een nitro kit.
    En met de standaard setup kan er ook nog een weelie mee gedaan worden
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vrees ook niet dat de HPI een miskoop is en HPI zorgt nog voor een degelijke kwaliteit. En ja, 2WD mag voor velen een handycap zijn maar het brengt ook iets meer actie met het rijden, zeker dat de auto geheel afstelbaar is kan je ook nog de auto meer naar je hand zetten.

    Overigens op de hoogte dat er ook een RC circuit bij je om de hoek zit?
    https://www.erceracing.nl/
    Als je nog geen weet van hun bestaan had is het misschien leuk om er eens op een goede zaterdag of zondag eens te gaan kijken.
     
  9. Rene Gerrits

    Rene Gerrits

    Lid geworden:
    22 jun 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    geldrop, noord brabant
    Haha nee daar had ik geen idee van dat ie hier zat! Dat is zeker even de moeite waard om te kijken met mijn zoontje a.s. Zondag.

    Ik laat nog even weten welke het is gaan worden, maar nog steeds loopt de hpi voor
     

Deel Deze Pagina