Kies een boot :!: :!: :!:

• Topicstarter Topicstarter NickRc
  • Startdatum Startdatum
magin one :D :D :D

Ik vind de vorm van de boot mooier

Groetjess Jon

Magic One.

Toelichting: ziet er mooier uit, wat strakker/minder kinderachtig. Al je verder gen wensen qua budget oid. hebt moeten we maar op uiterlijk afgaan... :)

ik zelf ga ook voor de magin one want die vind ik mooier en wat cooler maar waarom kiezen jullie hem??

He RC freak.

Ik zal je vertellen waarom je beter de DEEP VEE kan nemen boven de magin one.

De deep vee heeft met zijn '' vleugels '' aan weerskanten een veel betere en stabiele ligging in de bocht waardoor je boot minder snel omgaat als je te hard door de bocht vaart, ook heeft deze boot onder de romp van de boot 5 of 6 ranndjes zittenwaarop de boot waneer deze goed is afesteld met de juiste motor op gaat varen. Gevolg een goede ligging in het water en zeer stabiel. :lol:

Hoop dat je hier wel voldoende aan hebt.

En prijstechnies ontlopen ze elkaar niet veel en het maat niet veel uit hoe een boot er uit ziet hij moet gaan als de brandweer en in de bocht liggen als een mammoet tanker! :tank:

Succes

chris

bedankt voor het antwoord !! en zijn er nog meer die wat kunnen zeggen aub?? :sleepy:

als ik zelf moest kiezen..... de B24, waarom ???, Glasfiber romp ipv plastic, vaart beter, en is sneller te maken dan de magin, heb ze allebei gehad dussss................Peet................8)

Tja, als ik zou mogen kiezen dan zou ik de Magin One nemen, vaart best wel goed. Bij ons op vereniging heeft er ook iemand zo één en dat vaart lekker met 12 cel al is deze dan gebouwd volgens de beschrijving. En er zit een vloedkamer in, dus als de boot op de kop komt te liggen draait ie weer om, bij de B24 zul je moeten roeien, zwemmen of vissen. Met de Magin One kun je nog wel verder wat experimenteren met andere 700 motoren en cellen en zo, dat is weer een voordeel. Er zijn er wel een aantal die de Magin One al bloedsnel hebben gekregen met andere setups. Nadeel is wel, zoals Powerpete ook zegt, dat de romp van ABS is, die B24 van GFK en dus wat steviger.
De B24 vaart op zich ook wel goed mits je deze ook volgens tekening bouwt. Ik heb zelf ook de B24 van Graupner maar daar niet de bouwdoosversie van gemaakt, maar meteen een flexas, 700 type en 12 cel in gezet, met trimvlakken. Op rechte stukken vaart het echt lekker snel, maar bochten nemen.... ho maar :!: . Dan wordt de B24 meteen te onstabiel en slaat over de kop. Je moet voor een bocht dan zo goed als van het gas af om een enigszins scherpe bocht te maken en er heelhuids door zien te komen. Maar dat is dan ook het enigste, grote nadeel als je met deze B24 écht snel wilt zijn.
Ik heb na verschillende opties en veel testen er nu een starre as erin zitten, met een 700 motor en 10 cel. Dat vaart eigenlijk nog het beste wat mij betreft, redelijk snel en nog goed stabiel op het water,, zeker in combinatie met de vaartijd.
Die B24 heeft trouwens wel iets qua vorm en uitstraling, zoals die eruit ziet en is ook zeker wel sneller te krijgen dan de bouwdoosoptie, maar het is gewoon heel wat lastiger. Vooral als het niet alleen snel maar ook nog stabiel moet blijven, vooral in de bochten :roll: .
Maar het is maar net wat je zelf uiteindelijk wilt. Zoveel keus, zoveel smaak, zoveel ervaringen. Qua bouwdoosprijs maken ze elkaar niet zoveel. Just my 2 cents..

Groeten BJ

B24 rules. :D
Vaar gedrag is opzich beter, door de vleugels is hij bijna niet om te krijgen, en hij is sneller te maken dan de Magin one. en zoals Pete ook aal aangeeft de romp is van glas, dus sterker. Er is eventueel ook een voorgebouwde romp van Graupner te verkrijgen maar die raad ik liever af omdat hij van Plastic is en je er weinig aan kan veranderen. Prijs in aanschaf tussen de bijde b24's gelijk.

Ik heb tot nu alleen maar graupner gevaren dus ook graupner voor mij.
Misschien dat volgende boot weer een graupner of robbe wordt maar dat moet ik nog zien.
Keep geen phantom niet vooruit te branden.
De andere bekenende merken mhz en h&m zijn mij eigenlijk wat te duur.

Die H&M zijn idd wel wat duurder maar koop je er één dan heb je wel wat en vaak zijn dit ook nog is erg snelle boten (beter gezegt boten die je erg snel kan maken.)

En het ligt er ook maar aan welk soort en welke maat boot je wil hebben.

Maar ik zou ook voor een B24 gaan alleen het uiterlijk is al beter dan de magin one ;)

ok bedankt ik ben eruit de deep vee word het alleen wat voor motor moet daarin voor een pittige snelheid en hoeveel volt is die motor dan(en eventueel de prijs!!)

mvg

bedankt maar de link doet het niet bij mij :?

en jon de foto's staan er nog steeds niet op he:P het is al half zes geweest :)

Back