Kilometers samen vliegen

bling*bling*[BE];800746 zei:
hehe dat vind ik ook sven, als andere hun gedacht mogen neer type mogen wij dat ook :)

gelukkige verjaardag btw sven :D

grz
rodney

inderdaad!
merci he makker!
en nu terug on topic xD:ontopic:

grtz!

Zo, effe oud topic omhoog schoppen ;)

Iemand een idee of het overnemen van een vliegtuig mogelijk is met een Spektrum zender (met enkele seconden geen ontvangst dan waarschijnlijk)???
Unieke nummer van 1 ontvanger kan men toch in 2 zenders zetten?

Dat gaat niet, de zender is namelijk uniek, en niet de onvanger.
De onvanger luistert dus maar naar 1 baasje.

Ook zwevers zijn bezig om lange afstanden en langdurige taken te vliegen, kijk maar eens hier:

Introduction to the LSF

Section 12 - Summary of Requirements

<table border="1" bordercolor="#000000" cellpadding="5" cellspacing="0"><tbody><tr> <td>Requirements </td> <td align="middle">Primary </td> <td colspan="3" align="middle">Intermediate</td> <td align="middle">Advanced</td> </tr> <tr> <td>Level </td> <td align="middle">I</td> <td align="middle">II</td> <td align="middle">III</td> <td align="middle">IV</td> <td align="middle">V</td> </tr> <tr> <td>Thermal Duration</td> <td align="middle">5 min. </td> <td align="middle">15 min.</td> <td align="middle">30 min</td> <td align="middle">1 hr</td> <td align="middle">2 hrs.</td> </tr> <tr> <td>Slope Duration </td> <td align="middle">15 min.*</td> <td align="middle">1 Hr.*</td> <td align="middle">2 hrs.* </td> <td align="middle">4 hrs.*</td> <td align="middle">8 hrs.</td> </tr> <tr> <td>Precision Spot Landing </td> <td align="middle">5 landings
3m (9.84 ft) or less </td> <td align="middle">10 landings
1.5m (4.92 ft. or less)</td> <td align="middle">None</td> <td align="middle">None</td> <td align="middle">None</td> </tr> <tr> <td>Goal and Return</td> <td align="middle">None </td> <td>None</td> <td>1km (0.62 mi.)</td> <td>2km (1.24 mi.)</td> <td>10km(6.2 mi)</td> </tr> <tr> <td>Competition </td> <td align="middle">None</td> <td align="middle">6 contests**
w/ 1 place or 3,000 pts</td> <td align="middle">6 contests**
w/ 2 place or 4,500 pts</td> <td align="middle">6 contests**
w/ 2 places and 1 win or 6,000 pts</td> <td align="middle">6 contests**
with 12,000 points including 3 wins</td></tr></tbody></table>

ALOFT Unofficially beats FAI Goal-and-Return World Record!

On October 5th, 2008, the ALOFT autonomous soaring glider completed a goal-and-return flight of 30.2mi (60.4mi round trip), which is farther than the world-record of 24.3mi set in 2005 by Gary Fogel. Also, we achieved a personal best-duration record of 4.5hr air-time, 98% of which was controlled by autopilot.
During the flight, ALOFT traveled 114.14km (70.9mi) miles, simultaneously qualifying the team for a 100km distance pin from xcsoaring.com.

Zo, effe oud topic omhoog schoppen ;)

Iemand een idee of het overnemen van een vliegtuig mogelijk is met een Spektrum zender (met enkele seconden geen ontvangst dan waarschijnlijk)???
Unieke nummer van 1 ontvanger kan men toch in 2 zenders zetten?

Even verder denken dan 2,4 gig en je bent er .dus gewoon met 35mhz werken .
Verder heb ik wel eens gehoord dat futaba voor wedstrijdvliegers wel eens zelfde nummers in zenders wil zetten [klonen ]

Groeten Wiebe.

Snap ik Wiebe, ik ben echter voorstander van het gebruik van 2.4 bij "wildvliegen". Wilde dit gebruiken buiten het vlieggebied van de club. Daarbij wil ik niet meer terug naar 35mHz, die spullen heb ik verkocht en ben niet van plan daar nog in te investeren.

Back