Tja, als ik zou mogen kiezen dan zou ik de Magin One nemen, vaart best wel goed. Bij ons op vereniging heeft er ook iemand zo één en dat vaart lekker met 12 cel al is deze dan gebouwd volgens de beschrijving. En er zit een vloedkamer in, dus als de boot op de kop komt te liggen draait ie weer om, bij de B24 zul je moeten roeien, zwemmen of vissen. Met de Magin One kun je nog wel verder wat experimenteren met andere 700 motoren en cellen en zo, dat is weer een voordeel. Er zijn er wel een aantal die de Magin One al bloedsnel hebben gekregen met andere setups. Nadeel is wel, zoals Powerpete ook zegt, dat de romp van ABS is, die B24 van GFK en dus wat steviger.
De B24 vaart op zich ook wel goed mits je deze ook volgens tekening bouwt. Ik heb zelf ook de B24 van Graupner maar daar niet de bouwdoosversie van gemaakt, maar meteen een flexas, 700 type en 12 cel in gezet, met trimvlakken. Op rechte stukken vaart het echt lekker snel, maar bochten nemen.... ho maar :!: . Dan wordt de B24 meteen te onstabiel en slaat over de kop. Je moet voor een bocht dan zo goed als van het gas af om een enigszins scherpe bocht te maken en er heelhuids door zien te komen. Maar dat is dan ook het enigste, grote nadeel als je met deze B24 écht snel wilt zijn.
Ik heb na verschillende opties en veel testen er nu een starre as erin zitten, met een 700 motor en 10 cel. Dat vaart eigenlijk nog het beste wat mij betreft, redelijk snel en nog goed stabiel op het water,, zeker in combinatie met de vaartijd.
Die B24 heeft trouwens wel iets qua vorm en uitstraling, zoals die eruit ziet en is ook zeker wel sneller te krijgen dan de bouwdoosoptie, maar het is gewoon heel wat lastiger. Vooral als het niet alleen snel maar ook nog stabiel moet blijven, vooral in de bochten :roll: .
Maar het is maar net wat je zelf uiteindelijk wilt. Zoveel keus, zoveel smaak, zoveel ervaringen. Qua bouwdoosprijs maken ze elkaar niet zoveel. Just my 2 cents..
Groeten BJ