keuze zender

Hallo,

Ik ben een quadcopter aan het bouwen en ben opzoek naar een zender set.
De quad heeft als flightcontroller een arducopter apm 2.6 .
Wat kan ik het beste nemen,en budget is niet zo hoog het is maar hobby.

Vaak zie ik de turnigy 9x voorbijkomen maar die is nu niet in voorraad bij Hobbyking.
De 6x is wel beschikbaar maar ik weet niet of 6 kanalen genoeg is.
En voor de toekomst heb ik met arducopter toch wel wat kanalen nodig.
Maar ik heb geen mixing functies nodig voor mijn quad dus die 6x is wel lekker simpel.

Maar heb ik voor de arducopter een programmeerbare zender nodig?
Ik zou niet weten waarom??
Wat heb ik aan al die functie als ik ze toch niet gebruik??
Ik heb 4 kanalen voor de besturing nodig en een paar voor flight modes.
En misschien in de toekomst een gimbal met camera.

Ik heb 4 kanalen voor de besturing nodig en een paar voor flight modes.
En misschien in de toekomst een gimbal met camera.

Dan heb je toch al een programmeerbare zender nodig.

Kijk eens naar een frsky taranis of een turnigy 9xr, zijn allebei gebaseerd op opentx, daarmee ga je de komende tien jaar geen nieuwe zender nodig hebben (tenzij je 'm kapot maakt oid :p), en heeft als voordeel dat je er eigenlijk elke module die je wilt in kunt stoppen (de taranis heeft standaard al 2.4GHz).

Zoals ik het nu zie is de Turnigy 9xr uitverkocht.
Dus dan wordt het de gewone 9x of de Turnigy TGY-i6.
Dat lijkt mij ook een mooi alternatief ,maar kan ik met de Turnigy TGY-i6 ook de flightmodes inleren?

Je kunt beter een Turnigy 9x kiezen of een Taranis dan een Spektrum... Ik hoor er teveel slechte verhalen van

Je kunt beter een Turnigy 9x kiezen of een Taranis dan een Spektrum... Ik hoor er teveel slechte verhalen van

Wel heel kort door de bocht........slechte verhalen zijn meestal ook gewoon cowboy-verhalen....(heb zelf een DX6i voor klein prut)

Op de club meerdere Spektrums zonder enig probleem (en ik heb geen aandelen in de firma). De mensen die er tevreden over zijn zijn legio, ook op MBF.

Stevo

Kan best zijn echter zeggen dat iets slecht is zonder motivatie is voor mij het zelfde als zeggen dat suiker zuur is ;-)

Stevo

heydude bedoelt de slechte verhalen met FPV bereik. Als de gebruiker natuurlijk de zender op de club gaat gebruiken voor LOS vluchten is het geen enkel probleem

De enge spectrum die ik nog vertrouw is de dx9!
Voor de rest veel te veel gedonder gehad hier met dat spul. Nu enkel nog maar graupner en recent de taranis.

Klopt, sorry. Als ik bedoel "slecht" dan is dat voor onze toepassing: FPV met max 1km tussen bomen en objecten.
Al heb ik een failsafe op een DX8 gezien op 120m van me vandaan. Op de Taranis nog niet tot nu toe

Back