Keuze van zender

hallo:

Eerst en vooral proficiat met dit forum, Ik heb de laatste dagen al veel nachtrust laten liggen met het lezen van allerhande topic's :-)
Ik ben van plan om een electroheli aan te schaffen en er (hopelijk) veel plezier aan te beleven.
Dankzij dit forum weet ik al veel meer om te bepalen welk model mijn eerste heli zal worden.

Mijn vraag is echter welke zender ik mij zou moeten aanschaffen om met oog op de toekomst met andere (verbrandingsmotor) modellen te vliegen.

Tijdens mijn nachtelijke uren surfen op het internet heb ik gezien dat veel beginnersmodellen met een bijhorende zender geleverd worden, maar volgens mij zijn die niet compatibel als ik naar 'zwaardere' modellen wil gaan.

De prijs speelt niet zoveel rol, aangezien ik liever 1X een goede investering wil doen, dan half geld uit te geven waar ik later spijt zal van hebben.

Iemand enige suggestie's of goede raad?

alvast bedankt
F

Ik zou voor de Robbe/Futaba FF9 gaan.

Dit is een 9-kanaals zender met alle mogelijkheden die je nodig hebt als beginnend heli-vlieger maar die ook alle "features" heeft voor de gevorderde tot zelfs pro-heli piloot !

Pluspunt is dan ook dat heel wat heli-piloten deze zender gebruiken, dus als je iets niet weet kan je vlug geholpen worden.

Grtz,
Dirk

Ik zou zeker naar de 2,4 Ghz modellen kijken. Enorm bereik, zeer directe besturing, geen lelijke, lange antennedraden, modelbeveiliging, geen gedoe met kristallen of frequenties, etc.....
Sinds ik ben overgestapt op de Spektrum DX7 heb ik geen moment teruggekeken naar mijn Futaba FF7.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Is echter de spektrum DX7 met zn 2.4Ghz toegelaten in belgie? Ik weet dat de toegelaten frequenties tussen nederland en belgie verschillen. Mijn zoektocht daaromtrend kan mij echter niks verder vertellen. Hetgeen ik kan weervinden voor belgie is de traditionele bandbreedte (27, 35, 40 en 72 Mhz) die goedgekeurd is door de bipt
Of is die 2.4Ghz voortbestemd voor de digitale zenders / bandbreedte?

groeten
F

DX7 is NIET toegelaten in Belgie.

FF9 is een utistekende zender, maar het hangt ook een beetje van je budget af.

MX12, of de MX16 doen het ook en zijn minder duur.

Mocht je wat meer geld uit willen geven is de T-12FG van Futaba een hele goede keuze.

Een zender waar echt alles mee mogenlijk is met een duidelijk menu en helemaal klaar voor 2,4 Ghz,
hoewel ik daar persoonlijk nog een jaartje mee zou wachten.

Back