J
justDick
Guest
Hallo allemaal!
Sinds een tijdje heb ik mij ook gestort in de nitro hobby
Na een tijdje te hebben rond gereden met een on-road 1:10 (instap modelletje) en een 1:16 truggy (just for the fun) heb ik de overstap gemaakt naar het wat 'echtere' werk:
Een XUT PRO KIT van GS Racing.
Het is een zeer mooie kit, en heb een aantal leuke bouw-uurtjes achter de rug. Het monster staat op z'n wielen en is klaar voor de motor
Nu dus de hamvraag:
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een motor voor de XUT?
In eerste instantie had ik gedacht dat de maten van krukas e.d. een beetje standaard zouden zijn, maar dat blijkt niet het geval.
Nu heb ik een leuk motortje gevonden voor een scherpe prijs, en volgens de verkoper is alles pas te maken (duh).
Ik zoek een motortje die gewoon past, niet pas maken.
Bij de kit is een koppeling+vliegwiel geleverd, en die wil ik gebruiken.
Heeft iemand ervaring met de XUT en het aanschaffen van een motor voor deze kit?
Hoe groot zijn de onderlinge verschillen tussen de motoren? qua maten dus.
Past elke koppeling/vliegwiel op een willekeurige motor?
Enig licht in de duisternis zou wel fijn zijn
Tot nu toe vind ik de antwoorden van de modelbouwwinkels een tikje vaag.
Sinds een tijdje heb ik mij ook gestort in de nitro hobby

Na een tijdje te hebben rond gereden met een on-road 1:10 (instap modelletje) en een 1:16 truggy (just for the fun) heb ik de overstap gemaakt naar het wat 'echtere' werk:
Een XUT PRO KIT van GS Racing.
Het is een zeer mooie kit, en heb een aantal leuke bouw-uurtjes achter de rug. Het monster staat op z'n wielen en is klaar voor de motor

Nu dus de hamvraag:
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een motor voor de XUT?
In eerste instantie had ik gedacht dat de maten van krukas e.d. een beetje standaard zouden zijn, maar dat blijkt niet het geval.
Nu heb ik een leuk motortje gevonden voor een scherpe prijs, en volgens de verkoper is alles pas te maken (duh).
Ik zoek een motortje die gewoon past, niet pas maken.
Bij de kit is een koppeling+vliegwiel geleverd, en die wil ik gebruiken.
Heeft iemand ervaring met de XUT en het aanschaffen van een motor voor deze kit?
Hoe groot zijn de onderlinge verschillen tussen de motoren? qua maten dus.
Past elke koppeling/vliegwiel op een willekeurige motor?
Enig licht in de duisternis zou wel fijn zijn

Tot nu toe vind ik de antwoorden van de modelbouwwinkels een tikje vaag.