Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ok dus ik kan betere aanschaffen? Of tenminste een efficiëntere?Nee, dat is de nieuwe....
De eerste is de remake van de oude de 13.5 x 6 (zonder E)
Ja bijna 3 kg, ik ben daar ook mee begonnen in mijn topic. Vandaar mijn vraag. Leuk dat ik allerlei reacties krijg over hoe je zoiets moet uitrekenen. Maar ik ben straight forward en kom met een prop maat. Kortom, ik moet dus naar de 14 inch toe?Dat kan, maar vlieg nou eerst eenDe at ik allerleis deze, alhoewel...
Ik zie nu pas dat je er een kist van bijna 3 kg wilt vliegen....
Zou ik subiet een grotere diameter kiezen, anders moet je over de 10.000 toeren en dat redt die motor volgens niet bij die belasting.
Overigens vlieg ik met die prop een model van 1,8 kg, met een motor van 220 gr, kan nog net even meer hebben dan de jouwe.
Ja ik vindt de kist ook best wel zwaar met z'n 2,9 kg. Echter is het veld best wel lang, 150 m denk ik en heb ik flaps. Het vliegtuig is van Eflite mustang efl4575 shangri la. Bullebak eerste klas maar vliegen op de sim gaat als een speer. In de praktijk zal het moeten blijken natuurlijk maar goed gewoon gas erop en gaan.Het enige waar ik nog niet helemaal gerust op ben is, dat je met 13" te weinig acceleratie zou kunnen hebben waardoor je dus mogelijk aan het eind van de baan nog niet voldoende snelheid hebt.
En dan weet je wel hoe dat kan uitpakken als je de boel toch net van de grond weet te krijgen...
Mijn model ( hier links op het plaatje) is op een 13" met zijn 1,8 kg in een meter of 5 op gang, maar is aerodynamisch redelijk 'clean'. En ik weet bijna zeker dat ik er net een procent of 10 meer motor voorop heb zitten.
Maar ik lees deze draad nog eens door en zie dat Rick 13" voorstelt. Ik geloof hem meteen (lees: als ik zou twijfelen, zou ik hem om advies vragen).
Zie ook de opmerking van Tjarko (die ik nog ken uit een vorig modelvliegleven), hij snapt ook heel goed waarmee hij bezig is.
Dus het hangt echt helemaal van je model af, of de combinaties gaan werken of niet.
Heb je ergens een link naar de tekening? Dat geeft ook vaak voldoende aanknopingspunten voor het uitspreken van een redelijk betrouwbare verwachting.
Bedoel je lipo capaciteit?Hoe groter de motor, lager kv, meer cellen, des te beter wordt het rendement. Soms tref je een goede balans op een grotere prop en grotere motor, maar minder capaciteit?
Altijd een legpuzzeltje.