Kiep Hydrauliek van Wedico

• Topicstarter Topicstarter Ton Duits
  • Startdatum Startdatum
hallo
een gelukkig rc nieuwjaar toegewenst,
en ik kan typen en bouwen,heb al mn 10 vingertjes nog,
voor mij geen hydraulische lekkende cilinders meer,
ik ga verder met de mechanische spindel cilinders,
zie racingmodellbau.ch voor meerdelige telescoopcilinders
div lengtes en aantal delen,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
hallo
uhhhh ja in 100 ch = 66 euries,
maar die aandrijving bovenop heb ik ergens anders gezien,
het zit in een drukkerij machine als ik me het goed herrinner
en als je het dan al zou hebben gevonden wat zal het dan nog kosten,
die spindel voor op de robbe/bruder is zelf makkelijk na te maken nu,
de fotoos op de site geven een mooi voorbeeld,
eigenlijk iemand weten te vinden die al zo n cilinder heeft en weet te vertellenof het echt zwitsers (uurwerk)kwaliteit is,
mvg markioo

Hallo,

Ja ik ben begonnen met een Tamiya en zal dat ook wel blijven rijden. Maar ik heb onderandere een MB 1850 bakwagen van Tamiya omgebouwd naar een 3 asser op 12volt. Daar wil ik nu een 4 asser van gaan maken met een kieper achterop. Nu was mijn oog gevallen op het hydrauliek setje van Wedico. En ik wil weten wat de lengte is van een 4 asser MB. Dus mocht iemand dat weten dan ben ik daar zeer blij mee.

Mvg en een gezond 2009 toegewenst aan een ieder die dit leest.

Ton...

Hallo Ton,

Ik denk dat je beter voor een Scale-Art kiepcilinder kan gaan, deze is niet goedkoop, maar wel van goede kwalitiet, dat kan je van de Wedico cilinders niet zeggen, bovendien zijn ze niet erg sterk, meestal lekken ze, maar dat hoeft niet, maar alle Wedico kiepcilinders zweten !!!

Ik heb zelf 2 kiepcilinders van Wedico, 1 kiepcilinder voor een bakwagen, kiept eigenlijk niet hoog genoeg !
1 kiepcilinder voor een kieptrailer, ook deze kiept eigenlijk niet hoog genoeg !
Mijn beide kiepcilinders zweten !!!
Helaas is dit zweten niet op te lossen door Wedico !!!

hey mannen!

ik heb ook een kipmechanisme nodig.

Of het nu mechanisch of hydraulisch wordt, dat weet ik nog niet.
Maar eentje van Wedico...dat denk ik niet na wat jullie hier allemaal vertellen :-)

t beste voor 2009!!

grtjs
Nicolas

hmm das toch wel slordig, wat is de reden van het zweten? slechte afdichting?

Hallo Alwin,

Tja, wat is de reden van het zweten !!

Het zijn inderdaad de afdichtingsringen, maar ook dan de cilinders niet glad genoeg zijn en daardoor gaan zweten !!

Trouwens de afwerkingskwalitieit en de controle op de onderdelen wordt tegenwoordig minder goed uitgevoerd.
3 keer een Wedico vaartregelaar moeten omruilen, voordat ik 1 goede werkende vaartregelaar had, maar deze was binnen het jaar ook weer defect en opnieuw omgeruild voor een nieuwe vaartregelaar !!!
Dit kwam volgens zeggen vroeger bij Wedico niet voor.
Maar ook de nieuwe afgeleverde modellen laten soms nog weleens te wensen over, wat de afwerking betreft !
Maar alle elektronica van Wedico zijn tegenwoordig wat storingsgevoelig !!

Sommige collega modelbouwers zijn al overgegaan op een ander merk voor de elektronica !

Jammer, maar helaas !!
Div, malen aan de leverancier deze problemen doorgegeven, maar die kan ook niets anders doen dan opsturen naar Wedico en omruilen voor nieuw !!

is er een alternatief in dezelfde prijsklasse als de piston van wedico?

hydraulica is toch mooier dan een mechanische oplossing

grtjs
Nicolas

Scale-Art kiepcilinder

Hallo Piet,

Die Scale-Art kiepcilinder waar vind ik die. En is hij los te koop? Ben er erg benieuwd naar. Ik ken Scale-Art wel maar een lossen kiepcylinder heb ik nog niet gezien.

Groetjes, Ton...

hallo
zie de link in mn eerdere bericht voor kipcilinders van racingmodellbau.ch,
en scale art wordt in NL geleverd door hobma in elst,dealer ervan,
mvg markioo

Ter info mijn ervaring: Heb zelf een Robbe kiep trailer met daarin Wedico hydrauliek. De cilinder lekte meteen na het installeren en ben toen ook terug gegaan naar de leverancier. Direct een andere mee gekregen die wel goed was. Ook bij mij zweet het systeem. Uiteindelijk kom je de olie overal tegen in je model wat niet fijn is. Bij mij lost de verf namelijk op en dat is uiteraard geen gezicht.

Tevens is de cilinder te kort, het product in de trailer kan dan ook niet lekker gelost worden.

Heb wel plannen om ooit het hydraliek systeem te vervangen waarbij het mijn bedoeling is de cilinder van scaleart toe te passen.

Groet,

Zeagle

Hallo Piet,

Die Scale-Art kiepcilinder waar vind ik die. En is hij los te koop? Ben er erg benieuwd naar. Ik ken Scale-Art wel maar een lossen kiepcylinder heb ik nog niet gezien.

Groetjes, Ton...

Je kan de kiepcilinder kopen bij Hobma Modelbouw in Elst.

Maar je kan deze ook rechtstreeks bij Scale-Art bestellen.
www.scaleart.de
Hierdoor ben je waarschijnlijk (veel) goedkoper uit.
Als de kiepcilinder niet in de webshop staat, dan gewoon even bellen met Sale-Art.

Succes met je beslissing.

p.s.
Deze kiepcilinder is niet goedkoop hoor !!!!

Laatst bewerkt:
Zo die lui van Scale-Art maken mooi spul zeg.
Die rupsen zien er ook mooi uit, begin zowat te kwijlen. Als ik dit eerder had geweten, had ik misschien die van Scale-Art genomen.

Back