key biscane aandrijvingsprobleem

beste forummers

vorig jaar heb ik 2e hands op marktplaats de key biscane van graupner voor een prikkie gekocht en opgeknapt.
normal_26-3-2006%2014_16_0002.jpg

opgeknapt en goed varend.

Nadat ik een vrij groot aantal keer gevaren had begaven de verstevigingen op de flexas voor de eerste keer, toen ik een nieuwe as had gekocht in de hoop dat deze wel goed bleef begaf deze het ook.

Nu heb ik toch wel heel erg genoeg van dit gezeur met die flexas en wil ik graag een vaste as inbouwen.

Mijn vraag is nu: is dat mogenlijk bij dit type boot zonder de hele boot te hoeven verbouwen?

Ik zat te denken aan zo iets:

normal_roer.JPG

in deze tekening zijn de verdikte stukken schroefas koker de as loopt daar doorheen.

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.

mvg robin

Ik heb ook een key biscayne, maar een starre as zal niet goed werken omdat je de as niet recht genoeg uit de spiegel kan laten komen.
Ik weet ook niet wat voor motortje je erin hebt liggen, maar ik vaar hem met een dikke borstelloze motor en dat gaat goed hard.
Op de mijne zit een aandrijfset van graupner met een stuk van 10 cm starre as, waar nog een stuk flex aan vast zit.
Er zit een los roer met lange uithouder achter, en het werkt allemaal prima en gaat als een kogel...

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en anders vraag je maar raak, ik heb nu namelijk wel een beetje ervaring met bootjes :wink:

Later, Nico.

graupner heeft pas nieuwe flexas setjes in het arsoriment gekregen..
kosten niet heel erg veel maar zijn wel zeer goed.

maar een stare as gaat zeker niet werken

verder sluit ik me bij nico aan

Weet niet wat voor motor je in die boot hebt, maar je kan gaan denken aan een flex-as van verenstaal.
Deze kan je onder een kleine hoek zetten en is misschien net genoeg om recht uit de spiegel te komen.

@jaimy
oke bedankt ik zal kijken of ik er iets mee kan

weet er iemand misschien nog een leuk motortje wat ik er dan in kan doen?
ik vaar nu met een simpele 600 motor.
het liefst nog geen borstelloos (daar is mijn portomonee niet dik genoeg voor)

gr robin

leuk motor setje borstel is een speed 700 op 14 cellen,

iets duurder borstel setje is een ultra 920.

en brushless een inline 600m 12V op 12 of 14 cellen.

greetz jaimy

@ jaimy
zou idd best kunnen dat zo'n motortje te klein is, aangezien ik hier geen verstand van hem (brushless enzo) kan ik daar niet over meepraten. :wink:

Verder vind ik het best jammer dat de door mij verzonnen oplossing hiervoor niet gaat werken, maar ik ga toch maar proberen of het met zo'n nieuwe graupner as wel gaat lukken.
Op deze manier kan ik misschien de extreme wendbaarheid behouden.

In ieder geval bedankt voor de tips.

groeten robin :pim:

Back