kiezen schroef

• Topicstarter Topicstarter erikverkade
  • Startdatum Startdatum
E

erikverkade

Guest
hallo ik ben een rc speedboot aan het bouwen met een 30cc kettingzaag motor hij word 1,85 lang.
nu het project tegen het eind loop kom ik aan bij de schroef.
ik heb hier niet zo veel ervaring mee dus vraag hier in welke richting ik ongeveer moet gaan zoeken voor de schroef en de dikte van de schroefas.

heej erik,

welkom op het forum!

het kiezen van een prop is eigelijk meer testen de ene vaart hij beter mee dan de andere
maar om de prop te kunnen kiezen moeten we eerst weten om wat voor boot het gaat natuurlijk! Ik denk dan het een mono is? Als u een foto neer zet dan weten we weer wat meer en kunnen ze je hier vast verder helpen!
Tenslotten zeg 1 foto meer dan 1000 worden ;)

mvg nick,

dus het gaat er gewoon om van een paar van die goedkope plastieke schroefjes kopen en later als je een goede heb een van alu ofzo
http://www.modelpowerboat.com/forum/downloads/boat72%20views_0EX_thumb.jpg
moz-screenshot.png

sorry meer heb ik niet maar als je 72inch monohull googled dan vind je meer info

hallo ik ben een rc speedboot aan het bouwen met een 30cc kettingzaag motor hij word 1,85 lang.
nu het project tegen het eind loop kom ik aan bij de schroef.
ik heb hier niet zo veel ervaring mee dus vraag hier in welke richting ik ongeveer moet gaan zoeken voor de schroef en de dikte van de schroefas.

Ik denk als dat je richting 6 mm as moet als het al niet dikker is
mvg
Frederik:D
Een 30 cc
Hoeveel pk is dat dan:mrgreen:

idd Kettingzaag-motor plus een romp van 185cm wordt natuurlijk NEVER een speed-boat.

Zelfs als je de romp zou verschalen naar 45" kom je nog VET toeren te kort.

Echt power heeft 't óók niet , schroefkeuze dus tamelijk beperkt.

Daarbij óók nog eens de kans dat de motor (op de schroef gezien) de verkeerde kant uitloopt.
(tegen de klok in/links-om = normaal)

Dan wordt de keuze helemaal beroerd , denk dat je een 70mm prop moet proberen.