Kiezen? welk model van Extreme Flight 45

Hallo,

Na het vliegen met verschillende Depron modellen waaronder mijn Multi Acromaster, wil ik de overstap maken naar de balsa modellen op electro.
Ik ben verliefd geworden op de vliegtuigen van Extreme Flight.
Ik heb de zoek functie gebruik, maar weinig gevonden over de kleinere modellen ("45 a 47").

Hopelijk is er iemand op het forum die mij wat over deze modellen kan vertellen, dat ze goed zijn, makkelijk in elkaarte zetten en zeer goed vliegen dat is algemeen bekend, maar wat de verschillen onderling zijn, en hoe ze bevallen tov een acromaster en of men ze met de bijbehoordende powerset heeft gekocht en hoe deze bevalen etc.

Ik zit erg te twijvelen tussen de:

Edge 540T - E 45" in stock
span : 1m14
length : 1m08
weight : 1000 - 1150 gramms
motor : Torque 2818T/900 + 35A controller
Prijs: 129,00 €

Edge 540T with powerset 219,00

of de
Extra 300 - E 45"
span : 1m14
length : 1m08
weight : 850 - 950 gramms
motor : Torque 2818T/900 + 35A controller

Extra 300 with powerset 219,00 €

of eventueel de

Yak 54 - E 47,5" in stock
span : 1m20
length : 1m10
weight : 1000 - 1200 gramms
motor : Torque 2814T/820 + 45A controller

Yak 54 with powerset 235,00 €

De modellen zijn qua prijs en lengte en zwaarte bijna allemaal gelijk.
De Yak 54 is iets groter en heeft een iets grotere motor.

Ik vind de ronde voorkant van de yak net iets minder mooi, maar dat is persoonlijk, aan de andere kant kan je daar in de toekomst wel weer 4s lipo's insteken.

Ik zit erg te twijvelen over de bijbehorende power set.
De diverse filmpjes van ef laten zien dat deze power genoeg hebben, echter heb ik in mijn acro ook een aardige motor zitten welke ik volgens mij zou kunnen gebruiken. (een Kontronik (!) KORA 10-14W )
Of ik kan 2 planes ready to fly maken. mijn acro en ef

Wie heeft er ervaring en kan me iets vertellen over 1 van deze modellen?
alvast bedankt.
;)

JVDO nog bedankt voor je reactie ! Top ! ;)

BasRo
Het probleem is vaak dat je enkel topics ziet van de grotere versies!
En dat topic had ik algezien.
Ik zou dol graag die grote extra 300 hebben, echter moet ik dan alles opnieuw aanschaffen zo ook mijn lipo's etc. (wordt het toch een heel stuk duurder)

Eclipse86 je hebt een pb

Sharky,

Heb zelf de kans gekregen via aerobertics om die toestellen te bewonderen.

Vooral de Edge 540 is een pracht kistje.

De toestellen zijn stuk voor stuk mooi en kwaliteitsvol gemaakt zoals je dat van EF mag verwachten.

Stevo

ah ja, verhip nu zie ik het....

bovenstaande kistjes zien er iig allemaal prima uit. gewoon de mooiste kopen? :D

IK heb de dvd van ef waar alle modelen uit 2008 voorbij komen.
Echter zie ik weinig verschil tussen de extra 300 en de edge.

Misschien dat iemand foto's even beide onder elkaar kan plaatsen ?

Verschil met de Yak is duidelijk ;)

Niemand hier op het forum een eigenaar van de 300 of de edge van ef?

eeeehhhhmmmm, jawel, ik heb de Edge hier hangen in mijn hangar, maar heb er nog niet mee gevlogen. Heb hem van een clublid gekregen na een crash, model is wel weer opgeknapt en wacht op een nieuwe motor. Als het goed is komt die vanmiddag, dan rest nog het vliegklaar maken en hopenlijk ergens rond de kerst is het invliegen geblazen.

Heej Daan, ik weet het, maar ik ben niet degene die op zoek is naar een kistje hoor:D

Alexzzz

Bedankt voor de link. De edge is daar inderdaad duidelijk te zien (nu de 300 nog)

En Daanja, je hebt mail, ben wel benieuwd welk model jij dan hebt.

;)

Hallo,

Ik heb de Extra 300 van Extreme Flight gehad en die vloog echt zaaalig:cool:!!
Zeker een aanrader. Spijtig genoeg is die van mij enkele weken geleden wegens zware storingen gecrashed.

Vincent

Ik zit te kijken op plaatjes en op Video's

Maar ik zie echt geen verschil tussen de edge en de 300 behalve de kleuren , toch 100 gram verschil blijkbaar.

kan iemand mij vertellen wat er anders is??
:(

Het verschil zit hem natuurlijk in de vorm, deze modellen zijn afgeleide modellen de echte Extra en edge, de vorm van de romp is een beetje anders, en het grootste verschil is natuurlijk de vleugel... Hieronder 2 foto's van het de 2 EF modellen. De 100gr verschil zal eraan liggen dat de eene een iets grotere vleugel zal hebben of langere/grotere romp ofzo

Extra 300
EF%20300%20Thumbnail.JPG

EDGE 540
Edge_540_Blue_Prop_hang.jpg

Bedankt voor de plaatjes,

ze zijn toch prachtig om te zien.

Ik geloof je meteen, alleen zie ik dus geen visueel verschil.
Ik geloof je op je woord dat er een verschil in lengte en mischien vleugel oppervak zit en dat het model anders is. (anders hebben ze ook wel dezelfde naam/model) Toch vind ik als leek ze erg op elkaar lijken.
Ik heb het gevoel dat de voorkant van de 300 iets boller is.

Alleen zijn alle opgegeven waardes exact gelijk enkel dat de Egde iets zwaarder is.

Belangerijker, zijn de vliegeigenschappen bijna gelijk? want dan kies ik gewoon de mooiste. !!!
:p

Het grote verschil: Bij de edge is de voorkant van de vleugel precies recht en haaks tov de romp. Bij de extra wijzen deze iets naar achteren.
Verder hebben ze voor deze edge volgens mij de canopy van de extra gebruikt waardoor ze nog meer op elkaar lijken.

Vliegeigenschappen weet ik niet, maar ik denk dat je gewoon de mooiste kan nemen ;)

ok thx,

Nog even sparen of een leuke tweedehands bemachtingen.

Bij de site van Hobby in staat :
Extra 300-E
De Extra 300 is een mooi model met erg goede vliegeigenschappen. Blinkt zowel uit in 3D figuren als het vliegen van strakke lijnen.

en de edge:
Edge 540 T-E ARF
De Edge 540 is gemaakt voor het 3D vliegen. Hierbij komt de Edge het beste tot zijn recht.

Als je dat leest zal de 300 mijn voorkeur krijgen.
:rolleyes:

Back