Keuze uit 3 Race laders

Hallo modelbouwers,

Nu was ik vandaag eens gaan kijken achter een nieuwe lader, welke ik wil gaan gebruiken om races mee te gaan rijden.

Nu kwam ik op de volgende 3 uit:

* Nosram Stealth System
Lader Nosram
* Much More Cell Master
Lader Much More
* Team Orion Advantage V2
(geen link aanwezig :? )

Ze kunnen ongeveer allemaal hetzelfde. Mijn eerste keus zou gaan naar de Much More, de orion zag er maar 'speelgoed' en lelijk uit en de nosram kan geen lipos laden, en voor de rest zou ik graag jullie commentaar eens horen. De nosram en de team Orion hebben wel een motor run in system, maar waarom heb je dit nodig bij electro motoren?
En naar welke lader zou jullie keuze gaan?

Alvast bedankt

Als je onderschroft up to date is, waarom zou je dan een nieuwe lader willen? Je hebt de Overloader, dat is wel een van de betere laders en zeker vergelijkbaar met de opties die jij noemt, misschien wel beter.

Als ik zou moeten kiezen uit jouw lijstje zou ik gaan voor de MM, die is zo onegveer hetzelfde als de Orion maar goedkoper.

Inlopen is hanidg, omdat nieuwe (of opnieuw gebouwde) motoren eigenlijk moeten inlopen voor gebruik.

Men onderschrift lijstje is men "would have' lijstje :D
Welke ik enigsinds aanpas (lader althans).

Raar vind ik aan de orion is dat men zegt dat je maximaal batterijen kan laden met een capaciteit van 5400mah, wil dit dan zeggen dat je geen packs van bv. (in de toekomst) kan laden met een capaciteit van 6000mah?

Laden is een kwestie van stroom en tijd om een bep. capaciteit te vullen dus inweze is er geen limiet tenzij de software als extra veiligheid ook op de capaciteit kan afslaan en niet meer aan kan dan de accu.

Ooit heb ik ook lopen kwijlen over speciale laders uit de autowereld maar nu ik anderen heb gezien doen die "flutdingen" mij niets. Ik ben nu verwend met een Robbe Infiniti en een powerpeak lipoly en kan je zeggen dat die veel meer lader zijn dan een autolader en nog eens beter betaalbaar zijn dan menige speciale autoladers zoals de Robitronic Expert2000. Heel misschien zullen die speciale autoladers iets meer met een accu doen maar een gemiddelde rijder zal daar niets van merken.

Er is er wel 1 die eruit springt en dat is die Spintec lader waar alle 6 cellen van een racepack induvidueel geladen worden.

Back