Keuzes Maken, kennis van een Pro gevraagt ;)

• Topicstarter Topicstarter auch_enne
  • Startdatum Startdatum
A

auch_enne

Guest
Hoi Hoi,

zoals al te vermoeden viel weer een, wat moet ik kopen thread... sorry ..

maar toch, na wat zoek werk zou ik graag nog even horen van wat mensen met ervaring waarom wat wel of wat niet te kopen..

Heb het allemaal nog nooit gedaan.. maar ben meestal van, koop het maar meteen goed dan ben je minder kwijt als drie keer upgraden...

Ik heb een paar keuzes ik weet dat er groot verschil tussen zit maar again, toch graag wat info/mening.

Keuze 1 :
Een CopterX 450 SE €280,- of een gelijkwaardig KDS model..

Collective pitch, 6 channel 2,4mhz, RTF ...

Keuze 2 :
Een E-sky Lama V4 €85,-

Coaxial, 4 channel ?mhz, RTF ...

Keuze 3 :
Parkfun doos met Scout vliegtuig, Blitz 3D helicopter en simulator software + kabel €250,-

Coaxial, 4 channel ?mhz, RTF ...

Wat te doen... ow en dan zie ook nog vaak de Honey Bee voorbij komen...
is nog al een prijs verschil ik weet het.. maar als het het geld waard is...

Hang nu nog het meest naar de Parkfun doos, lijkt me een goede intro in de hobby, maar als ik dan later toch een collective pitch wil kost me dat nog eens €250,- en wordt het totaal toch wat hoog. Kwa fun lijkt me een 450 collective pitch weer de winnaar... en voor 20euro heb je een sim... dus daar hoef ik de parkfun doos weer niet voor te kopen...

Nou ja zo als je ziet, ik kom er niet uit, ben al blij dat ik snap wat al die channels aan verschil maken, en dat ik snap wat coax, fixed en collective is...

Graag wat meningen of feiten om me te helpen een keuze te maken.

MVG, Tobias

Kwa fun en ''langdurigheid'' is de CP inderdaad het beste. de fun wordt minder als die bij de eerste de beste opstijg poging al in de grond beland en je dan net zoveel kost als de Lama:)

Naar mijn mening is een FP de beste instap... liefst met 90 graden flybar(45 graden stabiliseerd zelf) omdat deze 1, niet zelf stabiliserend vliegen(dus je moet m zelf hoveren) en 2, je kan m crashen, en grote kans dat als je je gas dicht heb gedaan voor de crash, je m op zn pootjes zet, en al klaar bent voor nog een probeer poging:).

Wat waarschijnlijk nog beter is, is een Simulator zoals phoenix aanschaffen. de gratis of goedkope sims zijn leuk, maar VERRE van realistisch(niet alleen de achtergrond, ook het daadwerkelijke vliegen komt niet overeen)

en dat aangeleerde gas dicht reflex, kan je later bij een eventuele veel duurdere CP grote problemen opleveren. Tenminste als je in idle up of stunt mode vliegt,....niks is eigelijk zaligmakend om te beginnen,...

het is eigelijk wat je wilt bereiken, hoe serieus je bent en hoeveel geld je eraan kwijt wilt. Heli vliegen is gewoon moeilijk en duur!

Beste Auch Enne,
Wat me op valt dat je erg radicaal bent, of meteen de makkelijkste (Coaxiaal) of meteen de moeilijkste (Collective Pitch) maar de middenweg zie ik niet (Fixed Pitch).
Tja goede raad...... de een gaat je straks een 450 Trex aanraden de ander gaat zeggen dat je eerst maar eens een half jaar moet gaan simmen.
De moeilijkheid is dat je nu nog niet weet hoe handig je hiermee overweg kan, en hoe je beheersing is etc., omdat het nieuw voor je is.

Wil je leren vliegen en het toch leuk houden zou ik voor een Fixed Pitch heli gaan die tegen een stootje kan, en een sim erbij om te oefenen.
Op die manier is het leuk en leerzaam, maar dat is mijn mening en hoe ik het doe. ;)

PS de laatste regel hierboven van bartjuuuuuhhhhh is ook erg belangrijk !

Kzou gaan voor de Honeybee fp v2, leuk dingetje om in het rond te smijten, niet zo duur en kan wel tegen een stootje. En als er al iets kapot gaat dan ben je voor max10e weer aan het vliehgen. Krijg je ook de sim bij (inderdaad grafisch niet zo goed, maar om te leren orienteren is die meer dan goed, echt leren vliegen doe je toch best buiten.) Ben daar mee begonnen en vlieg er nog steeds met plezier mee in de sporthal.
Mvg
Mvg

120sr van eflite... : indoor en bij heel weinig wind.
is een kleine fp heli, die heel veel kan hebben, en die perfect vliegt.

een goeie sim is ook aan te raden natuurlijk...

grtz
wim

Laatst bewerkt:
Back