Kiezen..

Beste medepiloten,

Ik heb altijd ruzie met mezelf de dag voordat ik ga vliegen.
Gewoon omdat ik nooit weet welk vliegtuig(en) ik ga meenemen.

Hoe lossen jullie dit dilemma op? :mrgreen:

Heb er 5 vliegklaar staan.
En wil toch altijd graag minstens 2 vliegtuigen bij hebben, Je weet maar nooit he :mrgreen:

Wordt er rekening gehouden met wind en dergelijke?

Ben benieuwd,

Groetjes Turbo-Dreams

Tja een luxe probleem, Ik hou wel rekening met de wind maar ook wat er natuurlijk in de koffer kan. Een groote of twee kleine toestellen. En omdat ik een wild vlieger ben en niet altijd een mooi veld tot mijn beschikking heb neem ik voor het ruwe terrein een licht toestel mee en de zwaardere toestellen gaan mee waneer ik wel een mooi veldje heb. het is dus altijd wikken en wegen. O ja de wind natuurlijk, die was ik nog vergeten!:rolleyes:

Aanhanger aanschaffen dat werkt voor ons redelijk (moest dan nog altijd een keus maken welke wel en welke niet, tegenwoordig is die keus iets kleiner :-) ).

Tja een luxe probleem, Ik hou wel rekening met de wind maar ook wat er natuurlijk in de koffer kan. Een groote of twee kleine toestellen. En omdat ik een wild vlieger ben en niet altijd een mooi veld tot mijn beschikking heb neem ik voor het ruwe terrein een licht toestel mee en de zwaardere toestellen gaan mee waneer ik wel een mooi veldje heb. het is dus altijd wikken en wegen. O ja de wind natuurlijk, die was ik nog vergeten!:rolleyes:

Twee maal wind??? ik word vergeetachtig geloof ik.:-D

Aanhanger aanschaffen is een mogelijkheid inderdaad.
Maar dan heb ik nog niet besloten met welke kist ik ga vliegen ;)

Ik hou er voornamelijk nogal redelijk rekening mee of er ervaren vliegers op het veld zijn. Zoniet probeer ik te vliegen met de trainer of easy sport.

Zijn er ervaren piloten, en zit de wind een beetje mee, dan gaan m'n "mooiste/Beste" vliegertjes mee :mrgreen: Dan is er altijd iemand om me te helpen mocht het moeilijk worden ;)

Grtz

is bij mij vaak de "wind" kwestie. Aangezien ik met een fietskar ga (momenteel niet, aangezien fiets gejat is met de "trekhaak" voor de fietskar). Kan ik er maar ééntje meenemen. Een vliegend vleugel prop ik er dan soms toch maar bij:D

Hoi,

Het zijn meestal bij mij de volgende zaken:

Wind is een belangrijke factor. Schuimpjes mee of thuis laten.
Temperatuur. Wordt het een lange dag in de zon of houd ik het na een uurtje voor gezien na wat tandengeklapper.
Grashoogte :D
Zin. Ff snel rondje doen of lange dag van maken.
Zin. In welk type model, snel rondjes raggen of kunstvlucht.

En wordt er niet makkelijker op naarmate je steeds meer keuze hebt.

Gr. Dennis

Back