Kielvlak

Ik heb het over "wingletjes" op de stabilo en kielvlak...als zulke dingen werken op een vleugel, moet het toch ook een meerwaarde kunnen bieden op staartvlakken?

Ik denk dan vooral aan het verkleinen van de vlakken, omdat ze efficienter worden. Zonder dat er zaagtanden moeten gemaakt worden (wat moeilijker te mallen lijkt dan wingletjes die achteraf verlijmd worden.

Was maar ff een gedachte spinsel

Wat ik stel over vleugels geldt evenzo voor stabilo's en kielvlakken, dit zijn ook vleugels, maar dan wat kleiner.

Dat kleiner zijn zorgt voor nog een reden waarom aan de staart een winglet niet zo goed zal zijn. De Re-getallen voor een winglet op stabilo of kielvlak zullen erg laag zijn, met als consequentie relatief veel weerstand en weinig werking.

Rick

Achzo :) ja ik heb soms van die rare hersenspinsels, maar vaak zijn de mooiste uitvinden uit rare gdachten ontsproten!
Ik ben er zeker van dat die modelvliegerij on al zijn vormen nog maar in de kinderschoenen staat... ik ben erg benieuwd!

Het is even wennen :-)

new stuff at the AMA show - RC Groups

a6405622-130-ama%20show%20photo%20739.jpg

a6412515-125-image-c7ca81a8.jpg

a6412514-97-image-1bae3498.jpg

Ik heb hem al 1 maand op mijn Tantalus Competizione zitten. Gooit ongeveer 2 meter hoger.

Sorry, mocht het niet verder vertellen, en dat is gelukt deze keer :cool:

Een voorganger van deze mocht ik 3 jaar geleden al testen, heb hem ivm geheimhouding er af moeten halen. Is voor de liefhebber bij mij thuis te bewonderen.

Ik heb hem al 1 maand op mijn Tantalus Competizione zitten. Gooit ongeveer 2 meter hoger.

Sorry, mocht het niet verder vertellen, en dat is gelukt deze keer :cool:

Loet,

dank je voor het delen van deze vertrouwelijke informatie.
Was het verschil van 2 meter t.o.v. een kielvlak met ongeveer hetzelfde oppervlak en slankheid?

Bas

Back