keuze speed 400 pylon racer en componenten

Hallo,

ik ga me een speed 400 pylon racer aanschaffen maar ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee.
Het is wel de bedoeling om eens een wedstrijd mee te nemen, dus zou ik wel goed materiaal willen.

Ik heb eens aan clubcollega's gevraagd wat een goede setup zou zijn en men heeft me hetvolgende aangeraden.

Boomerang of stinger
speed 400 motor
kontronic 18A regelaar
Hitec HS55 servo's

Is dit een setup waar je met kan meedraaien in de speed 400 wedstrijden?
(tenminste met een goede piloot :wink: )

Of zijn er andere (echt betere) componenten of vliegtuigen die ik best ook eens kan overwegen.
Welke ontvanger is aan te raden bij deze toestellen? (zender is graupner)

Alvast bedankt.

Groeten,

Joeri

Als je duur wil doen is dat perfect. Wil je goedkoop meedoen en dezelfde winkansen hebben dan bouw je de PR2 of de speedster of een rapster. Dit zijn allemaal heel goede en goedkope houtbouwkistjes die behoorlijk snel zijn en heel goed meekunnen met die gfk modellen.

hey Joeri,

gaat ge meedoen dit seizoen? Ik zou inderdaad gaan voor een Stinger of boomerang.
Stinger is sneller in rechte lijn, boomerang gaat dan weer rapper door de bocht en is wat makkelijker te vliegen zodat je beter je ideale lijn kan vliegen. (al is dat voor u geen probleem)
Regelaar eentje van 18-20A nemen, zo licht mogelijk.
Over de servo's zijn er verschillende meningen, persoonlijk vind ik de HS55 niet zo nauwkeurig (al zit er bij mij zo eentje in). 9gr servo's van goede kwaliteit zijn wel nodig. Vooral omdat de uitslag op je hoogteroer heel klein is, moet je de servoweg begrenzen en verlies je een hoop nauwkeurigheid. Dus een nauwkeurige servo, die zijn nulpunt terugvindt is een groot pluspunt.
Met een pr2 , speedster of rapster kan je goed meedoen, maar die halen het zeker niet bij een boomerang of stinger. Voordeel van de laatste 2 is nog dat ze enorm sterk zijn, die kun je al een aantal keren in de grond knallen vooraleer ze afgeschreven zijn.
Belangrijk zijn de cellen, GP1100 zijn voor het ogenblik de beste heb ik begrepen.

Hey Kurt,

ik dacht in Dortmund alles bij elkaar te zoeken, maar blijkbaar is de wedstrijd in Schaffen dit jaar al op 2 april dus zal ik dringend in gank moeten schieten. :sniper:

Ik ga dus eerst alle euro's is optellen en dan menne loonbrief er langs leggen (wa blijten) en daarna zal ik weten of ik er in Schaffen bij zal zijn, anders zal het voor na Dortmund zijn.

weet gij misschien nen online-shop waar ik vanalles tegelijk kan vinden tegen ne redelijke prijs?

Merci he kameraad tegenstander :wink:

Joeri

Mmm... het begint bij mij precies ook te kriebelen om zo'n pylonracertje aan te schaffen... Zoiets neemt in ieder geval al niet veel plaats in.

Zou de Dymond D60 servo niet geschikt zijn voor zoiets. Ik ben heel tevreden van de D47 qua nauwkeurigheid, en de D60 is blijkbaar dezelfde, alleen iets sterker.

Ik weet alleen niet of ik zo snel vliegen kan, ben al een dag ouder aan't worden en de reflexen nemen af...
Ik kan me nog altijd een stevig luchtschip maken en de tegenstand uit de lucht vliegen om te winnen :wink:

Gr Gaaaz

ik heb in de vleugel van mijn quick twee robbe FS-30 servo's, ben ik ook tevreden over, zeer licht, nauwkeurig en klein.
en niet duur!

greetz

Kzal straks es wat rondsurfen. De D60 hebben ze bij staufenbiel. De robbe servo's hebben ze bij bichler ook.

Ik dacht nog te wachten tot na Dortmund om de Sukhoi te bestellen, maar ik weet nog niet zeker of ik kan gaan.

Wat zijn de regels eigenlijk bij speed 400 ivm het model? Zijn die ergens op internet te vinden?

Ik vind dieje Stinger wel de mooiste, waar kunt ge die bestellen? De boomerang is van FVK zeker.
Is er misschien ergens een mooi bouwverslag te vinden van een stinger/boomerang?

Gr Gaaaz

E rolleke moet toch kunnen tijdens de wedstrijd, ni? Ik ben toch niet het winnaars-type. Ik wordt liever laatste met een paar rollekes onderweg, dan voorlaatste :squarewink:

Stinger is moeilijker te krijgen, diegene waarmee op de wedstrijden wordt gevlogen komt rechtstreeks van de rus die ze maakt: Sergey Sobakin. Door de F5B hebben die gasten contact met hem en hebben er zo een 10 tal in 1 keer besteld.
Die van mij komen van: http://www.icare-rc.com/stinger.htm
maar vermits ze van overzee komen moet ge aan de douane nog eens een 125€ extra geven wilt ge ze hebben. Vraag maar aan Michel, die weet dat maar al te goed. Misschien door te googlen dat je hem in Europa vindt. De familie van der Vecht heeft er ook eentje, misschien kan je bij hun eens informeren waar ze die vandaan hebben.
De Boomerang is veel gemakkelijker te krijgen (en in te bouwen, wat bij een stinger een echte merde is), die is van FVK.
Voor "bouwverslagen" kijk eens op RC-groups, daar vind je vanalles.
Servo's moeten niet zo sterk zijn, wel nauwkeurig. Bert Van der Vecht gebruikt HS50, maar zelf ben ik niet zo gecharmeerd door die kleine Hitechskes.
Als D60 even nauwkeurig is dan D47, dan zit je wel goed denk ik.
't is naturlijk maar mijn mening. Maar om je een idee te geven, de hoogteroerservo staat op 50% uitslag, er is een gaatje in het servoheveltje geboord zo dicht mogelijk bij de as, roer heveltje aan het hoogteroer is zo lang mogelijk (zo lang als het rompje toelaat). En ik vlieg die met dual rate nog aan. Dit maar om te illustreren dat precieze servo's wel eens handig kunnen zijn.
Hoe dat zit met de boomerang weet ik niet, dat moet je eens aan de anderen vragen.
Zelf ben ik nog op zoek naar een goede ontvanger, want met die ACT's die erin zitten , is het niet amper nog te doen. Op de laatste wedstrijd zo'n storing gehad dat hij geplant was in de grond. Ik dacht eigenlijk een Schulze Alpha 4 (Berg). Weet er iemand waar die te krijgen is?

Het is ook zeker de moeite waard om eens te kijken naar de Voodoo verkrijgbaar bij www.hoellein.de. ->Highlights.

De afwerking is werkelijk subliem en de kit is behoorlijk compleet met alle kleindelen erbij. Hoe de constructie intern is weet ik (nog) niet maar de Boomerang van FVK vond ik behoorlijk bagger na de binnenkant van de vleugel gezien te hebben. Maar wie weet dat dat in de loop van de tijd verbeterd is.

Als servo's gebruik ik momenteel de C 141 van Graupner. Centreren best goed en ze zijn lekker licht.

@Kurt,

Ik bestel m'n elektro spul waaronder schulze ontvangers altijd bij Hoellein. Redelijk prijzen en nog nooit problemen met aflevering gehad.

Ik kom er maar niet goed uit.Ik denkt dat ik ga wachten tot Dortmund,dan kan ik zo ne boomerang en ne voodoo of iets anders is vergelijken en da gaat direct al e pak euro's schelen. boomerang kostte vorig jaar in Dortmund 100 euro (naart schijnt) en nu op fvk-site 147 euro.

Toch bedankt allemaal,

Gr Joeri

Heren,
Na een jaar of tien niet meer gevlogen te hebben, wil ik de draad weer oppakken.
Als laatste heb ik gevlogen met een Dynamite Speed 400 pylon racer.
Ik wil weer een soortgelijk toestelletje maken.
Nu heb ik in deze thread wat namen van modellen voorbij zien komen, maar ik heb geen idee waar ik ze kan kopen.
Ik ga geen wedstrijden doen, maar puur voor de fun.
Welke kan ik dan het beste nemen?

PR2?
speedster?
rapster?
Boomerang?
Voodoo?
Stinger?

Zijn er nog meer?

Ik heb zelf deze gevonden:
http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=2736&ktg=199

Of toch maar gewoon een mini viper van Graupner?

Wie kan me aan meer info helpen?

Alvast heel erg bedankt,

Bas

Back