keuze tussen verschillende electro vliegtuigen

• Topicstarter Topicstarter DoubleLL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

DoubleLL

Guest
Hallo, ik ben een beginner in de modelvliegtuigwereld.
Ik ben van plan mijn eerste rc vliegtuigje te kopen, maar ik heb geen idee welke het beste is.
Hieronder staat m’n lijste met de informatie die ik over de vliegtuigen kon vinden en die ik mischien zou willen kopen. Als jullie betere weten hoor ik dat graag. Mijn budget is erg laag, ik heb er niet meer den 70 euro voor over, want ik wil eerst weten of het modelvliegen wel wat is. Ik weet dat ik van dat geld niet veel goeds kan halen, alleen maar "speelgoed" maar ik wil toch effe weten welke nou de beste aankoop is. Hopelijk kunnen jullie mij helpen, alvast bedankt!!

De meeste heb ik van Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek

- Beginners e-vlm c17e Lader &
Dubbeldekker ( de enige in mijn hele lijste, heeft dit verder nog invloed op stuur gedrag?)
De propeller zit aan de voorkant (mischien van belang als ik crash?, wat ik zoiezo ga doen)
Lengte: 480 mm
Uitvoering: C-17e
Spanwijdte: 510mm
Massa: 108g
Gebruikklaar ingebouwde Rc-box 27 mHz
12V oplader met sigaretten-aanstekker en mechanische trimmer
Bereik: ±100m?
Opladen: 8-10 min

- Kitty Hawk
Propellers (2) zitten acter
Lengte: 600m
Uitvoering: kitty Hawk
Spanwijdte: 700mm
Massa: 190g
Voedingsspanning model: 4,8V / 300 mAh
Voedingsspanning afstandbediening: 8xmignon accu
Voedingsspanning oplader: 6xmono (D) batterije
Opladen: 12 min
Bereik: ? kon ik nergens vinden, mischien 100 zoals bij die andere?
Oplader: 6 mono en 8 penlitebatterijen

- Mini elektro vliegtuig cessna
Naar deze gaat mijn voorkeur, allen ik ben bang dat hij snel kapot gaat.
Proppeller 1 voor
Lengte: 410 mm
Uitvoering: cessna
Spanwijdte: 550
Massa: 97g
Gebruiksklaar ingebouwde Rc-box 27 mHz
12V oplader met sigarretten aansteker-stekker en mechanische timmer
Bereik: ±100m?
Opladen: 8-10 min

Nu de Silverlit’s, ik weet dat ze slecht bereik hebben enz, maar het is wel van materiaal dat tegen een stootje kan, gewoon piepschuim dus (EPP). Daarom d8 ik mischien een silverlit te kopen omdat hij niet snel kapot gaat. Ik ben van plan als ik een rc vliegtuigje heb buiten te gaan vliegen en de silverlites zijn wel erg licht, mischien te licht? (volgens mij gaat het niet goed met een silverlit als er een klein windje staat).
Tussen de types van silverlit zat ik nog te twijvelen vandaar dat er hier nog een paar volgen:

- Silverlit X-Twin Air Acrobat
Propellers 2 achter
Materiaal licht en kan tegen een stootje van EPP (gewoon piepschuim).
Lengte: 270 mm
Uitvoering : X-twin Air Acrobat.
Spanwijdte: 290mm
Massa: 25g!!

Volgens mij zijn de volgende gegevens bij alle 3 gelijk:

Model batterijen: Li-Poly 1x37V
Transmitter batterijen: 6x1,5V AA/LR6/ AM3 geen zorg, het zijn gewonne AA batterijen.
Op de afstandbediening opladen, mischien nadeel / voordeel?
Opladen: 50 min, volgens mij klopt dat niet, lijkt mij een beetje veel
Vliegen: 5 min, volgens mij klopt dat ook niet, lijkt mij een beetje weinig.
Bereik: 40-50m heb slechte verhalen over het bereik gehoort.

- Silverlit Thunder Jet (lijkt een beetje op een ruimteschip)
Propellers 2 achter, beschermd door turbine
Lengte: 280 mm
Spanwijdte: 254 mm

Andere gegevens staan hierboven.

- Silverlit Airlifter
Propellers 2 voor.
Lengte: 405 mm
Spanwijdte: 460 mm

Andere gegevens staan hierboven.

Dit was mijn lijste, ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben ingelicht en ik hoor graag wat jullie aanbevelingen zijn.

DoubleLL

kijk anders hier voor alle links van de vliegtuigjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk het :-)
Je hebt exact hetzelfde bericht gepost in het beginners forum en dat is niet de bedoeling, dubbel posten. Daardoor raakt informatie verspreidt.

Om het voor iedereen overzichtelijk te houden is één van de gedragsregels op een forum dat je geen "cross-posting" doet zoals dat heet.
Dus deze zal op slot gaan denk ik, dan kun je in dat andere draadje doorgaan. Succes met je keuze!

Fijn.

En als ik je een tip mag geven, zet je leeftijd en woonplaats even in je profiel. Dat maakt het makkelijker voor anderen gericht advies te geven. En eventueel hulp aan te bieden als ze bij je in de buurt wonen.

Neem maar van mij aan dat je modelvliegen leuk gaat vinden :-)
Succes verder.

Arjan

Ik heb nog eens goed gekeken en gegoogled en gezien dat ik allen maar troep een het opzoeken was. Ik zoek dus een vliegtuigje voor in de achtertuin, park en kleine veldjes.
Ik heb wat beter gekeken, en mijn vraag is nu als volgt:
wat is het beste speelgoed vliegtuigje om mee te beginnen VLIEGEN, ook als is het troep.
Ik ben van plan binnenkort naar een modelvliegclub te gaan en daar ook wat informatie vragen. Mischien meld ik me wel aan, Ga lessen volgens en ga ik voor het grotere werk (dus geen R2F) dan alleen maar "speelgoedvliegtuigjes voor in de achtertuin" en begin ik mischien wel met het maken van model vliegtuig. Maar dat is op VEEL langer termijn, ik wil eerst weten of het vliegen wel leuk is.
Ik ga ook eens kijken in een Modelbouwwinkel.

dus mischien zouden jullie kunnen oordelen bij de volgende "speelgoed"vliegtuigjes:

- Silverlit X-twin, gemaakt van piepschuim en blijkt crash bestendig.
Ik dacht dat dat mischien wel een handige zou zijn omdat ik dan gewoon kon crashen zonder dat mijn vliegtuigje aan gort was. Kheb alleen gehoord dat het ontvangst heel slechts is bij deze dingen.

- de mini cessna (niet de minium).
Ook klein, alleen niet van piepschuim, gaat dus sneller kapot. Heb gelezen dat de cessna vliegtuigen wel goedzijn in sturen enz.

- de Easy Star BP
Gehoord dat het een goed beginners vliegtuig is, Ik ben alleen bang dat als ik het niet leuk ga vinden dat ik dan goedkoper uit ben met de vorige genoemde. Is dit vliegtuig wel geschikt voor op kleine veldjes? Of alleen op het vliegveld van een modelclub?

Ik hoor jullie Commentaar graag aan, dus laat van je horen.
Alvast bedankt.

Ik denk het :-)
Je hebt exact hetzelfde bericht gepost in het beginners forum en dat is niet de bedoeling, dubbel posten. Daardoor raakt informatie verspreidt.

Om het voor iedereen overzichtelijk te houden is één van de gedragsregels op een forum dat je geen "cross-posting" doet zoals dat heet.
Dus deze zal op slot gaan denk ik, dan kun je in dat andere draadje doorgaan. Succes met je keuze!

...en nu doe je precies hetzelfde. Niet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back