kiezen van truggy

  • Topicstarter Topicstarter Deetron
  • Startdatum Startdatum
D

Deetron

Guest
Beste Rc fanaten,

ik ben van het idee afgestapt om een elektro te kopen omdat ik nog altijd liever met een nitro rij. Zal er maar de klachten bij nemen :).

Ik heb al een voorstudie gemaakt van verschillende types maar ben niet zeker of ieder type dezelfde kwaliteit naar voren brengt?

- HPI trophy truggy
- Hobao hyper ss truggy
- thunder tiger ST-1
- LRP S8 rebel TX

Zoals jullie zien ben ik opzoek naar een truggy maar niet in wedstrijd verband.

Nu is mijn vraag heeft er iemand van jullie al ervaring met 1 van deze modellen en zijn er toppers en floppers tussen deze exemplaren.

mvg,

Kenny
 
Ik heb zowel een Hobao als de LRP gehad en het zijn beiden prima machines met goede rij eigenschappen.
De LRP was naar mijn mening wel mooier opgebouwd.
 
Het zijn allemaal redelijk gedateerde modellen waarbij de HPI gebaseerd is op de HotBodies Lightning stadium van een jaar of 10~12 terug.

Voor de aanschafprijs van een nieuwe truggy uit dit lijstje kan je ook een 2dehands wedstrijdwaardig model kopen. Zeker nu het truggy seizoen op zn einde begint te lopen komen er straks vanzelf modellen op de markt die stuk voor stuk beter zullen rijden ;) Kwalitatief is het allemaal ook gewoon een stapje hoger en meestal ook een stuk doordachter.
 
ik zal nog een eindje wachten dan en hopelijk vind ik dan een mooi 2de hands wagen.

Maar zijn deze wagens niet volledig opgereden na een seizoen? Wil nu ook geen kat in een zak kopen en direct met een versleten auto zitten.

alvast bedankt voor uw antwoord
 
Degene die wedstrijden rijden onderhouden hun wagen in het algemeen genomen een heel stuk beter dan de hobbyisten die hun spul op marktplaats slijten ;)

Voor de meeste rijders is het de normaalste zaak hun auto na elke wedstrijd helemaal uit elkaar te trekken en na te lopen op slijtage en dergelijke en indien nodig delen te vervangen. Voordeel op het forum is dat je hier vaak redelijk makkelijk terug kunt lezen of ze problemen hadden met de auto en of en hoe die zijn opgelost ;)
 
Ik geloof dat die van Kurt (en Bjorn) reeds verkocht is hoor.

Uiteraard worden de wagens goed onderhouden om uitval tijdens de race te vermijden. Wagens zijn gebruikt maar zeker niet op hoor, uiteindelijk wordt er maar een 10-tal uur mee gereden op een seizoen.

Nog 2 wedstrijden en mijn serpent gaat ook alweer de deur uit voor een zacht prijsje :).
 
Lijkt wel of de hobby rijders vaak denken dat wedstrijdwagens alleen als botsauto's gebruikt worden. Dat men er daarom niet aan begint. Maar zoals bovengenoemd, beter onderhouden rc auto's vind je bijna nergens anders.

Als je geduld hebt, vaak na bvb truggycup seizoen zijn er mensen die overstappen naar een nieuwer model of ander merk. Dan worden ze meer aangeboden dan tijdens zo'n seizoen...
Succes
 
Lijkt wel of de hobby rijders vaak denken dat wedstrijdwagens alleen als botsauto's gebruikt worden. Dat men er daarom niet aan begint. Maar zoals bovengenoemd, beter onderhouden rc auto's vind je bijna nergens anders.

Als je geduld hebt, vaak na bvb truggycup seizoen zijn er mensen die overstappen naar een nieuwer model of ander merk. Dan worden ze meer aangeboden dan tijdens zo'n seizoen...
Succes

Daar heb je helemaal gelijk in. Een gebruikte wedstrijd wagen is meestal in veel betere conditie dan een bash wagen.
Er is denk ik geen 1 traxxas of hpi rijder die al zijn lagers na 3x rijden verwisseld. Maar dat gebeurd wel bij bijna elke wedstrijd wagen om zo een voorbeeldje te noemen.
 
Back
Top