Kiezen? welk model van Extreme Flight 45

Contact is gelegt, het wordt waarschijnlijk een nieuwe edge 540.

Of iemand moet nog een "58 " extra 300 in de aanbieding hebben?
Dat is toch wel mijn droom vliegtuig, echter momenteel iets te duur.

;)

Sharky,

Heb zelf de kans gekregen via aerobertics om die toestellen te bewonderen.

Stevo

Gisteren was het zover. Ik ben ook naar Aerobertics gereden.
Daar werd ik heel vriendelijk ontvangen door Bert. Deze gaf mij ruim de tijd om eens rond te kijken in zijn (garage/shop) en ik zag heeel wat leuke spullies.
Na lang twijvelen heb ik een Yak 54 E ,47,5 inch(zwart geel) gekocht met bijpassende Powerset.
Ik vond hem om te zien toch mooier als de extra en de edge, ook de iets zwaardere regelaar en motor, vond ik een voordeel.
Vandaag begonnen met knustelen.
Yak zit voor het grootste deel in elkaar.
Ik vond de handleiding wat zwak. De simpele dingen als het vastlijmen van de Hindges en de Hoorntjes staan omschreven,
Maar hoe de achterkant erop moet? (rudder en elevator)Waar je de orca cover moet snijden en hoe de vleugels en de motorkap bevestigd worden zijn ze even vergeten. :confused:
Niet dat het heel moeilijk is maar als je dingen in een verkeerde vollegorde doet dan heb je toch flinke problemen.

Het is ook het eerste vliegtuig wat ik koop waar geen spinner bij zit.
]Ik heb een volle combo gekocht. wat ik nog mis. Verleng kabels servo, schroefen om de motor juist vast te maken en een spinner.
Binnenkort weer even langs de Modelbouwshop en dan hopelijk binnenkort de lucht in.

Mijn inpressie tot nu toe. Erg mooi afgewerkt, toch kleiner als ik had verwacht. Hij is 1 cm groter als mijn Acromaster. ]
;)

Laatst bewerkt:
Heb zelf deze besteld:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Edge 540T ARF .25e 98% $89.95

Geen EF maar moet zeer goed vliegen en voor dat geld.

Tof man,

Heb ik ook over wogen. Zijn ook mooie planes.
Echter met vervoerskosten etc scheelt het niet eens zoveel.

Wel heb ik in andere topic gelezen dat de twee qua uiterlijk identiek lijken de vliegeigenschappen en de kwaliteit toch behoorlijk verschillen.
zelf weet ik dat niet want ik heb nog met geen van beide gevlogen, echter vond ik het risico en die 35 euro extra wel waard.

Voordeel voor mij was dan ook dat ik bij Aerobertics diverse modellen heb bekeken en eigenlijk in de winkel na openen doos en bekijken pas heb besloten voor de Yak.

Laat me maar weten hoe die Edge bevalt, wie weet bestel ik er wel een bij.
Bedoel motor en regelaar zijn zo over te zetten.
;)

Laatst bewerkt:
Tof man,

Heb ik ook over wogen. Zijn ook mooie planes.
Echter met vervoerskosten etc scheelt het niet eens zoveel.

Wel heb ik in andere topic gelezen dat de twee qua uiterlijk identiek lijken de vliegeigenschappen en de kwaliteit toch behoorlijk verschillen.
zelf weet ik dat niet want ik heb nog met geen van beide gevlogen, echter vond ik het risico en die 35 euro extra wel waard.

Voordeel voor mij was dan ook dat ik bij Aerobertics diverse modellen heb bekeken en eigenlijk in de winkel na openen doos en bekijken pas heb besloten voor de Yak.

Laat me maar weten hoe die Edge bevalt, wie weet bestel ik er wel een bij.
Bedoel motor en regelaar zijn zo over te zetten.
;)

35€?...

Hij is bij Aerobertics het goedkoopst 135€ maar ja wel 140km enkeltje voor mij dus met zelf halen/verzenden of ergens anders halen ben ik ook zo 160€ kwijt.

Bij hobbiecity heb ik hem thuis voor 90€ inc verzenden.
Scheelt dan toch weer 70€.
Buiten de goedkope motoren,esc etc die je meteen mee kunt bestellen.

Moet gewoon erg goed vliegen+degelijk maar de modellen van EF zijn natuurlijk mooier afgewerkt en vliegt misschien net iets beter.
Maar voor een model na mijn minimag wou ik iets wat niet teveel pijn gaat doen bij een eventuele crash :p.
http://nl.youtube.com/watch?v=BiXp_WbcnuM
Het is inderdaad alleen wel jammer dat modellen vaak niet op voorraad zijn maar in mijn geval is dat niet erg.
Wil er pas mee gaan vliegen in de zomer.

Toch vind ik hun modellen wel leuk geprijst neem b.v deze voor 70€ thuis:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/...uct=7726&Product_Name=Extra-260_EP_49inch_ARF

Laatst bewerkt:
In dit formaat vind ik dit kistje 100000-en keer mooier qua schema:
e-flite-extra-260-480-arf

en uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het 'heeeul goed' vliegt!

Laatst bewerkt door een moderator:
In dit formaat vind ik dit kistje 100000-en keer mooier qua schema:
e-flite-extra-260-480-arf

en uit eigen ervaring kan ik vertellen dat het 'heeeul goed' vliegt!

Kleuren etc is persoonlijk he.
De prijs is bijna gelijk aan die van Ef.
Bedoel er zijn diverse mooie modellen te vinden bij diverse merken.
Zo heb ik ook naar een Sebart gekeken. Ook prima kwaliteit (wordt overgens in dezelfde fabriek als ef gemaakt)
Maar uit eindelijk kies je toch voor het moedel/kleurstelling welke jij het mooiste vind.

Ik heb een combo gekocht, motor,regelaar, (van ef) servo's etc. En in dit pakket ben je iets duurder uit als Hobby King. (waar ik ook wel eens wat bestel) Maar de Ef combo heeft zich meer dan bewezen en dat is me dan ook wel wat centjes waard. Ik wilde gewoon in een keer een goed setup.
;)

Laatst bewerkt door een moderator:
da is een feit... het vliegen is ook een feit... feit is wel dat dit het 3de weekend (3dagen dus) dat hij op ons plein vliegt... en nog niet gewend is dat het plein net iets schuin ligt bij ons en de "putten" nog niet weet liggen... ik had er ook last van gisteren... geland met de funtana 2 meter gereden putteke in gereden en breekbouten door... :p

jan succes met het vliegen en landen:p

Back